Merlin
Var kan man köpa billiga plastkrukor i storpack, jag behöver ungefär 150 stycken i storlek 10 cm höjd och 10 cm diameter? Kvaliten spelar inte så stor roll inte heller färg eller om dom är fyrkantiga eller runda....Var finns Sveriges billigaste krukor?
Fenja
Jag brukar gå till en av handelträdgårdarna här intill. Jag köpte hundatals, kanske 1 literkrukor därifrån i fjol för några hundralappar. Minns inte vad de tar för fyrkantskrukorna nu....
Ett annat tips är att kolla med kyrkogårdsförvaltningen, de brukar ha en massa krukor liggande, i alla fall längre fram åt våren som de ofta skänker bort.
Jag vill minnas att många här brukar köpa från Runåbergs med.
Mvh
Fenja
Elisabeth P
Tack för bra tips Fenja smile.gif
Kyrkogårdarna blir säkert bara glada att bli av med sådant

LIsa
Merlin
Det där med kyrkogården låter bra, problemet är bara att jag behöver krukorna senast till helgen. Jag har haft en taskig timing i år, jag trodde att jag hade fler krukor hemma än jag egentligen har samt att allting grodde i år (tur eller skicklighet laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif ) Så nu sitter jag med 150 chilisar och snart lika många andra plantor, dahlior, tomater mm som behöver planteras om till helgen! ohmy.gif ohmy.gif
Fenja
Var bor du Merlin, finns en MASSA krukor här... Kolla annars med en handelsträdgård på orten.
Mvh
Fenja
Jonas70
Om man vill köpa billiga krukor på nätet; var gör man det?
Eva 33c
Om man nöjer sig med de gröna fyrkantiga 8cm krukorna så säljer Willab dessa. De tar för 84kr för 216st + 95kr i expeditionsavgift.
Annars har ju lindbloms krukor av olika slag. Man ser priserna om man laddar hem deras katalog, kom bara ihåg att de är ex moms! Frakten vet jag inte vad den kan tänkas kosta. Har inte provat att köpa från dem, än...
Eva i Skåne
Billiga krukor säljer Öspab växtvaruhus.
Runda svarta 9cm kostade 11kr för 25st. Jag köpte härom dagen.
Det var minsta storleken. Sen ökade priset ett par kronor för några storlekar större, men inte mycket dyrare. Det fanns även bruna, till samma pris, men inte av denna minsta storleken.
Deras stora krukor har jag ingen koll på och inte heller de fyrkantiga.
Eva 33c
Men då handlade du direkt i butik eller?
Jag menar Öspab säljer inte på postorder vad jag förstod av deras hemsida.
Jag har mailat dem två gånger angående möjligheten att köpa Hermann Meyers produkter som privat person men inte fått svar någon gång.
De hade också ett formulär där man kunde be om HM katalog, men det fick jag inte heller nåt svar på. sad.gif
Merlin
Nu har jag handlat krukor hos Coop, priset var ganska högt, 150 kr behövde jag bums så jag hade inget val, men jag får skylla mig själv med min taskiga timing sad.gif Jag hade ca 100 krukor i storleken 9x9cm hemma men när dahliorna var omskolade var dom slut rolleyes.gif Nu har jag skolat om chilin seet wrinkled old man, snart ska även ballongblomma, alla andra chilisarna 8 sorter laugh.gif tomatsorterna och en massa annat omskolas. Har köpt 2 ljusrörsarmaturer till...ojoj så här mycket har jag aldrig sådd förut...men det är ju roligt när det växer smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon