Full version: Fråga om hotmail
faith
Jag har en fråga om inloggningen till hotmail. När jag loggar in så kryssar jag i rutan för "Spara min e-postadress och mitt lösenord" men nästa gång så är ändå rutan som säger "Spara min e-postadress" ikryssad och jag måste fylla i lösenordet. Vad gör jag för fel? Jag loggar ut efteråt, är det där jag gör fel? Eller är det någon inställning i IE6 som ska ändras?
unsure.gif
yenny
Jag har gjort precis som du och det funkar. Loggar ut gör jag också varje gång.
faith
Då måste det vara något med inställningarna i IE6, någon säkerhetsnivå eller något. unsure.gif

Hoppas någon kan hjälpa mig. smile.gif
Castea
Jag vet inte om det har med IE att göra. Jag surfar med Mozilla Firefox och har liknande strul med inloggningen.

Fast jag loggar aldrig ut. Men måste ändå logga in med lösenord fast jag kryssat i rutan "Spara min e-postadress och mitt lösenord". Fast ibland behöver jag inte fylla i mitt lösenord, utan når mitt e-postkonto direkt. Skumt... Kanske har något med datorns minne att göra - någon inställning som måste fixas där, men hur? unsure.gif
Alba
Det händer mig i Hotmail och i en del forum också.

Jag tror också att det beror på någon inställning.
Alba
Jag sökte på Microsoft och hittade denna länk


Länk
faith
CITAT (Alba @ 19-02-2007, 16:40)
Automatisk lösenordskomplettering  

Jag testade, men det hjälpte tyvärr inte. sad.gif
Men tack Alba wub.gif
pejori
CITAT (faith @ 19-02-2007, 16:48)
CITAT (Alba @ 19-02-2007, 16:40)
Automatisk lösenordskomplettering  

Jag testade, men det hjälpte tyvärr inte. sad.gif
Men tack Alba wub.gif

hade samma problem tidigare och det var en inställning i branväggen som jag fick ändra wub.gif wub.gif
kolla där om du kan hitta vad som ska "tillåtas"...tror det var där wub.gif
faith
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 16:52)
hade samma problem tidigare och det var en inställning i branväggen som jag fick ändra wub.gif  :wub:
kolla där om du kan hitta vad som ska "tillåtas"...tror det var där wub.gif

Tack Pejori wub.gif

Jag har Telia Säker Surf då jag har ADSL från Telia. Jag har kollat runt lite i menyn för programmet, men hittar inget som jag kan ändra som verkar ha med detta att göra. unsure.gif
Jag hoppas därför att någon här har Telia Säker Surf och kan hjälpa mig hitta rätt. smile.gif
AnitaO
CITAT (faith @ 19-02-2007, 17:00)
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 16:52)
hade samma problem tidigare och det var en inställning i branväggen som jag fick ändra wub.gif  wub.gif
kolla där om du kan hitta vad som ska "tillåtas"...tror det var där wub.gif

Tack Pejori wub.gif

Jag har Telia Säker Surf då jag har ADSL från Telia. Jag har kollat runt lite i menyn för programmet, men hittar inget som jag kan ändra som verkar ha med detta att göra. unsure.gif
Jag hoppas därför att någon här har Telia Säker Surf och kan hjälpa mig hitta rätt. smile.gif

Tyvärr så kommer fler dåliga nyheter rolleyes.gif smile.gif
Jag använder Telia säker surf och har inte det problemet.
Har du samma problem på alla sidor där man kan spara lösenord?
faith
CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 17:10)
Tyvärr så kommer fler dåliga nyheter rolleyes.gif smile.gif
Jag använder Telia säker surf och har inte det problemet.
Har du samma problem på alla sidor där man kan spara lösenord?

Nej, jag kan spara lösenord och s k cookies och t ex logga in automatiskt här på odla och andra forum. smile.gif
AnitaO
CITAT (faith @ 19-02-2007, 17:13)
CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 17:10)
Tyvärr så kommer fler dåliga nyheter  :rolleyes:  :)
Jag använder Telia säker surf och har inte det problemet.
Har du samma problem på alla sidor där man kan spara lösenord?

Nej, jag kan spara lösenord och s k cookies och t ex logga in automatiskt här på odla och andra forum. smile.gif

Då är det ju lite skumt faktiskt.
Hoppas att nån av data-experterna läser ämnet och har nåt bra förslag.
Alba
imh
Alba
Nu puttar jag upp tråden och hoppas någon har en lösning.
I da upprepades samma problem i Hotmail och även i ett annat forum.
AnitaO
Har klurat lite på detta.
Prova om detta funkar:

Välj "internetalternativ" på verktygsmenyn.
Välj fliken "innehåll"
Klicka på knappen "inställningar" under rubriken "komplettera automatiskt"
Bocka i rutan "fråga om jag vill spara lösenord"
Alba
Har kollat och där finns redan en bock.
faith
CITAT (Alba @ 20-02-2007, 10:59)
Har kollat och där finns redan en bock.

Samma här.
Castea
Använder du ofta kommandot "Rensa ut känslig data" (Ctrl+Skift+Del) i din webbrowser? Tänkte att du kanske rensar ur sparade lösenord eller annat då, och att det orsakar problemet?
faith
Aldrig. Jag visste inte att det fanns ett sånt kommando ens. smile.gif
Castea
Vet inte vad kommandot heter i IE. Men jag kör det ibland i Mozillan, om jag vill rensa sökhistorik i Google, på Eniro, osv.
faith
Jag är ensam om min dator så det gör inget om det ligger kvar saker. Och även om någon skulle se så finns det inget som någon skulle reagera över ändå.
smile.gif
Alba
Någon rensning har jag inte gjort.
faith
Vill bara säga att jag är jättetacksam för alla som försöker hjälpa! Stort tack! wub.gif
Alba
Under 2-3 senaste veckorna fungerar det plötsligt med inloggningen. Jag behöver inte logga in varje gång.
Jag har inte gjort någon förändring.

Faith....hur går det för dig ?
LadyG
Har någon av er Norton Internet Security eller någon liknande programvara installerad?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon