Full version: Adobe Flash Player
Alba
För att kunna se videosnuttarna i You Tube behöver jag tydligen Adobe Flash Player (tack Askar för tipset )

Prova installera den och då kommer denna text upp

"Important Message: You may need to click the gold bar at the top of the browser window to allow the install.
"

Vilken gold bar ska jag klicka på. Jag har ingen gold bar eller ?
Jejja
Jag har Firefox webbläsare och om jag ska installera nåt brukar det komma fram en gul list i överkant av webbläsarfönstret. Klickar man på den så kan man tillåta installationen. Jag tror den har nåt med popup-fönster att göra.

Kan det vara nåt sånt den menar? Vilken webbläsare har du?
Alba
Internet Explorer
askar
Visst får du upp en ruta där det står att du ska installera Aktive X kontroll..
installera den, du får klicka på den gula raden som kommer upp ovanför som Jejja beskrev
då ska den installeras.
Alba
Jag har ingen gul rad. Kan det ha göra med någon inställning att jag inte ha den ?
askar
CITAT (Alba @ 30-01-2007, 17:01)
Jag har ingen gul rad. Kan det ha göra med någon inställning att jag inte ha den ?

Den ska komma fram när du har valt "Installera" i den lilla grå rutan
som kommer upp direkt när du valt att ladda ner.
askar
Nu har jag avinstallerat och sedan laddade jag ner från den här sidan

Klicka först på Download now... då får du upp ny sida och ovan den finns den gula raden. klicka på den och välj Installera AktiveX control..
sen kommer en grå ruta upp och där väljer du Installera = Klart

Lycka till.!
Alba
Nej raden kommer inte upp.

Jag var in och läste på IDG e-forum. Där har en person ställt precis samma fråga och hänvisar till den text som komemr upp - samma text som jag får upp.

Det har tydligen att göra med en inställning under internetalternativ
under verktyg så nu ska jag utforska där
Alba
Nu har jag gjort om mina inställningar och vips fungerar You Tube hos mig.

Har inte laddat ner Adobe. Jag fattar ingenting - men det är inte så ovanligt när det gäller mig och datorer biggrin.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon