Åsa E
Nu har jag skapat mitt första fotoalbum här på Odla. Det var lite pyssligt, det förstår särskilt ni som läste mina desperata rop på hjälp i går kväll. Bilderna är större nu än i går kväll, så nu är det lättare att se hur det ser ut i trädgården. (Ur de mest fördelaktiga vinklarna! laugh.gif Det finns ju mycket man inte vill visa på bild också.)

Minnesutrymmet tog slut innan jag hade fått dit alla bilder, men jag har bett om mera. Så det blir förhoppningsvis fler bilder så småningom. smile.gif
malin72
jättefint wub.gif wub.gif wub.gif jag vill osså ha så där lummigt,vem vet kanske blir det så nu när jag har massor att så rolleyes.gif tongue.gif
fruberglund
Inte alls avundsjuk *himlar med ögonen* laugh.gif

Jättefint!
Snöflinga
Åsa oj vad fint, gillar stenbänken i äppelrabatten ... varför heter den så? Såg inga äpplen rolleyes.gif
ingrid fuxwall
Jättefina bilder!
Tycker att du blandat så fint med "kryddörtor" och blommor..
Ps. hur ber man om mer utrymme?

ingrid
AnitaO
Helt underbart fint har du i trädgården wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Åhhh, så lummigt och fint wub.gif vackra färgskalor rolleyes.gif bilden med vårlökar var helt underbar rolleyes.gif man får vårlängtan.....
Alba
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-02-2007, 19:43)
/.............../Ps. hur ber man om mer utrymme?

ingrid

När jag hade fullt och försökte lägga in bilder kom det upp en fråga - bara att fylla i och skicka iväg.
Irene_L
Åhh, jättefina bilder av en jättefin trädgård!!!! wub.gif
mvh
Irene
Alba
Så lummigt och härligt.
Partiet med Suckulenter tycker jag om. Stenbänken också naturligtvis.
Åsa E
Stenbänken är min favorit också!
Det är så avkopplande att sätta sig där och titta ut över trädgården och bara njuta. smile.gif

CITAT
Åsa oj vad fint, gillar stenbänken i äppelrabatten ... varför heter den så? Såg inga äpplen  

Äppelrabatten är en rabatt under ett äppelträd, trädet kanske inte syns på bilderna. Det står precis i utkanten av rabatten. Eftersom det växer fram fler rabatter hela tiden så finns det nu flera äppleträdsrabatter, men den här var först och då fick den heta så. Jag har en förteckning över vilka växter jag har och i vilket område av trädgården de står. Så därför har de olika områdena fått namn.
Lars-Olof Arvids
Vilken härlig, lummig trädgård! Jag blir avundsjuk över näckrosorna i dammen, för min näckrosplanta jag köpte i våras till en liknande damm har inte velat blomma.

Olle
Åsa E
Din näckros kommer säkert att blomma i år. Min blommade inte heller första året, men sedan har det bara blivit fler och fler blommor för varje år.
Jag trycker i två "näringstabletter" i jordklumpen på våren när jag sätter ut näckrosen, och det klarar den sig på resten av säsongen.
KarinWikman
Vilken underbar trädgård du har. Tack för titten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon