Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
Det bästa var att det gick i Göteborg, det sämsta var det inte var bättre. rolleyes.gif

1. Regina Lund. Flopp
2. Marie Lindberg. Bra men fel ställe.
3. Jimmy Jansson. Tja, kanske men lite väl mycket dunka-dunka.
4. Cosmo4. Snygga tjejer och snygga ben men lite väl hårdstylat med väl uträknade rörelser. Sjöng dom nånting också?
5. Lustans lakejer. Gäsp.
6. Jessica Andersson. Tycker jag har hört låten förr. Många gånger.
7. Svante och Anne-Lie. Ganska slätstruket.
8. The Ark. Kanske den bästa men det säger inte så mycket tyvärr. Mycket dunka-dunka där också.

Färdig-gnällt. laugh.gif
Piccante
Jasså Gossen är ingen vän av dunka dunka laugh.gif
Jag tror att följande går vidare:

Marie Lindberg får nog rösterna från västkusten.
Jimmy från alla kids under 16.
The Ark
Svante & Annelie får nostalgikernas röster.
Alba
Trots att det var lite mer tryck i musiken denna gång har jag svårt att riktigt satsa på någon. En gissning blir:

The Ark
Jimmy

Marie Lindberg kan gå till andra chansen men med vem - jag vet inte.
askar
Å herreminje... ska detta föreställa melodifestivalen. ohmy.gif

torvan
vad är det för låt man känner igen i refrängen på Arks låt? blink.gif torvan
Piccante
CITAT (Alba @ 10-02-2007, 21:05)
Trots att det var lite mer tryck i musiken denna gång har jag svårt att riktigt satsa på någon. En gissning blir:

The Ark
Jimmy

Marie Lindberg kan gå till andra chansen men med vem - jag vet inte.

Jag hade fel om Svante & Anne-Lie men jag tror som du att The Ark och Jimmy går vidare till finalen.
Gossen Ruda
Jag hoppas att inte du inte blev sämre av att titta på spektaklet, Agneta.
askar
CITAT (Gossen Ruda @ 10-02-2007, 21:14)
Jag hoppas att inte du inte blev sämre av att titta på spektaklet, Agneta.

Ja usch... fick nästan epilepsianfall av kameraåkningarna och
att höra "låtarna" gjorde inte saken bättre. mad.gif

Hostattackerna gav mig lite öronro iaf... man hör inte så mycket när man hostar
märkte jag. smile.gif
renate
Jag rösta på ingen ha ha,tittade inte ens.Gillar inte melodifestivalen laugh.gif laugh.gif wink.gif huh.gif ohmy.gif
KarinWikman
Ikväll tittade jag, eftersom det kom från Göteborg och The Ark var med, jag bara älskar Ola Salo trots att jag är en gammal kärring tongue.gif

Naturligtvis så gick The Ark direkt vidare, allt annat hade ju varit omöjligt, enligt mej wub.gif
Gossen Ruda
Arken och Marie vidare direkt, Jimmy och Jassica till uppsamlingsheatet. Tja, inga direkta överraskningar.
Björken
Tycker tvärtom som många andra här att Melodifestivalen är ett trevligt program att se och lyssna på. Gillar naturligtvis inte alla varken låtarna eller artisterna men ikväll var det helt klart de två bästa som gick vidare. The Ark, kommer från mina hemtrakter och har följt dem hela deras karriär, tycker de har mycket fina låtar. Detta trots att jag också är en gammal kärring som inte ska gilla den typen av musik enligt många.
Ni skulle höra Ola Saros bidrag till Linnéåret.

Marie Lindberg var en klar överraskning för min del, en tjej som har en underbart vacker röst en utstrålning som är få förunnat och som vågar visa att hon är glad. Något fler människor skulle våga ta efter i vår värld.
Snöflinga
Faktiskt alltid gillat The Ark, jättebra låt, hoppas den vinner rubbet rolleyes.gif Marie Lindbergs låt vann på att få höra den fler gånger, riktigt bra tongue.gif

PS. Vore intressant att få veta vad Rudan egentligen gillar, både i musik och underhållning överhuvudtaget huh.gif
DS.
zaaritha
Marie Lindberg; är det lärarinnan?
Björken
Ja Marie är lärarinnan.
zaaritha
Va´bra! Har bara läst lite att en lärarinna skulle va´med!
Kul att hon gick vidare! rolleyes.gif
Gita
CITAT (KarinWikman @ 10-02-2007, 21:36)
Ikväll tittade jag, eftersom det kom från Göteborg och The Ark var med, jag bara älskar Ola Salo trots att jag är en gammal kärring tongue.gif

Naturligtvis så gick The Ark direkt vidare, allt annat hade ju varit omöjligt, enligt mej wub.gif

Bara så jäkla bra-....Ola Salo alltså, kul, lättsjungen melodi och så sveriges i särklass bästa röst. Tjejen med gitarr var också jättebra, låten hon framförde var också bra men inte lika lättrallad som The Arks låt.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Snöflinga @ 10-02-2007, 21:54)
Faktiskt alltid gillat The Ark, jättebra låt, hoppas den vinner rubbet rolleyes.gif Marie Lindbergs låt vann på att få höra den fler gånger, riktigt bra tongue.gif

PS. Vore intressant att få veta vad Rudan egentligen gillar, både i musik och underhållning överhuvudtaget huh.gif
DS.

Rudan är allätare men har en viss förkärlek till country, visor, popmusik fram till ca 70-talet, "riktig" schlager och en massa annat. Det som smakar illa är mycket modern syntmusik, rap, hiphop och dylikt. Föredrar akustisk musik och gillar därmed inte när man öser på med en massa syntetiskt dunka-dunka för att försöka få en dålig melodi att låta nånting.

Beträffande underhållning så föredrar jag att man håller isär begreppen lite. Musik är musik och stripshower är stripshower, båda företeelserna bra på sitt sätt. Visserligen kan man strippa till musik men gör man tvärtom och kallar det musik smakar det dåligt.

Minns hur en italiensk strippa som försökte sig på att bli politiker värvade röster genom att visa brösten. Har dock glömt namnet på henne men det är ingen förlust.
bejron
Hon var ciccolina. Men nog hade The Ark lite Mavericks i sig laugh.gif
zaaritha
Ruda: Du har en väldigt bra musiksmak! smile.gif
Kathy
Jättekul att Marie gick vidare - otroligt bra ballad. wub.gif

Men .... The Ark!! Given vinnare!
Länge leve glamrocken!! Det var helt klart en låt, inspirerad av 70-talest glamrock; The Sweet, Slade & Co. Till och med Ola Salos danssteg var 70-talsretro. laugh.gif Hur många var det inte som dansade precis sådär när det var fredagsdisco i plugget?!! biggrin.gif biggrin.gif Läckert!!
Åsa, mälardalen zon 2
Hunden och jag röstade på the ark såklart, och de gick ju vidare. Denna omgång var bättre än förra veckan (jag såg bara reprisen då farsan hade sin 60-års fest på lördagen)
Snöflinga
CITAT (Gossen Ruda @ 10-02-2007, 22:09)
CITAT (Snöflinga @ 10-02-2007, 21:54)
Faktiskt alltid gillat The Ark, jättebra låt, hoppas den vinner rubbet  :rolleyes:  Marie Lindbergs låt vann på att få höra den fler gånger, riktigt bra  :P  

PS.  Vore intressant att få veta vad Rudan egentligen gillar, både i musik och underhållning överhuvudtaget  :huh:
DS.

Rudan är allätare men har en viss förkärlek till country, visor, popmusik fram till ca 70-talet, "riktig" schlager och en massa annat. Det som smakar illa är mycket modern syntmusik, rap, hiphop och dylikt. Föredrar akustisk musik och gillar därmed inte när man öser på med en massa syntetiskt dunka-dunka för att försöka få en dålig melodi att låta nånting.

Beträffande underhållning så föredrar jag att man håller isär begreppen lite. Musik är musik och stripshower är stripshower, båda företeelserna bra på sitt sätt. Visserligen kan man strippa till musik men gör man tvärtom och kallar det musik smakar det dåligt.

Minns hur en italiensk strippa som försökte sig på att bli politiker värvade röster genom att visa brösten. Har dock glömt namnet på henne men det är ingen förlust.

Jaha, nu tänkte väl inte jag på strippor som underhållning (fast jag vet att vissa herrar gör så sleep.gif ) Nej förlåt, blev bara lite nyfiken på dej Rudan eftersom du tycks mig ibland ha en liten mörk livssyn ... men det angår ju inte mej som sagt ... att du däremot är en fena på småkryp och dyl håller jag dej före för smile.gif
torvan
Låtstöld, The Ark?
Stödet till storfavoriterna The Ark lyser igenom alla uppgivna röster. Signaturen LillHedda skriver: Fasiken, där snodde de mitt hjärta rakt av." Samtidigt undrar Sara: "Någon annan som tycker att The Arks låt är skrämmande lik Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes)?".

skönt där satt den då kan jag sova rolleyes.gif torvan
Pirum
Besviken på dagens tävling. Gudarna vet att jag inte hade stora förhoppningar, men, de grusades ändå. Swappade över lite till norska finalen. Generellt har norska tävlingen skärpt sig betydligt, förr var de ganska amatörmässiga, men i år har norska delfinalerna hållt högre klass än motsvarande svenska (så långt). Och norska finalen ikväll, där vinnaren väl var skriven av en svensk , höll hög kvalitet.
Farbror Blå
Visste ju redan från början vem som skulle vinna, ganska självklart vilka som var favoriter va?

och.. kan nån fatta vad Björkman anses bidra med?
Urtöntig med påklistrade, helt obegripliga kommentarer unsure.gif unsure.gif sad.gif mad.gif
Tezzla
Att inte Lustans gick vidare är en stor, stor sorg. sad.gif

Men jag överlever biggrin.gif
Klura
Synd att jag glömde bort att det var i går för jag hade gärna sett The Ark för dom gillar jag sad.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Klura @ 11-02-2007, 10:15)
Synd att jag glömde bort att det var i går för jag hade gärna sett The Ark för dom gillar jag sad.gif

Reprisen går 12.30 idag.
Berith
Melodifestivalen är en fest! biggrin.gif Gillar Look i vanliga fall men här passar han liksom inte in. Det känns nästan som om schlager inte är hans grej.

Gårdagen jaa... The Ark var ju klart bäst, blev jättesnopen när dom inte "vann". unsure.gif Då blev det väl Jimmy Jansson som fick flest röster då. Neheej... unsure.gif unsure.gif Ok då, Jessica A får väl duga som vinnare då. biggrin.gif

*ridå* blink.gif

Visst, Marie L kan säkert sjunga och är urgullig privat. Men här?? Förhoppningsvis/troligen (?) hamnar hon i botten i finalen, precis som Björn Kjellman gjorde ifjol. Också en sån där obegriplig finaldeltagare.
Klura
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,11-02-2007, 10:17)
CITAT (Klura @ 11-02-2007, 10:15)
Synd att jag glömde bort att det var i går för jag hade gärna sett The Ark för dom gillar jag sad.gif

Reprisen går 12.30 idag.

Tackar för tipset. Ska se om jag hittar ett videoband och spela in på.
Anma
CITAT (Berith @ 11-02-2007, 10:18)
/.../
Gårdagen jaa... The Ark var ju klart bäst, blev jättesnopen när dom inte "vann". unsure.gif Då blev det väl Jimmy Jansson som fick flest röster då. Neheej... unsure.gif unsure.gif Ok då, Jessica A får väl duga som vinnare då. biggrin.gif

*ridå* blink.gif
/.../

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Sov du genom hela röstningen? laugh.gif laugh.gif
Berith
CITAT (Anne R @ 11-02-2007, 10:45)
CITAT (Berith @ 11-02-2007, 10:18)
/.../
Gårdagen jaa... The Ark var ju klart bäst, blev jättesnopen när dom inte "vann".  :unsure: Då blev det väl Jimmy Jansson som fick flest röster då. Neheej...  :unsure:  :unsure: Ok då, Jessica A får väl duga som vinnare då.  :D

*ridå*  :blink:
/.../

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Sov du genom hela röstningen? laugh.gif laugh.gif

Neej! laugh.gif Försökte ju bara redogöra för min tankegång under just omröstningen.
Anma
CITAT (Berith @ 11-02-2007, 11:01)
CITAT (Anne R @ 11-02-2007, 10:45)
CITAT (Berith @ 11-02-2007, 10:18)
/.../
Gårdagen jaa... The Ark var ju klart bäst, blev jättesnopen när dom inte "vann".  :unsure: Då blev det väl Jimmy Jansson som fick flest röster då. Neheej...  :unsure:  :unsure: Ok då, Jessica A får väl duga som vinnare då.  :D

*ridå*  :blink:
/.../

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Sov du genom hela röstningen? laugh.gif laugh.gif

Neej! laugh.gif Försökte ju bara redogöra för min tankegång under just omröstningen.

hahaha.... då var det jag som sov nu då! laugh.gif laugh.gif
cala98
CITAT (torvan @ 10-02-2007, 22:31)
Låtstöld, The Ark?
Stödet till storfavoriterna The Ark lyser igenom alla uppgivna röster. Signaturen LillHedda skriver: Fasiken, där snodde de mitt hjärta rakt av." Samtidigt undrar Sara: "Någon annan som tycker att The Arks låt är skrämmande lik Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes)?".

skönt där satt den då kan jag sova rolleyes.gif torvan

Ett konstigt sammnträffande?
Efter melofifestivalen såg jag "Min stora kärlek" på 4an. Där var just Love Grows (Where My Rosemary Goes) som filmtema.

wacko.gif
Betty
CITAT (cala98 @ 11-02-2007, 11:26)
CITAT (torvan @ 10-02-2007, 22:31)
Låtstöld, The Ark?
Stödet till storfavoriterna The Ark lyser igenom alla uppgivna röster. Signaturen LillHedda skriver: Fasiken, där snodde de mitt hjärta rakt av." Samtidigt undrar Sara: "Någon annan som tycker att The Arks låt är skrämmande lik Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes)?".

skönt där satt den då kan jag sova rolleyes.gif torvan

Ett konstigt sammnträffande?
Efter melofifestivalen såg jag "Min stora kärlek" på 4an. Där var just Love Grows (Where My Rosemary Goes) som filmtema.

wacko.gif

Och när 2:an avslutade sina sändningar för dagen spelades den låten medan morgondagens tablå visades... huh.gif
cala98
Vilken konspirationsteori! tongue.gif
torvan
visste ju att det var nåt skumt
media hade redan bestämt att
dom skulle vinna tongue.gif torvan


(fast dom var faktiskt bäst, med den låten bakom sig,
sen är ju inte Ola Salo helt fel heller wub.gif )
cala98
Håller med både om låten och Ola wub.gif
askar
Hörde en tjej sjunga en låt som verkligen "tog"..
det var nr 7 Sonja Aldén med För att du finns. smile.gif 10 poäng från mig.
Den enda jag orkat lyssna på utan att mad.gif och dämpa teveljudet.


Nej usch vad dålig låt Nanne har... sad.gif sad.gif sad.gif
Gossen Ruda
Agneta då! Skall du tjuvstarta och skriva i en gammal tråd? Nu tar vi det i rätt ordning, vänta lite. rolleyes.gif
askar
CITAT (Gossen Ruda @ 17-02-2007, 20:51)
Agneta då! Skall du tjuvstarta och skriva i en gammal tråd? Nu tar vi det i rätt ordning, vänta lite. rolleyes.gif

Åh förlåt så mycket. sleep.gif

Kunde inte hålla mig när jag hörde tjejen. smile.gif
laugh.gif

Starta du en ny så återkommer jag. wub.gif
Gossen Ruda
Du var förlåten redan innan du bad om förlåt. wub.gif
Alba
Jaha jag skrev i fle tråd och flyttar till den rätta. tongue.gif
zaaritha
Var verkligen The Ark bra förra lördagen?
askar
CITAT (Gossen Ruda @ 17-02-2007, 20:56)
Du var förlåten redan innan du bad om förlåt. wub.gif

Du är sååå snäll. wub.gif
Pirum
CITAT (zaaritha @ 17-02-2007, 21:01)
Var verkligen The Ark bra förra lördagen?

Nä.
Björken
CITAT (Pirum @ 18-02-2007, 01:31)
CITAT (zaaritha @ 17-02-2007, 21:01)
Var verkligen The Ark bra förra lördagen?

Nä.

Jo
Berith
CITAT (zaaritha @ 17-02-2007, 21:01)
Var verkligen The Ark bra förra lördagen?

Absolut bäst.

Och den här Marie L var visst inte så okänd som det lät då. Hennes man är ju musiker och väldigt aktiv både hos Bert K och i Melodifestivalsammanhang.
Pirum
Jag väntade mig mycket mer från The Ark, därför tycker jag inte de var så bra. Dussinlåt. Vad gäller Marie så har hon iaf skrivit och framfört låten själv, skickat in låten utan att gå via någon stor producent (som Bert), och verkar utan tvivel vara den mest musikaliskt begåvade i familjen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon