Full version: Varför?
Sidor: 1, 2, 3, 4
Gossen Ruda
Varför sitter en medlem och rotar i arkivet för att hitta gamla trådar och lyfter upp dom, trots att många skrivit att det bara trasslar till forumet? Är för att retas eller för att hävda sin rätt att göra så?

Varför blir en del så förargade på andra att dom hotar att lämna forumet eller verkligen lämnar det? Ofta kan dom ändå inte hålla sig borta utan dyker upp igen för att sprida lite missämja.

Varför skriver medlemmar saker i forumet som dom aldrig skulle kunna säga öga mot öga? Allmänt dålig dag eller hög promillehalt?

unsure.gif sad.gif mad.gif
Leia
Bra fråga....
malin72
bra fråga rudan....jag fattar det inte heller unsure.gif unsure.gif vad vinner man på det???varför inte pma personen i fråga om det bara gäller en enskild wink.gif

att folk retas här så måste det vara..eller som du säger vill visa sin rätt att få göra som dom vill..men att det blir sånt kaos med riktiga påhopp förstår jag inte heller..

men att det känns krångligt med 3 trådar ang samma sak tycker iallafall jag sleep.gif

att det kommer nya och gör en tråd är inte konstigt men varför då ta upp dom gamla "bara för att"
*Stintan*
Det kan man verkligen fråga sig unsure.gif wink.gif
Fenja
Ute i verkliga livet finns en massa människor som gör, tycker, säger en massa saker som man inte tycker om, håller med om, blir ledsen/irriterad över, men som man får lov att leva med ändå. Det kanske skulle underlätta om vi ser medlemmarna här i det perspektivet.
Sedan fattar jag inte det här om olika, nya eller gamla trådar ärligt talat. LÄS INTE det som retar er!! Varje år kommer många nya medlemmar och ställer frågor som besvaras flera gånger årligen. Då är det ingen som har problem med att det blir flera trådar om samma sak eller att det länkas till äldre trådar som är informativa.
Lev och låt leva för sjutton!!! smile.gif
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (malin72 @ 27-01-2007, 18:07)
bra fråga rudan....jag fattar det inte heller unsure.gif unsure.gif vad vinner man på det???varför inte pma personen i fråga om det bara gäller en enskild wink.gif

att folk retas här så måste det vara..eller som du säger vill visa sin rätt att få göra som dom vill..men att det blir sånt kaos med riktiga påhopp förstår jag inte heller..

men att det känns krångligt med 3 trådar ang samma sak tycker iallafall jag sleep.gif

att det kommer nya och gör en tråd är inte konstigt men varför då ta upp dom gamla "bara för att"

Lugn bara lugn gumman, man får pm också som talar om vilken imbecill impotent jävla idot man är, idiot kan jag hålla med om, inte det andra. Idiot för att jag lät mig falla för en kvinna som bara ville ha mig irl, ingen vänskap på nätet där inte blink.gif

Annars är frågan jättebra Gossen, men jag tänker inte spekulera i varför, och ni andra har säkert samma svar i bakhuvet. huh.gif
Gossen Ruda
Men Fenja, hur skall man kunna låta bli att läsa i en tråd pga innehållet utan att öppna den?? Visst kan man hålla musen över trådtiteln och se när den skapades men ibland missar men det.

Och att lära sig leva med andra det klarar jag men tydligen inte andra eftersom dom lämnar oss. Det var en av mina frågor.

Sen som ett tips bara, det hjälper inte att avsluta ett grinigt inlägg med en glad gubbe. Han försvinner ändå i sammanhanget. rolleyes.gif
niklaswik
Har säkert att göra med att dom (även jag i en del fall) inte får leva ut sina aggressioner eller "vara irriterande" ute i verkligheten, så då måste dom/vi ta ut det här där vi sitter säkert bakom en skärm.

Vi lever ju trots allt i "landet lagom".
malin72
hm ja.... nä inte kul wink.gif
AnitaO
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2007, 18:23)
Men Fenja, hur skall man kunna låta bli att läsa i en tråd pga innehållet utan att öppna den?? Visst kan man hålla musen över trådtiteln och se när den skapades men ibland missar men det.

Håller med om att det är svårt.
Det kan säkert finnas tillfällen när det är relevant och väcka liv i en gammal tråd.
Men i dom flesta fall (senaste tiden) har det ju bara varit demonstrativt, och det kan väl vara lite onödigt unsure.gif
Fanns väl nåt exempel där ett 3 år gammalt inlägg var quotat och besvarat trots att medlemmen inte är aktiv längre.

Men varför?
Ja, du gossen. Det skulle jag också vilja veta faktiskt smile.gif
Magdis
En till som undrar varför. sad.gif
Kathy
Här är ännu en som skulle vilja veta varför. unsure.gif
Fenja
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2007, 18:23)
Men Fenja, hur skall man kunna låta bli att läsa i en tråd pga innehållet utan att öppna den?? Visst kan man hålla musen över trådtiteln och se när den skapades men ibland missar men det.

Och att lära sig leva med andra det klarar jag men tydligen inte andra eftersom dom lämnar oss. Det var en av mina frågor.

Sen som ett tips bara, det hjälper inte att avsluta ett grinigt inlägg med en glad gubbe. Han försvinner ändå i sammanhanget.  :rolleyes:

Visst kan det bli så att man öppnar en gammal tråd av misstag, men då är det väl bara att stänga den och låta bli den i fortsättningen om man inte vill läsa?

Varför folk slutar eller hotar med att sluta och kommer tillbaka har jag ingen aning om. Men jag är rätt säker på att det INTE har med Hanneles gamla trådar att göra.

Grinigt får stå för dig, jag är på bra humör! Det är väl själva f-n att jag inte ska kunna öppna munnen utan att folk ska tillskriva mig och det jag skriver en massa idiotiska tolkningar. Jag har fått flera pm om just det i dag... Gubben hade att göra med sista meningen dessutom, att leva och låta leva. Jag står för det jag skriver och det skulle aldrig falla mig in att försöka förmildra något av det med en felplacerad smiley! smile.gif
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (niklaswik @ 27-01-2007, 18:23)
Har säkert att göra med att dom (även jag i en del fall) inte får leva ut sina aggressioner eller "vara irriterande" ute i verkligheten, så då måste dom/vi ta ut det här där vi sitter säkert bakom en skärm.

En sannolik teori.
Alba
Din teori Niklas år nog riktig.

Vi hade ett uttryck på jobbet om dagen varit så där helt åt h.....e.

Då sa vi alltid :

"Vänta när jag kommer hem då ska gubben få "

Jag tror det är så här också. Det är ofta annat som ligger bakom och då är det lätt att ta ut det på personer man inte står öga mot öga med.
ingrid fuxwall
Nu har ju inte en aning om vad Ni pratar om - inte det där om att folk blir kallade för impotenta idioter och ska ge sig i väg och bli saknade, eller hur det nu var wink.gif
Men självfallet är det väldigt enkelt/praktiskt att bli arg på, låta det dåliga humöret gå ut över, obekanta människor på nätet, istället för att ge barn/partner/husdjur en omgång.

Så egentligen kan de här som känner sig illa hanterade tänka som så att de gör en god gärning - de blir bara ytligt berörda medan kanske en levande varelse slipper stryk wub.gif
AnitaO
CITAT (ingrid fuxwall @ 27-01-2007, 19:25)
Så egentligen kan de här som känner sig illa hanterade tänka som så att de gör en god gärning - de blir bara ytligt berörda medan kanske en levande varelse slipper stryk wub.gif

Positivt tänkande är bra smile.gif wub.gif
Fenja
Jag hoppas att inte alla har den synen på medlemmarna här! unsure.gif Jag tror att det ofta handlar om problem med att distansera sig och att hålla en fot kvar i verkligheten.
Inte finns det väl en massa misshandlande våldverkare bland oss? sad.gif
Mvh
Fenja
ingrid fuxwall
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 21:15)
Jag hoppas att inte alla har den synen på medlemmarna här! unsure.gif Jag tror att det ofta handlar om problem med att distansera sig och att hålla en fot kvar i verkligheten.
Inte finns det väl en massa misshandlande våldverkare bland oss? sad.gif
Mvh
Fenja

Jag har absolut inte åsikten att någon medlem här är våldsverkare och har inte märkt något av "bråket" som beskrevs, yttrade bara en åsikt/slutsats efter att ha läst vissas funderingar om varför?

ingrid
Fenja
Sorry,love me and others!!!!
Gillan
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2007, 17:58)
Varför sitter en medlem och rotar i arkivet för att hitta gamla trådar och lyfter upp dom, trots att många skrivit att det bara trasslar till forumet? Är för att retas eller för att hävda sin rätt att göra så?

Varför blir en del så förargade på andra att dom hotar att lämna forumet eller verkligen lämnar det? Ofta kan dom ändå inte hålla sig borta utan dyker upp igen för att sprida lite missämja.

unsure.gif  :(  :angry:

Tycker nog att dina frågor kan vara berättigade Ruda, men du glömde en eller ett par.................

Varför blir man ansedd som bråkmakare när man försvarar en annan människa? Får man inte göra det på ett forum?

Det blev visst bara en rolleyes.gif

Och varför folk inte säger vad de verkligen tycker ( eller om det är det du tror dom gör) får ju vara deras egen sorgliga historia rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Evgeni @ 27-01-2007, 23:50)
Tycker nog att dina frågor kan vara berättigade Ruda, men du glömde en eller ett par.................

Varför blir man ansedd som bråkmakare när man försvarar en annan människa? Får man inte göra det på ett forum?

Det blev visst bara en rolleyes.gif

Det finns många frågor, världen är full av dom. Jag tog bara ett par exempel.

Jag vet inte vad du menar om att du anses som bråkmakare men det kanske beror på vem du försvarar. rolleyes.gif
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2007, 17:58)
Varför sitter en medlem och rotar i arkivet för att hitta gamla trådar och lyfter upp dom, trots att många skrivit att det bara trasslar till forumet? Är för att retas eller för att hävda sin rätt att göra så?

CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 07:45)
Det finns många frågor, världen är full av dom. Jag tog bara ett par exempel.

Tja vem vet, kanske för att hon tyckte att hon inte ville starta upp en ny tråd när hon kom ihåg att den här redan fanns.


För det var väl så här du menade?
Margaretha
Blev riktigt förskräckt häromdagen då jag råkade svara i en gammal tråd - utan att ha upptäckt det eftersom den passade extremt bra in i det rådande väderläget - och där dök upp ett par skribenter och skällde som bandhundar.
Visste inte om det var på mig! unsure.gif

Lite försiktig bör man nog vara med vad man skriver om andra människor - tycker jag!
AnitaO
CITAT (Margaretha @ 28-01-2007, 14:38)
Blev riktigt förskräckt häromdagen då jag råkade svara i en gammal tråd - utan att ha upptäckt det eftersom den passade extremt bra in i det rådande väderläget - och där dök upp ett par skribenter och skällde som bandhundar.
Visste inte om det var på mig! unsure.gif

Lite försiktig bör man nog vara med vad man skriver om andra människor - tycker jag!

Det är väl kanske därför många tycker är onödigt.
För man ser ju inte direkt att det är en gammal tråd, och svarar som vanligt.
En tråd om att det var 18 grader kallt för 3 år sen tycker nog dom flesta har spelat ut sin roll.

Tror inte att det var nån som riktade sin irritation mot dig som inte såg att det var en gammal tråd. Det var nog riktat mot den som rotat upp den långt bak i forumet.
Alba
Jag har också skrivit i gamla trådar. Upptäckte det till sist då det var en del okända namn.

Jag tycker att det verkar som om majoriteten inte vill ha möjligheten att skriva i gamla trådar utan bara kunna läsa. Jag hör till dem.


Går det att låsa trådar - varför görs då inte det ?
Betty
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 14:47)
Jag har också skrivit i gamla trådar. Upptäckte det till sist då det var en del okända namn.

Jag tycker att det verkar som om majoriteten inte vill ha möjligheten att skriva i gamla trådar utan bara kunna läsa. Jag hör till dem.


Går det att låsa trådar - varför görs då inte det ?

Bara webbmastern kan låsa trådar. Jag tycker att han ska låsa alla trådar som har ett år på nacken eller mer. smile.gif
Alba
CITAT (Betty @ 28-01-2007, 16:50)
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 14:47)
Jag har också skrivit  i gamla trådar. Upptäckte det till sist då det var en del okända namn.

Jag tycker att det verkar som om majoriteten inte vill ha  möjligheten att skriva i gamla trådar utan bara kunna läsa. Jag hör till dem.


Går det att låsa trådar - varför görs då inte det ?

Bara webbmastern kan låsa trådar. Jag tycker att han ska låsa alla trådar som har ett år på nacken eller mer. smile.gif

1 år är en bra gräns.
Vad ska till för att gamla trådar blir låsta ?

Har det göra med yttrandefrihet - men det kan det väl inte.
Berith
Och då blir jag jättenyfiken - varför vill ni att 1 år gamla trådar ska låsas?


Jag hänvisade ju till dikttråden ovan, ser att det fortsätts skriva i den. Vad är det för skillnad på att skriva i den tråden och andra som plockas upp efter en tystnad på några/flera månader? Innehållet i tråden? Rubriken? Trådskaparen? Vem det är som plockar upp tråden igen? Den som fortsätter skriva i en sån tråd?

Jag vill väldigt gärna veta.
Alba
När gamla trådar plockas upp som vid ett tillfälle där tråden var 3 år, då är inläggen inte aktuella längre.

När jag läser i en tråd som är gammal/låst kan jag ju i stället starta en ny i samma ämne och får då aktuella inlägg.
En tråd som är några månader gammal anser inte jag som gammal.
En gräns på 1 år tyckte jag var ett bra förslag.

Vem som skrivit i eller startat tråden spelar ingen roll. Det är ju inte det som avgör om jag tycker att den ska låsas.

Denna fråga har ju diskuterats och irriterat många så jag hoppas nu att du får många svar.
Reserv
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 17:03)
Och då blir jag jättenyfiken - varför vill ni att 1 år gamla trådar ska låsas?


Jag hänvisade ju till dikttråden ovan, ser att det fortsätts skriva i den. Vad är det för skillnad på att skriva i den tråden och andra som plockas upp efter en tystnad på några/flera månader? Innehållet i tråden? Rubriken? Trådskaparen? Vem det är som plockar upp tråden igen? Den som fortsätter skriva i en sån tråd?

Jag vill väldigt gärna veta.

Kan nog faktiskt ha med innehållet att göra, varje dikt är juh en separat del som inte kopplas till ett annat inlägg, inga frågor eller diskussioner. Visst, tråden skapades för längesen, men den har hållits aktiv relativt rekelbundet. Samma sak är det juh med citatstråden, ena inlägget är oberoende av det andra, såna trådar kan då få va´hur gamla som helst i startdatum för dom är ändå dagsaktuella. Men en ett år gammal tråd om vädret som va´förra året......eller ännu värre förrförra eller förr förr förra blink.gif Kallt är det väl varje vinter? I vart fall här uppe unsure.gif Att man sen kan reagera på att nån plockar en tråd från gömmorna och ser att personen ifråga svarar på en mer än ett år gammal fråga eller komenterar ett inlägg skrivet av en medlem som ingen ens hört talas om av oss som inte fanns här då......då tycker jag inte det är kontigt att frågan dyker upp om låsning av gamla trådar som inte vart aktuella på nåt år. unsure.gif
Det här är mina tankar kring det, andra har säkerligen helt annan uppfattning. smile.gif
Alba
Det här blir svårt.
Jag håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
Tråden med dikter och citat förlorar inte i intresse även om de är gamla.


Var drar man då gränsen ?
Reserv
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 17:33)
Det här blir svårt.
Jag håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
Tråden med dikter och citat förlorar inte i intresse även om de är gamla.


Var drar man då gränsen ?

På aktivitet såklart rolleyes.gif wub.gif
Alba
Om en tråd tex legat still i 1 år kan man ju då låsa den.
Det borde ju gå bra.
Eva i Skåne
Men om det nu ska vara tidsgräns tycker jag det verkar klokt att man låser trådar som det INTE SKRIVITS I under senaste året.
Då har man ju löst frågan om t ex citattråden som sällan glöms bort mer än några dagar.
faith
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:34)
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 17:33)
Det här blir svårt.
Jag  håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
Tråden med dikter och  citat  förlorar inte i intresse även om de är gamla.


Var drar man då gränsen ?

På aktivitet såklart rolleyes.gif wub.gif

Är det möjligt då att låsa trådar i s a s klump eller måste admin låsa en tråd i taget? Är det någon som diskuterat med admin?
anna_rispan
Eller så får man skaffa sig lite mera tid och läsa innan man skriver. Så att man kan välja bort trådar som man tycker är helt oaktuella.

Men det tråkigaste är att skriva elaka saker bara för att en "gammal" tråd dyker upp. Det gör ont i magen o hjärtat på mig. sad.gif
faith
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 17:38)
Eller så får man skaffa sig lite mera tid och läsa innan man skriver. Så att man kan välja bort trådar som man tycker är helt oaktuella.

Men det tråkigaste är att skriva elaka saker bara för att en "gammal" tråd dyker upp. Det gör ont i magen o hjärtat på mig. sad.gif

Det gör det nog hos många, men de flesta är nog rädda för att säga det. sad.gif
Reserv
CITAT (faith @ 28-01-2007, 17:36)
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:34)
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 17:33)
Det här blir svårt.
Jag  håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
Tråden med dikter och  citat  förlorar inte i intresse även om de är gamla.


Var drar man då gränsen ?

På aktivitet såklart rolleyes.gif wub.gif

Är det möjligt då att låsa trådar i s a s klump eller måste admin låsa en tråd i taget? Är det någon som diskuterat med admin?

Det finns andra forum säger mina barn som har låsning av äldre trådar, hur det går till vet jag inte, men det ska nog kunna gå per automatik när det passerat årsdagen (som exempel nu bara) Men helt klart tycker jag det är hög tid för administratörerna att ta itu med det. Odla är ett såpass utvecklat forum så jag tror inte att det skulle va´nå konstigheter att få ihop det så. wub.gif
faith
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:41)
CITAT (faith @ 28-01-2007, 17:36)
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:34)
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 17:33)
Det här blir svårt.
Jag  håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
Tråden med dikter och  citat  förlorar inte i intresse även om de är gamla.


Var drar man då gränsen ?

På aktivitet såklart rolleyes.gif wub.gif

Är det möjligt då att låsa trådar i s a s klump eller måste admin låsa en tråd i taget? Är det någon som diskuterat med admin?

Det finns andra forum säger mina barn som har låsning av äldre trådar, hur det går till vet jag inte, men det ska nog kunna gå per automatik när det passerat årsdagen (som exempel nu bara) Men helt klart tycker jag det är hög tid för administratörerna att ta itu med det. Odla är ett såpass utvecklat forum så jag tror inte att det skulle va´nå konstigheter att få ihop det så. wub.gif

Fast det verkar som det här forumet har en ganska så gammal version av php så det är inte alls säkert att det är så enkelt. Det kan nog kräva både uppdatering av forumet och en del annat. Frågan är nog om det är något admin vill lägga tid och energi på bara för att en del har så svårt att ignorera saker som stör. Varför har ingen stämt av med admin om detta är genomförbart? Vore det inte bättre att diskutera med admin direkt?
Magdis
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:41)
CITAT (faith @ 28-01-2007, 17:36)
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:34)
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 17:33)
Det här blir svårt.
Jag  håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
Tråden med dikter och  citat  förlorar inte i intresse även om de är gamla.


Var drar man då gränsen ?

På aktivitet såklart rolleyes.gif wub.gif

Är det möjligt då att låsa trådar i s a s klump eller måste admin låsa en tråd i taget? Är det någon som diskuterat med admin?

Det finns andra forum säger mina barn som har låsning av äldre trådar, hur det går till vet jag inte, men det ska nog kunna gå per automatik när det passerat årsdagen (som exempel nu bara) Men helt klart tycker jag det är hög tid för administratörerna att ta itu med det. Odla är ett såpass utvecklat forum så jag tror inte att det skulle va´nå konstigheter att få ihop det så. wub.gif

Ja när du säger det.....Familjeliv har nog så också. Om det finns ett enkelt sätt som inte är så mycket besvär för administratörerna så vore det ju bra att kunna låsa gamla trådar. Fast vem vet..det kanske inte skulle bli några 1 år gamla trådar alls då utan någon kanske skulle dra upp ännu fler gamla trådar då istället. unsure.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 17:45)
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:41)
CITAT (faith @ 28-01-2007, 17:36)
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:34)
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 17:33)
Det här blir svårt.
Jag  håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
Tråden med dikter och  citat  förlorar inte i intresse även om de är gamla.


Var drar man då gränsen ?

På aktivitet såklart rolleyes.gif wub.gif

Är det möjligt då att låsa trådar i s a s klump eller måste admin låsa en tråd i taget? Är det någon som diskuterat med admin?

Det finns andra forum säger mina barn som har låsning av äldre trådar, hur det går till vet jag inte, men det ska nog kunna gå per automatik när det passerat årsdagen (som exempel nu bara) Men helt klart tycker jag det är hög tid för administratörerna att ta itu med det. Odla är ett såpass utvecklat forum så jag tror inte att det skulle va´nå konstigheter att få ihop det så. wub.gif

Ja när du säger det.....Familjeliv har nog så också. Om det finns ett enkelt sätt som inte är så mycket besvär för administratörerna så vore det ju bra att kunna låsa gamla trådar. Fast vem vet..det kanske inte skulle bli några 1 år gamla trådar alls då utan någon kanske skulle dra upp ännu fler gamla trådar då istället. unsure.gif

Och nu ska lilla frun inte väcka några käcka idéer här rolleyes.gif
e_sedell
Hur ska man göra då?

Skriver man en ny tråd om ett ämne som redan existerar så får man kritik för det, och drar man upp en gammal tråd får är det inte heller rätt.

...och varför skapa en tråd i ämnet? Om det är ett problem, så ta kontakt med någon moderator, istället för att göra personliga påhopp, för det förekommer efter vad jag förstått. Tänk på att andra kan ta illa upp om ni är klumpiga.
Sommartorparn
Det vore synd om trådar låstes efter ett år. Exempelvis om någon för ett år sedan kastade ut en fråga, fick en massa svar på den, och senare vill återuppliva tråden för att visa hur resultatet blev.......... då ska inte det kunna gå?

När det gäller trädgårdsfrågor kan även en 10 år gammal tråd vara intressant att följa upp för att berätta om resultat och erfarenheter.
Reserv
CITAT (e_sedell @ 28-01-2007, 17:49)
Hur ska man göra då?

Skriver man en ny tråd om ett ämne som redan existerar så får man kritik för det, och drar man upp en gammal tråd får är det inte heller rätt.

...och varför skapa en tråd i ämnet? Om det är ett problem, så ta kontakt med någon moderator, istället för att göra personliga påhopp, för det förekommer efter vad jag förstått. Tänk på att andra kan ta illa upp om ni är klumpiga.

jadu rolleyes.gif startar du en ny tråd "supermegajätteny vädertråd" då tror jag nästan du får på moppo rolleyes.gif
Alba
Man kan ju då tex hänvisa till den låsta tråden så kan den som vill läsa.
e_sedell
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 17:52)
Man kan ju då tex hänvisa till den låsta tråden så kan den som vill läsa.

Visst, men odla.nu är ett så pass litet forum att uppdragning av gamla trådar aldrig blir något speciellt stort problem.

Men det är klart att det kan vara irriterande med allt för gamla trådar som kommer upp utan någon speciell anledning. Har man något vättigt att förmedla är väll allt i sin ordning. Annars är det ju bara jobbigt med en massa småtrådar som hänvisar till varandra.
Klura
Vet inte hur det funkar i detta forum.
Men i andra som jag pillat med finns en funktion där man väljer tidpunkt att låsa eller radera en tråd.
T ex om ingen har skrivit något svar på 6 mån så låses den alt raderas.
Man kan välja allt från en dag och längre.
Hannele
CITAT (e_sedell @ 28-01-2007, 17:55)
Har man något vättigt att förmedla är väll allt i sin ordning.
Annars är det ju bara jobbigt med en massa småtrådar som hänvisar till varandra.

En mycket bra regel för alla trådar.
Biggan_
CITAT (Klura @ 28-01-2007, 17:59)
Vet inte hur det funkar i detta forum.
Men i andra som jag pillat med finns en funktion där man väljer tidpunkt att låsa eller radera en tråd.
T ex om ingen har skrivit något svar på 6 mån så låses den alt raderas.
Man kan välja allt från en dag och längre.

Raderas skall det ju inte! ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon