svanqvistj
Hej!
För säsongens projekt kommer jag att behöva köpa lite olika buskar och något träd. De handelsträdgårdar som ligger nära mig har inte tidernas häftigaste utbud och vid beställning så är väntetiden lång och osäker. Jag funderade därför på om det finns några seriösa leverantörer på internet.

Har bl a tittat på Hortogreen, men känner att jag skulle vilja ha lite rekommendationer för att undvika att köpa "grisen i säcken".

På rosor och fröer känner jag till de bra leverantörerna men buskar och träd är obruten mark.

Jeanette
anneli85
Jag beställde rosor o klematis av hortogreen i höstas inget fel på dom plantorna. Har nu en till beställning av stamrosor och perenner. Har aldrig hört något illa med dom men jag har ju inte någon erfarenhet av buskar och träd hos dom.
Lena i Torslanda
Jag har köpt träd från Hortogreen och fått finfina ex. Vet många som köpt därifrån och har aldrig hört någon som fått något dåligt.
Tjosan
Uaaaahhh... Min fru kommer bli arg på mig... Den här sidan var ju helt toppenbra... Och jag som blev tvungen att lova mindre inköp i år.. sad.gif
Får klura ut en plan smile.gif
ZaraP
Rekommenderar! Köpte prakttry och perukbuske
samt perenner i fjol! Fina exemplar som växte till
sig bra! Har beställt i år igen! Har en kompis som
också beställer därifrån och hon är nöjd även hon!
Köp!! tongue.gif
Mvh ZaraP
svanqvistj
Tack för era svar!
Vad kul - nu skall jag också beställa.
Jeanette
thomaswahlqvist
Om ni ändå beställer för postleverans så glöm då för allt i världen inte att kolla Tyskland Holland England och inte minst Polen.

Uj vilket sortiment de har.
Anders Roslagen
Tips på plantskola i Polen att beställa från önskas!
CGB
Positivt med goda erfarenheter av köp via internet. Själv skulle jag sätta stor vikt vid ståndorten och försöka hitta E märkta plantor. Det stora flertalet plantor levereras idag som containerplantor. Ett lönande tips är nog att före köp på ort och ställe förvissa sig om planteringsdjup, rotsnurr, utseende osv.
thomaswahlqvist
Anders
vänta till i April så får du se hur det går för oss med en order från Polen.
Anders Roslagen
Ok, det blir intressant att höra hur det går, med transport och kvalitet. Men har de nån hemsida som man kan titta på och planera lite?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon