Gossen Ruda
varken hund eller björn det är...

Fritt efter gammal barnvisa. Det är snarare en Björnspinnarlarv som lufsar fram i den daggvåta gräsmattan på jakt efter ett lämpligt förpuppningsställe. Se men inte röra, håren kan ställa till med problem.


Posse
CITAT (Gossen Ruda @ 10-06-2003, 19:04)
varken hund eller björn det är...

Fritt efter gammal barnvisa. Det är snarare en Björnspinnarlarv som lufsar fram i den daggvåta gräsmattan på jakt efter ett lämpligt förpuppningsställe. Se men inte röra, håren kan ställa till med problem.

smile.gif Bra bild! Är det egen produktion?

Krabaten har visst tycke av piggsvin! rolleyes.gif
Gossen Ruda
Visar bara egna alster. smile.gif När den oroas rullar den ihop sig och spretar med håren i alla riktningar. Vet inte om piggsvinen gör så men igelkottarna gör det i alla fall. För den som undrar, huvudet är till höger.
yla
mycket söt laugh.gif
jo jag tror piggsvinen använder sej av samma taktik
så att angripare sticker sej ordentligt på dess taggar
Kana
Huva, den påminner om en barnbok jag hade när jag var liten... Jag kommer inte ihåg vad den heter men jag tror att den handlade om en nyckelpiga och att hon blev bortrövad av en skurk som jag tror var en jätteläskig larv. I mitt minne såg han ut precis sådär otäck ut! unsure.gif Aaah, vad irriterad jag blir över att jag inte kommer ihåg, de hade en koloniträdgård tror jag...

K.
Posse
CITAT (Kana @ 11-06-2003, 08:46)
Huva, den påminner om en barnbok jag hade när jag var liten... Jag kommer inte ihåg vad den heter men jag tror att den handlade om en nyckelpiga och att hon blev bortrövad av en skurk som jag tror var en jätteläskig larv. I mitt minne såg han ut precis sådär otäck ut!  :unsure: Aaah, vad irriterad jag blir över att jag inte kommer ihåg, de hade en koloniträdgård tror jag...

K.

Den där dramatiken du berättade om känns som den påminner mig om något riktigt djupt och sedan deccenier undanträngt. Kanske har jag fått den boken läst för mig i barndomen. unsure.gif

Hade nyckelpigan en koloniträdgård?
Kana
CITAT (Posse @ 11-06-2003, 10:26)
Den där dramatiken du berättade om känns som den påminner mig om något riktigt djupt och sedan deccenier undanträngt. Kanske har jag fått den boken läst för mig i barndomen.  :unsure:

Hade nyckelpigan en koloniträdgård?


Jaaa du, det var något med en koloniträdgårdsförening... men det kan ha varit nyckelpigans pojkvän som var med i föreningen. Och han fick gå till stället där skurken höll till. Han hette något särskilt den där skurken och alla var jätterädda för honom. Jag måste ringa mamma ikväll och fråga!

K.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon