Full version: Äntligen album!
evarina
Har äntligen lyckats få ordning på ett album. Inga proffsbilder, men det kommer fler trots detta. I albumet gardin finns en bild på min vinranka som jag har istället för gardin (som jag har pratat om förut)
/Eva
estet
Hur tar man sig dit?
Du har ingen albumlänk.
estet
Ursäkta! nu kom den...
evarina
visste att jag missat något.... ska försöka igen....
Fialotta
Jättefint o grönt hos dig!

Gardinen trivdes såg jag....kul när du kan plocka druvor
till osten rolleyes.gif
Ti bee
Vinrankan är ju jättefin! Fint på balkongen också! smile.gif
estet
Vilken trevlig balkong!
Vad har du som har börjat klättra på spaljéen?
Hälsar en som nyss har byggt 12 kvm. spaljée och fått pippi på klätterväxter!
Pher
Ja, det såg fint ut på din balkong och i fönstret.
yla
har du vinrankan inne hela året
renate
tongue.gif Jättemysig balkong du har,vinranka som gardin hmm,det gillar jag. tongue.gif rolleyes.gif Hälsningar Renate
Hellan
Vilken mysig balkong Eva! Är också nyfiken på vad du har för klätterväxter, jag har en likadan spaljé på min balkong. Där har jag humle, rosenböna och slingerkrasse.

Hälsar Hellan smile.gif
*Felix matte*
Så vackert och mysigt med grönt istället för gardin wub.gif
evarina
Kul att ni gillar det. wub.gif
I spaljén klättrar en blomma för dagen, en men blandade färger i blålila nyanser (har inte fröpåsen här). Krasse har jag i lådorna som ska hänga över kanten är det tänkt. Nästa år blir det mer spännande projekt i spaljén, men i år har vi stamrenovering i augusti och jag vet inte hur jag ska klara av bevattningen (mer än stege och slang!) så det var synd att försöka sig på många roliga saker och bli besviken om det dör.... Vill gärna höra hur det går med rosenbönorna.

Vinrankan är inte av en sort som bär frukt. Och den får stå inne hela året. Så tyvärr inga vindruvor till osten, får bli ett projekt om jag flyttar till villa smile.gif

Estet, det finns en jätterolig bok som heter Klätter och klängväxter av Lars-eric samuelsson och ulf schenkmanis. Bara ett tips, jag älskar den (och längtar till den där villan...)

/Eva
anne
tongue.gif Härligt med så fina bilder, tycker att du lyckats bra. Vinrankan var ett bra tips. H Anne tongue.gif
Christoffer
Jättetrevliga bilder, behaglig balkong wub.gif
Blomstersmurfen
smile.gif Jag försöker just nu göra gardin av en Kalahari survivor (vet ej om den har något svenskt namn), men jag tror bestämt att den skall få en vinranka till kompis! Gillar idén om vindruvor till osten så småningom! Frågan är vilken sort man skall satsa på i ett fönster (det kan ju bli ganska mörkt uppe i gardinstången (utan gardiner förstås)?
Wargen
Om jag minns förra inläggen om din vinranka så är det en krukväxt som kallas Prinsessvin, kanske för att bladen liknar vinblad och att den är rankande. wink.gif
evarina
Vet inte, fick ett skott av en kompis som sa att det var en vinranka. Men hon är inte särskilt kunnig så det kan ju vara något annat....
/Eva
estet
Tack för boktipset!
i sommar så detta klättra hos mej; Törnrosas kjörtel, Slingerstormhatt (vinröd) och Luktärt "Black Magic".
Som reserv har jag humle om nåt skulle gå fel...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon