aanderss
Vilken kvällstidning väljer ni först?
kollba
Köper inte sån dynga över huvud taget. Det är väl 10-15 år sen jag slutade läsa smörjan.
faith
Jag läser inte såna heller.
ninnisky
Inga kvällstidningar här heller!
Pirum
Om jag köper blir det oftast Aftonbladet. Tidigare var det dock GT som gällde då de hade bäst sportbevakning, speciellt Ulf Janssons krönikor var läsvärda, i synnerhet de vintersportrelaterade. Jansson förmådde binda ihop sport, och livet, från förr med världen av idag. Den gode Ulf bortrationaliserades dock eftersom tidningen skulle "förnyas", varpå hela tidningens kvalitet såklart försämrades.

Jag köper dock alltmer sällan kvällstidningar, eller tidningar, numera, läser oftast på nätet men en stor anledning var att jag blev så besviken på svensk media under poliskravallerna i Göteborg 2001 att ett mångårigt tidningsköparberoende tvärt bröts, utan abstinensbesvär.
Anma
Köper inga kvällstidningar, men läser på nätet,. Oftast aftonbladet och har det hänt något speciellt blir det Expressen också. Jag gillar att det numer finns lokala nyheter för storstäderna.
LadyG
Köper inte kvällstidningar, bojkottar skräpet avsiktligt.

Det de håller på med är inte journalistik, det är skvaller och dravel!
Gossen Ruda
Tyvärr aanderss, samma svar här. Du missade att göra ett val för kvällstidningsbojkott. laugh.gif
aanderss
CITAT (Gossen Ruda @ 03-03-2007, 20:37) *
Tyvärr aanderss, samma svar här. Du missade att göra ett val för kvällstidningsbojkott. laugh.gif

mm märkte de
Magdis
skulle aldrig köpa nån av dem, läser på nätet i enstaka fall. Då blir det Expressen eftersom Aftonbladet har en massa irriterande smörja som poppar upp trots att vi har blockerat för sånt.
Netha
Har numera Expressen som startsida... men läser bägge plus ett antal andra tidningar dagligen ( på nätet).

Ang "skitskriverier"... man kan sålla och bara läsa det man är intresserad av.
zaaritha
Jag köper GT. Se´n får man ju ta det skrivna m en nypa salt!
Och--kollar man på text-TV-nyheter, så ser man att Aftonbladets(femman) oftast är mest
överdrivna!
Fyrans o ettans är mer sakliga.
Gita
CITAT (Anma @ 03-03-2007, 19:39) *
Köper inga kvällstidningar, men läser på nätet,. Oftast aftonbladet och har det hänt något speciellt blir det Expressen också. Jag gillar att det numer finns lokala nyheter för storstäderna.

Precis min åsikt, skulle aldrig falla mig in att betala för smörjan. Däremot läser jag Svenska dagbladet och den lokala morgontidningen, tillhör liksom morgonrutinerna.
Gita.
gammelnalle
ingen...


men om jag kunde välja hade jag bara Sexpressen och Aftonbladret att välja på ändå.. (jag bor på lanet..)
men nej tack...

b
zaaritha
Är SD "finare" än GT, t ex.?
stina
CITAT (gammelnalle @ 04-03-2007, 00:56) *
ingen...
men om jag kunde välja hade jag bara Sexpressen och Aftonbladret att välja på ändå.. (jag bor på lanet..)
men nej tack...

b


Sexpressen - låter spännande!!! Finns den på webben?? wink.gif biggrin.gif
Berith
Läser bara Expressen på nätet, ett par gånger om dan. Mest för att den är "renare" än Aftonbladet, det är lättare att se vad som är nyheter. Tycker Aftonbladet har så mycket annat trams och bladder på sin sida.

Den enda papperstidningen jag köper (förutom lokalbladet) är GT, men bara för att jag är tvingad för att få köpa TV-tidningen.
Gita
CITAT (zaaritha @ 03-03-2007, 23:12) *
Är SD "finare" än GT, t ex.?

Ingen aning, men det faller sig naturligare med SvD eftersom jag bör i närheten av Stockholm.
Gita
Åsa, mälardalen zon 2
Jag köper bara kvällstidningar ifall man får en billig DVD film på köpet och då är det filmen som styr vilken tidning jag köper, ofta väljer jag den som har en brittisk deckare eller liknande.
Tezzla
Men ni som säger "Ingen, skulle aldrig läsa sån smörja." Läser ni aldrig dessa tidningar på nätet? Går ni aldrig in på hemsidorna bara för att kolla om något hänt eller liknande? Aldrig?

Själv kollar jag Expressen och Aftonbladet dagligen. Vilken jag läser först beror alldeles på vilken tidning jag först klickar på. Dock köper jag aldrig papperstidningarna. Har inte gjort på många, många år...
silos
När jag har tid och lust att läsa så är det Aftonbladet jag läser.
kollba
CITAT (Tezzla @ 04-03-2007, 10:39) *
Men ni som säger "Ingen, skulle aldrig läsa sån smörja." Läser ni aldrig dessa tidningar på nätet? Går ni aldrig in på hemsidorna bara för att kolla om något hänt eller liknande? Aldrig?


Jag går in på Aftonbladets hemsida mer sällan än en gång per kvartal och då är det bara för att det hänt något speciellt - Attacken på Twin Towers, Tsunamin odyl.
För övrigt anser jag att den också är ren smörja. Skvaller och sensationsjournalistik intresserar mig inte.
Däremot ser jag TV-nyheterna varje kväll. Där slipper man åtminstone att få reda på att BIG-BROTHER EVAS SILKONBRÖST HAR EXPLODERAT och att NAKEN-JANNES SNOPP FASTNAT I EN MANGEL - Allt med krigsrubriker. Vem fan kan vara intresserad av att läsa sånt ???
renate
Ingen,kollar rubrikerna i affären och ibland läser jag på nätet.Är inte så intresserat av kvällstidningar.
Betty
Köper Aftonbladet på onsdagar för att de har den bästa TV-tidningen enligt mig.

Man måste inte läsa om varken "BigBrother-Evor" eller "Naken-Jannar" - det är bara att bläddra förbi... rolleyes.gif
kollba
CITAT (Betty @ 04-03-2007, 23:57) *
Man måste inte läsa om varken "BigBrother-Evor" eller "Naken-Jannar" - det är bara att bläddra förbi... rolleyes.gif


I och för sig...
Men då måste det ju vara ännu bättre att låta bli att köpa tidningen så slipper man både en onödig utgift och att bläddra laugh.gif
LadyG
CITAT (Betty @ 04-03-2007, 23:57) *
Köper Aftonbladet på onsdagar för att de har den bästa TV-tidningen enligt mig.

Man måste inte läsa om varken "BigBrother-Evor" eller "Naken-Jannar" - det är bara att bläddra förbi... rolleyes.gif


www.tvprogram.nu

Så slipper man en utgift, slipper bläddra förbi 90% skvaller och man slipper kasta skräpet. tongue.gif
Anma
Här är en till:
tv.nu thumbsup.gif
kristerh
har slutat läsa skiten, tycker inte kvällstidningarna är seriösa, rena sensationshysterin har de blivit av dem wink.gif
och allt ska vinklas o överdrivas, allt för att locka ev lättlurade människor att köpa tidningen.
då köper jag hellre någon skvallerblaska, då vet jag att det är akvaller jag köper, köper jag en kvällstidning vill jag ha nyheter g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon