Full version: Lite råd
råse-marie
En eventuell separation gör att jag funderar på att utbilda mig till förskollärare.
Någon som vet vart jag kan vända mig ?
Jag har försökt att leta på internet men jag är ju SÅ usel på det .
Undrar om det finns möjlighet att ev plugga på distans .
Jag är undersköterska och även tandsköterska men vill helst slippa det som jobb nu .


Kan ju även slänga ut en krok om någon som har känningar i bostadsvärlden i västerås unsure.gif

stor suck crying.gif no.gif
anna_rispan
Kan du tänka dig att flytta till Västerås har du ju Mälardalens högskola att studera på. Flera av de som studerar har små barn så det finns säkert någon att fråga saker om du behöver det.
Kanske har du då rätt till studentbostad?? OM du flyttar in till Västerås alltså i o med att du börjar studera. SEn kan du kankse söka vidare från det.

Lycka till!!

www.mdh.se
men det är världens meckigaste hemsida. sök på enrio efter telnr o ring istället. smile.gif
råse-marie
jag bor i Västerås redan men funderar ändå på att ev läsa hemma
anna_rispan
okej, jag läste allmänt utbildningsområde i höstas. det var ca tre tillfällen i veckan då. resten arbetar man ju hemma.
om det nu finns på distans så tar det ju längre tid då för då får man väl läsa alla kurser i långsammare tempo.
råse-marie
Ok men finns det någon konsulent som man kan gå och prata med
både om ekonomi men även studietid + takt?
anna_rispan
jag skickade pm till dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon