Full version: Snälltråd
Sidor: 1, 2
stina
Här kommer ett försök att vara snäll:

"LadyG är en otroligt fin kamrat och har ett stort hjärta"

Nån mer som känner för att vara snäll? rolleyes.gif
malin72
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif vad trevligt här kan vi ju då skriva när vi känner oss glada över annat än gladtråden

då vill jag passa på att tacka agneta och anita för deras stöd i morse när jag var låg wub.gif wub.gif
känns att man har vänner över nätet tack wub.gif
stina
Precis min tanke - en tråd där vi bara är snälla motvarandra... wub.gif
malin72
förresten så glömde jag Kerstin wub.gif wub.gif och andra som hjälper mig med mina små blommor tongue.gif tongue.gif
askar
Stina som startade tråden.... du om någon är väl snäll. wub.gif


och så tror jag att de flesta människorna är snälla...
de glömmer bara bort att vara det ibland. smile.gif
KarinWikman
Den snällaste och ödmjukaste människa jag vet är min chef....dessutom så är han en skicklig läkare.

Det gör att det är ett sant nöje att varje morgon gå till mitt arbete och har säkert bidragit till att jag inte har en endaste frånvarodag p.g.a. sjukdom under dessa dryga 5 år vi jobbat ihop. biggrin.gif
Hannele
stina, jag ser detta som mobbning i skolan, tänk på alla som inte får vara med. unsure.gif
anneli85
Jag tycker att Kerstin och Kajsa är jättesnälla som svarar så snällt på mina funderingar. Sen tycker jag att jag själv är ganska snäll och på det viset så kom jag ju också med tongue.gif
malin72
det är väl upp till var och en att vara snäll isåfall...då passar det ju jätte bra i denna tråd....
vi är inte i skolan utan vuxna med eget ansvar

jag tycker att det var bra stina wub.gif wub.gif
hur kan det vara mobbning med snälltråd unsure.gif unsure.gif
*Stintan*
Man kan ju inte bli annat än snäll när det finns så många snälla människor i ens omgivning wub.gif så därför skriver jag också i den här tråden tongue.gif

En jättebra tråd Stina wub.gif
Eva i Skåne
Min Odla-kompis Ingegerd är en toppen-kompis!
Hon ställer upp på alla sätt, delar med sig av sina växter och bjuder på goda middagar smile.gif wub.gif

Sen finns det många andra snälla och go´a människor jag lärt känna här på forumet, ingen nämnd och ingen glömd sleep.gif , men Ingegerd är den enda jag blivit nära kompis med även utanför forumet. wub.gif
AnitaO
En snälltråd var en bra idé.
Det var snällt av dig Stina wub.gif

Tack Malin, du är också alltid väldigt snäll smile.gif wub.gif
sanna
Jag tycker att Hannele är väldigt snäll och klok och modig.
Hon bryr sig om sina medmänniskor, hon månar om de som känner sig lite utanför, hon vill att alla ska få vara med. Hon har ett enormt civilkurage och hon för de tystas talan. Det är snällhet det! Kram Hannele! wub.gif
Helen i Skåne
Jag tycker att alla de som skickat mig tröstekramar och beklagat min fars bortgång är fantastiskt snälla som bryr sig om en person de aldrig mött! wub.gif wub.gif wub.gif
Eva i Skåne
CITAT (sanna @ 01-02-2007, 11:13)
Jag tycker att Hannele är väldigt snäll och klok och modig.
Hon bryr sig om sina medmänniskor, hon månar om de som känner sig lite utanför, hon vill att alla ska få vara med. Hon har ett enormt civilkurage och hon för de tystas talan. Det är snällhet det! Kram Hannele! wub.gif

Ja, Hannele månar ju t o m om sin antagonist Reserv, som hon efterlyser i en annan tråd, nu när han varit tyst några dagar...
Hannele
CITAT (sanna @ 01-02-2007, 11:13)
Jag tycker att Hannele är väldigt snäll och klok och modig.
Hon bryr sig om sina medmänniskor, hon månar om de som känner sig lite utanför, hon vill att alla ska få vara med. Hon har ett enormt civilkurage och hon för de tystas talan. Det är snällhet det! Kram Hannele!  :wub:

sanna, tack, jag tycker ändå att sådana här trådar är en markering, att andra är dumma - det är inte snällt.
Kram
Stefan_S
Såna här trådar behövs. Det är alldeles för sällan som vi faktiskt säger positiva saker till varandra.

Mitt positiva är att jag uppskattar det bemötande jag fått av er, nyreggad medlem som jag är (dock gammal läsar-medlem wink.gif ) , både via pm och i trådar, inga namn nämnda, men jag tror ni vet vilka ni är.
Det är positivt att känna sig Välkommen på ett forum. smile.gif
Stefan_S
CITAT (Eva i Skåne @ 01-02-2007, 11:25)
Ja, Hannele månar ju t o m om sin antagonist Reserv, som hon efterlyser i en annan tråd, nu när han varit tyst några dagar...

Det är uppskattning det. wub.gif
Att kunna se förbi diskussionerna och se människan bakom.
Hoppas budskapet når fram till Reserv, det uppskattas säkerligen. smile.gif
Cacki
Inledning:
Jag läser ofta på odlas forum men brukar inte logga in mej. Mest läser jag i trädgårdsavdelningen men halkar in här också då och då. Det vore snällt av er allesammans om ni inte tror att jag är ett troll nu (även om jag kan se ut som ett sådant ibland, särskilt när jag vaknar på morgonen).
Oftast är det trevlig läsning med många fniss. Vet bl a att jag för ett bra tag sedan läste en tråd som blev en följetong där ni tog över berättelsen av varann och fyllde på med den egna fantasin. Bland det roligaste jag någonsin läst i ett forum!:lol: laugh.gif. MERA SÅNT!!

Jag tycker också att det är snällt av Stina som försöker lätta upp stämningen här inne igen även om det faktiskt är lite sorgligt att det skall behövas.
Jag vill också tala om att jag "forumkänner" Hannele (alltså inte irl) och vet att hon både är generös med sina kunskaper och därmed alltså snäll i positiv bemärkelse.

Nu en liten fundering.
Har ni tänkt på att man faktiskt oftast uppför sej som man förväntas göra. (Det är ju ändå ingen idé att göra något annat för alla andra tycker ändå att jag är jobbig och dum?)
Det kanske är bra att försöka tänka på det när någon börjar stöka runt och kastar ut brandfacklor. Får man inte en ny chans om man råkat göra bort sej någon gång så är det ju lätt att glida in i ett sådant beteende.
Bjussa på att vara lite storsint nog att svälja en och annan gliring om man kan. DET är snällt!
(Ja, jag vet. Lätt för mej att säga som inte själv blivit utsatt, men man kan ju åtminstånde försöka....)

Till sist om att man skall kunna skriva vad man tycker. Visst måste man få det, men är det alltid så himla viktigt att få säga sin åsikt? Om man misstänker att det egna inlägget kan ställa till det ännu värre är det kanske bättre att i alla fall avvakta ett tag och se om de som ryker ihop kan lösa det på egen hand först. Ni som känner och gillar varann vet nog redan det innerst inne, utan att man måste rusa till undsättning så fort det blir lite gruff.
Ge varann fler än en chans så blir det mycket trevligare tror jag!

Cacki (som faktiskt inte är något troll, för då skullle jag trolla fram det goda humöret så fort jag märker att det håller på att gå över styr)

Kram allihop!
stina
CITAT (Hannele @ 01-02-2007, 12:28)
CITAT (sanna @ 01-02-2007, 11:13)
Jag tycker att Hannele är väldigt snäll och klok och modig.
Hon bryr sig om sina medmänniskor, hon månar om de som känner sig lite utanför, hon vill att alla ska få vara med. Hon har ett enormt civilkurage och hon för de tystas talan. Det är snällhet det! Kram Hannele!  wub.gif

sanna, tack, jag tycker ändå att sådana här trådar är en markering, att andra är dumma - det är inte snällt.
Kram

Nej inte alls så - den här tråden är till för alla. wub.gif
Alba
CITAT (Stefan_S @ 01-02-2007, 13:06)
CITAT (Eva i Skåne @ 01-02-2007, 11:25)
Ja, Hannele månar ju t o m om sin antagonist Reserv, som hon efterlyser i en annan tråd, nu när han varit tyst några dagar...

Det är uppskattning det. wub.gif
Att kunna se förbi diskussionerna och se människan bakom.
Hoppas budskapet når fram till Reserv, det uppskattas säkerligen. smile.gif

Jag har också undrat var Reserv är. Han brukar flitigt förekomma i trådarna.

Hoppas allt är bra med dig.
herkules
CITAT (Cacki @ 01-02-2007, 13:17)
Till sist om att man skall kunna skriva vad man tycker. Visst måste man få det, men är det alltid så himla viktigt att få säga sin åsikt?

nej, det är inte viktigt.
Alba
Den här tråden är en tråd för alla.

Trots alla meningsskilaktigheter och hårda ord finns det alltid en stor snäll människa bakom - det är jag övertygad om.
Många har svårt att ta fram den sidan av olika anledningar som vi inte vet något om.

FÖRSONING ELLER FÖRLÅTELSE
Försoning är ett bättre sätt att röra sig framåt

JONAS GARDELL
stennie
Min sambo är snäll wub.gif

Igår bröt jag ihop på jobbet(för mycket stress)

Idag kom han till mitt jobb med kaka och en långskaftad ros, och fick mig att ta en paus:wub:
malin72
CITAT (stennie @ 01-02-2007, 14:11)
Min sambo är snäll wub.gif

Igår bröt jag ihop på jobbet(för mycket stress)

Idag kom han till mitt jobb med kaka och en långskaftad ros, och fick mig att ta en paus:wub:

wub.gif wub.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Cacki @ 01-02-2007, 13:17)
Nu en liten fundering.
Har ni tänkt på att man faktiskt oftast uppför sej som man förväntas göra. (Det är ju ändå ingen idé att göra något annat för alla andra tycker ändå att jag är jobbig och dum?)
Det kanske är bra att försöka tänka på det när någon börjar stöka runt och kastar ut brandfacklor. Får man inte en ny chans om man råkat göra bort sej någon gång så är det ju lätt att glida in i ett sådant beteende.
Bjussa på att vara lite storsint nog att svälja en och annan gliring om man kan. DET är snällt!

Mycket bra sagt! smile.gif
Fialotta
Härligt med en positiv o snäll tråd.......man ska överse med varandras fel o brister även på forum, så är det IRL men på forum är alla unika bakom sina datorer...ha en jätte bra tordag alla wub.gif

Reserv...kom tillbaks wub.gif
Alba
CITAT (stennie @ 01-02-2007, 14:11)
Min sambo är snäll wub.gif

Igår bröt jag ihop på jobbet(för mycket stress)

Idag kom han till mitt jobb med kaka och en långskaftad ros, och fick mig att ta en paus:wub:

Å så fint - det är kärlek.
stina
CITAT (Alba @ 01-02-2007, 15:48)
CITAT (stennie @ 01-02-2007, 14:11)
Min sambo är snäll  :wub:

Igår bröt jag ihop på jobbet(för mycket stress)

Idag kom han till mitt jobb med kaka och en långskaftad ros, och fick mig att ta en paus:wub:

Å så fint - det är kärlek.

wub.gif wub.gif wub.gif
Gossen Ruda
CITAT (Alba @ 01-02-2007, 13:50)
CITAT (Stefan_S @ 01-02-2007, 13:06)
CITAT (Eva i Skåne @ 01-02-2007, 11:25)
Ja, Hannele månar ju t o m om sin antagonist Reserv, som hon efterlyser i en annan tråd, nu när han varit tyst några dagar...

Det är uppskattning det. wub.gif
Att kunna se förbi diskussionerna och se människan bakom.
Hoppas budskapet når fram till Reserv, det uppskattas säkerligen. smile.gif

Jag har också undrat var Reserv är. Han brukar flitigt förekomma i trådarna.

Hoppas allt är bra med dig.

Reserv tog en frivillig timeout när tårtorna började flyga genom luften. Han var rädd för att inte kunna behärska sig. DET var väl snällt. laugh.gif
stennie
CITAT (Gossen Ruda @ 01-02-2007, 17:18)
Reserv tog en frivillig timeout när tårtorna började flyga genom luften. Han var rädd för att inte kunna behärska sig. DET var väl snällt. laugh.gif

Och klokt! smile.gif wub.gif
Blomstertanten
Fenja är jättesnäll ! wub.gif
Jag fick ett jättefint bärnstenshalsband i julklapp av henne och nu håller hon på och stickar raggsockor till mej ! biggrin.gif
Alpiner i Halmstad är också en riktig raring ! wub.gif Tänk att ge bort en massa fröer ! Tack så jättemycket Bernt !
stina
Alla jätteduktiga trädgårdsmänniskor här som delar med sig av sina gedigna kunskaper är jättesnälla! Tack!!!! wub.gif
Hannele
CITAT (Eva i Skåne @ 01-02-2007, 11:25)
Ja, Hannele månar ju t o m om sin antagonist Reserv, som hon efterlyser i en annan tråd, nu när han varit tyst några dagar...

Det var ju klagomål om att flytta meningar och ta upp från en annan tråd. unsure.gif
Magdis
Det finns många guldklimpar här på Odla, så många att det inte går att räkna upp alla...men absolut snällast av alla är Reserv!! wub.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-02-2007, 22:27)
Det finns många guldklimpar här på Odla, så många att det inte går att räkna upp alla...men absolut snällast av alla är Reserv!!  :wub:

Ja, guldklimparna är många, många, många wub.gif
Reserv har ställt upp väldigt mycket för mig också.
Han säger aldrig nej till att hjälpa en vän varken på nätet eller IRL smile.gif wub.gif
Ophelia
Jag tänker inte sitta och plocka ut människor och nämna dem med namn (ingen nämnd och ingen glömd) men jag tänker på er alla som ställer upp, svarar på frågor och försöker underlätta och hjälpa till smile.gif
Stefan_S
Jag blir en aning generad av att min person har skapat en sån nyfikenhet så att jag får privata pm där det undras över vem jag egentligen är. Jag tolkar det som en omsorg av nya medlemmar. Att bli "sedd". wub.gif Tack! smile.gif
askar
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 10:06)
Jag blir en aning generad av att min person har skapat en sån nyfikenhet så att jag får privata pm där det undras över vem jag egentligen är. Jag tolkar det som en omsorg av nya medlemmar. Att bli "sedd". wub.gif Tack! smile.gif

Va??? Ja så kan man ju tolka det. smile.gif

Tror inte att jag hälsat dig välkommen, så jag gör det nu. smile.gif
Stefan_S
CITAT (askar @ 02-02-2007, 10:19)
Tror inte att jag hälsat dig välkommen, så jag gör det nu. smile.gif

Tack Agneta. smile.gif
Magdis
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 10:06)
Jag blir en aning generad av att min person har skapat en sån nyfikenhet så att jag får privata pm där det undras över vem jag egentligen är. Jag tolkar det som en omsorg av nya medlemmar. Att bli "sedd". wub.gif Tack! smile.gif

Haha! Det var inte dåligt Stefan, det undras inte bara över vem du är, utan vem är du egentligen? tongue.gif


Min dotter är jättesnäll. smile.gif När jag har ont nånstans så bäddar hon ner mig i soffan med högvis med filtar och gosedjur och säger "jag ska ta hand om dig jättemycket mamma! wub.gif Det är snällt det! smile.gif
AnitaO
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 10:06)
Jag blir en aning generad av att min person har skapat en sån nyfikenhet så att jag får privata pm där det undras över vem jag egentligen är. Jag tolkar det som en omsorg av nya medlemmar. Att bli "sedd". wub.gif Tack! smile.gif

Det var inte illa. Vilket mottagande smile.gif
herkules
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 10:06)
Jag blir en aning generad av att min person har skapat en sån nyfikenhet så att jag får privata pm där det undras över vem jag egentligen är. Jag tolkar det som en omsorg av nya medlemmar. Att bli "sedd". wub.gif Tack! smile.gif

alla behöver en scen att stå på (sagt av tompa eken som grundade ultrahuset i haninge i början på 80-talet). visst är du sedd! smile.gif
Stefan_S
Som jag redan har misstänkt, odla består av en stor samling brokiga människor med hjärtat på rätta stället. wub.gif
Magdis
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 11:00)
Som jag redan har misstänkt, odla består av en stor samling brokiga människor med hjärtat på rätta stället. wub.gif

Om du vill kan du ju skriva lite i din profil i kontrollpanelen så kanske inte så många behöver undra vem du egentligen är! rolleyes.gif biggrin.gif
Stefan_S
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2007, 11:03)
Om du vill kan du ju skriva lite i din profil i kontrollpanelen så kanske inte så många behöver undra vem du egentligen är! rolleyes.gif biggrin.gif

Jag är en blygsam person, men är någon nyfiken, så får man mycket gärna fråga mig via pm. wink.gif
malin72
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2007, 10:51)
Min dotter är jättesnäll. smile.gif När jag har ont nånstans så bäddar hon ner mig i soffan med högvis med filtar och gosedjur och säger "jag ska ta hand om dig jättemycket mamma! wub.gif Det är snällt det! smile.gif

wub.gif wub.gif wub.gif åh vad gulligt wub.gif
Betty
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 11:06)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2007, 11:03)
Om du vill kan du ju skriva lite i din profil i kontrollpanelen så kanske inte så många behöver undra vem du egentligen är!  :rolleyes:  :D

Jag är en blygsam person, men är någon nyfiken, så får man mycket gärna fråga mig via pm. wink.gif

Bra svar Stefan! biggrin.gif

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "vem du egentligen är!" Magdis, det räcker väl med att han är Stefan_S, ingen ska väl egentligen behöva tala om dom man "egentligen" är... eller...wink.gif
AnitaO
CITAT (Betty @ 02-02-2007, 11:48)
ingen ska väl egentligen behöva tala om dom man "egentligen" är... eller...wink.gif

Nej, det ska vara var och ens fria val smile.gif
Fast om jag känner Magdis rätt, så är det lite på skoj med glimten i ögat wink.gif
I alla fall tolkade jag det så.
Stefan_S
CITAT (Betty @ 02-02-2007, 11:48)
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 11:06)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2007, 11:03)
Om du vill kan du ju skriva lite i din profil i kontrollpanelen så kanske inte så många behöver undra vem du egentligen är!  rolleyes.gif  biggrin.gif

Jag är en blygsam person, men är någon nyfiken, så får man mycket gärna fråga mig via pm. wink.gif

Bra svar Stefan! biggrin.gif

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "vem du egentligen är!" Magdis, det räcker väl med att han är Stefan_S, ingen ska väl egentligen behöva tala om dom man "egentligen" är... eller...wink.gif

"Vem du egentligen är" - är fritt taget ifrån ett pm jag fick. smile.gif Magdis citerade bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon