Stussi
Jag tog frön från mammas klematisar och satte för 4 veckor sedan och dom har inte grott än (mina köpta frön grodde på två veckor) så jag tänkte prova att ställa ut dem. Hur många veckor ska jag lämna dem ute? Räcker det med fyra?

En till fråga när jag ändå är i farten. Jag ska skola om mina chilisar i morgon. Hur långt ner ska jag sätta dem i jorden? Har för mig att jag har läst att man ska sätta dem så pass långt ner att jorden nästan kommer upp till bladen, kan det verkligen stämma?
Christer i Falköping
Troligen är de köldberoende för att kunna gro. Ställ ut dem och låt dem stå kvar där hela tiden. De gror när de vill själva. Samtidigt är det så att alla klematisar inte ger så många frö som gror. Så de kanske inte gror alls.
Christer.
kerstin z5-6
Ja sätt ut !
ewa zon 3
CITAT (Stussi @ 10-03-2007, 18:43) *
En till fråga när jag ändå är i farten. Jag ska skola om mina chilisar i morgon. Hur långt ner ska jag sätta dem i jorden? Har för mig att jag har läst att man ska sätta dem så pass långt ner att jorden nästan kommer upp till bladen, kan det verkligen stämma?


Jo, så gjorde jag och sen när jag frågade här på forumet så var det tydligen ok att göra så. Mina har i alla fall mått bra att den omskolningen och växer nästan lite för bra. thumbsup.gif

/Ewa
Agneta z5-6
tummenupp.gif [quote name='Stussi' date='10-03-2007, 18:43' )

En till fråga när jag ändå är i farten. Jag ska skola om mina chilisar i morgon. Hur långt ner ska jag sätta dem i jorden? Har för mig att jag har läst att man ska sätta dem så pass långt ner att jorden nästan kommer upp till bladen, kan det verkligen stämma?
[/quote]



Jaá,absolut tummenupp.gif
Stussi
CITAT (Agneta z5-6 @ 11-03-2007, 11:20) *
Jaá,absolut tummenupp.gif


CITAT (ewa zon 3 @ 11-03-2007, 10:42) *
Jo, så gjorde jag och sen när jag frågade här på forumet så var det tydligen ok att göra så. Mina har i alla fall mått bra att den omskolningen och växer nästan lite för bra. thumbsup.gif

/Ewa


thanks.gif Okej, då gör jag så! smile.gif
Men först ska jag ta en ridtur i det härliga vårvädret! yahoo.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon