Full version: har ni sett denna?
faith
Tog bort då jag missat att läsa ordentligt. Se nedan.
Alba
Otroligt klumpigt av en finansman att fälla en sån kommentar
Rapchic
CITAT (faith @ 08-03-2007, 18:52) *
Man ska aldrig generalisera, men helt ute och cyklar är han väl - tyvärr - inte. I Sverige har det väl blivit bättre, men i USA är det nog fortfarande väldigt vanligt att kvinnor vill bli försörjda. Det är i alla fall mitt intryck. Men som sagt, att generalisera är aldrig bra.


vem vill inte bli försörjd, jag menar det är nog måånga killar som också vill det.
men man ska absolut inte dra alla kvinnor över en kant (eller män men nu handlade det ju om kvinnor)
jag tycker mest det är otroligt att han sa det
jag menar jag tänker mkt på vad jag säger och jag är inte känd på nått sätt alls
och han är politiker

och när det gäller att många är hemmafruar kan det nog vara på dtällen där det finns många hemmafruar (tex usa)
att man känner ett krav på sig? eller (inte då alla men en del jag menar många tjejer har problem med krav)
faith
Tog bort då jag missat att läsa ordentligt. Se nedan.
Rapchic
CITAT (faith @ 08-03-2007, 19:01) *
Han säger ju bl a att kvinnor är sämre på att förhandla. Är vi inte det, tycker ni? Så upplever jag i alla fall, när jag ser på män resp kvinnor runt omkring mig. Jag tycker män är bättre på att förhandla och vi kvinnor har svårare för att göra det. Men som sagt, det är bara de intryck jag får, kanske är det en generationsfråga också.


jag tror inte det är genetiskt kanske däremot så är det lite så
pga av uppväxt (man ska vara en snäll tyst liten rosa(ush)klädd flicka)
men det gäller ju inte alla och det är nog inte genetiskt heller
faith
CITAT (Rapchic @ 08-03-2007, 19:09) *
jag tror inte det är genetiskt kanske däremot så är det lite så
pga av uppväxt (man ska vara en snäll tyst liten rosa(ush)klädd flicka)
men det gäller ju inte alla och det är nog inte genetiskt heller

Nu får jag ta tillbaka det jag sagt. Jag missade helt och hållet att han använde ordet genetiskt. Så är det ju inte! Jag missade helt det ordet. Sorry.. sad.gif
Rapchic
CITAT (faith @ 08-03-2007, 19:13) *
Nu får jag ta tillbaka det jag sagt. Jag missade helt och hållet att han använde ordet genetiskt. Så är det ju inte! Jag missade helt det ordet. Sorry.. sad.gif

ah de gör inge alla kan läsa fel
KarinWikman
Jösses vilket "Puckouttalande"

Det är så att jag skäms á hans vägnar!

Det minsta man kan begära är väl att man kan ta vara på sig själv och försörja sig OM man är frisk och arbetsför.
Aldrig har jag, en endaste dag blivit "försörjd" av någon annan, man eller kvinna, sedan den dagen jag flyttade hemifrån, 15 år gammal.

Det som jag inpräntat i båda mina döttrar sedan de var små, är att aldrig någonsin bli beroende av någon annan, ekonomiskt.

Att veta att jag kan klara sig själv är det viktigaste för mej och trots att jag varit gift i 20 år och sedan sambo i 24, så har jag alltid vägrat att vara beroende och tänker så förbli, tills den dag jag begravs, betalt med mina egna pengar.

Sån´t skitsnack! Genetiskt!

Usch så förolämpande för oss kvinnor och idag på Internationella Kvinnodagen, ska man få höra detta. devil.gif
Piccante
CITAT (KarinWikman @ 08-03-2007, 19:40) *
Jösses vilket "Puckouttalande"/......


...../Usch så förolämpande för oss kvinnor och idag på Internationella Kvinnodagen, ska man få höra detta. devil.gif


Jo det var bra tajming, få sina korkade idéer publicerade på internationella kvinnodagen. Undrar vilket århundrade han växte upp, 1800-talet?

Om man som man ser kvinnor som jämställda, självständiga tänkande varelser med rätt till eget umgänge och möjlighet till utveckling så vill man inte gömma undan dem i hemmet och bara låta dem sitta och bli försörjda heller. Väldigt barock syn. Tycker synd om hans fru!
Bee
CITAT (KarinWikman @ 08-03-2007, 19:40) *
Jösses vilket "Puckouttalande"

Det är så att jag skäms á hans vägnar!

Det minsta man kan begära är väl att man kan ta vara på sig själv och försörja sig OM man är frisk och arbetsför.
Aldrig har jag, en endaste dag blivit "försörjd" av någon annan, man eller kvinna, sedan den dagen jag flyttade hemifrån, 15 år gammal.

Det som jag inpräntat i båda mina döttrar sedan de var små, är att aldrig någonsin bli beroende av någon annan, ekonomiskt.

Att veta att jag kan klara sig själv är det viktigaste för mej och trots att jag varit gift i 20 år och sedan sambo i 24, så har jag alltid vägrat att vara beroende och tänker så förbli, tills den dag jag begravs, betalt med mina egna pengar.

Sån´t skitsnack! Genetiskt!

Usch så förolämpande för oss kvinnor och idag på Internationella Kvinnodagen, ska man få höra detta. devil.gif


Det där håller jag med om 100% ! Du hann skriva före mig smile.gif

Netha
Snacka om genetiskt... nä inte tror jag det handlar om sånt.

Men.... hör o häpna... Jag har varit sk Lyxhustru. Inte hemmafru, men väl hemarbetande. smile.gif
Det var ett val vi gjorde tillsammans, maken och jag. wub.gif
Vi ville själv ta hand om våra barns fostran och det beslutet har vi aldrig ångrat.
Inte heller har jag någonsin känt att jag var försörjd av maken... vi hade ju en familj tillsammans och tog gemensamt ansvar.
Maken förvärvsarbetade och jag var barnskötare, kock, och ett till antal yrken....
Lön och barnbidrag hamnade på ett o samma konto och användes till familjens försörjning.smile.gif


Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon