Full version: Dator supporten....
Floppy
Tjaha...då var det dax igen för lite hjälp... tongue.gif
Jag vill ha Smiley Central instalerat men inte My Web Search... man skulle kryssa i en ruta om man inte ville ha det men jag får det ändå fast jag har det i kryssat att jag inte vill ha det... blink.gif wacko.gif ... hur gör jag???
Alba
Här är en till som undrar. Samma hände mig och jag blev så irriterad så jag tog bort allt.
LadyG
Jag vet tyvärr inte ens vad ni pratar om, annars hade jag gärna hjälpt till!
Plain
Hej på er.

Dessvärre måste jag nog starkt avråda er från att installera Smiley Central. Om ni undrar varför så googla på Smiley Central Spyware.

Ni kan ta en titt här: Smiley Central Hell

Mvh

David
Alba
Tur att det var på min gamla dator jag försökte. Synd för det är så många roliga smil-gubbar där
Plain
Om ni chattar med MSN så kan man kopiera de smileys andra skickar till en och på så sätt utöka sin smileykatalog smile.gif

Mvh

David
askar
Jag har haft Smiley central i många år och aldrig haft problem.
Maken har den sedan drygt ett år... inga problem han heller.
'Men jag tror att när jag laddade ner det så var man tvungen att acceptera My Web Search... (är inte riktigt säker)

Men jag vet att jag har tagit bort My Web Search.
Det är enkelt att fixa.
Gå in på Kontrollpanel, klicka på Lägg till eller ta bort program,
då får du fram en lista på alla installerade, klicka på My Web Search..
den markeras blåfärgad... välj där Ta bort.


Jag testade att själv ladda ner det nyss, men den känner av att jag har den redan
så jag vet inte om något ändrats i nedladdningen efter det jag tog den.

F.ö så tar jag ofta gubbar just från Smiley central itill mina inlägg här.
Några exempel
Floppy
Tack för alla svaren...
askar: ...glömde ju bort att man kunde avinstallera via kontrollpanelen... tongue.gif ...jag hade smiley central tidigare utan My Web Search...men så fick jag en på minnelse från Windows Update om att det fanns nya uppdateringar...så jag har den nyaste versionen av Internet Explorer...med ett helt nytt utseende...och då måste jag ominstallera Smiley igen...

Är det någon annan som har uppdaterat till den nya versionen av Internet Exlorer... (version 7.0.5730.11)?...vad tycker ni?
Jag har inte vant mig än...men den verkar helt ok...
askar
Det är som för mig... jag hinner glömma mellan varven. tongue.gif

Tur som är har jag döttrar och svärsöner i närheten som jag kan ropa på
när det krisar. smile.gif

Nej jag har inte uppgraderat... är nöjd med som det är nu.
Floppy
Installerade Smiley och gick in på kontrollpanelen för att ta bort MWS ...startade om datorn som det stod att man skulle göra...
Allt försvann...alltså både Smiley och MWS... sad.gif ...nu s**ter jag i smiley... mad.gif
askar
CITAT (Floppy @ 25-01-2007, 21:30)
Installerade Smiley och gick in på kontrollpanelen för att ta bort MWS ...startade om datorn som det stod att man skulle göra...
Allt försvann...alltså både Smiley och MWS... sad.gif ...nu s**ter jag i smiley... mad.gif

Oj vad trist att det inte funkade som tidigare. sad.gif
faith
Vet folk som fått virus i datorn efter att ha laddat ner smiley central. sad.gif Det finns massor med sajter som har kul smileysar helt gratis, bättre leta där. smile.gif
askar
CITAT (faith @ 25-01-2007, 22:11)
Vet folk som fått virus i datorn efter att ha laddat ner smiley central. sad.gif Det finns massor med sajter som har kul smileysar helt gratis, bättre leta där. smile.gif

Verkligen ohmy.gif
Konstigt, eftersom nästan alla jag känner har laddat ner den och än har ingen råkat ut för något virus eller annat skräp. smile.gif

Kan det vara så att My Web Search som följer med... är boven i dramat?
Vi har ju avinstallerat den direkt efter nedladdningen.
Piccante
Firefoxanvändare kan använda Smiley Xtra istället. För den ska vara problemfri hoppas jag? Jag har oxå läst om problemen med smiley central, så den har jag aldrig vågat pröva. Men det beror kanske mkt på vilken brandvägg/ virusprogram man har oxå. Tyvärr släpper en del igenom en del skräp.
Bee
CITAT (Floppy @ 25-01-2007, 21:18)
Tack för alla svaren...
askar: ...glömde ju bort att man kunde avinstallera via kontrollpanelen... tongue.gif ...jag hade smiley central tidigare utan My Web Search...men så fick jag en på minnelse från Windows Update om att det fanns nya uppdateringar...så jag har den nyaste versionen av Internet Explorer...med ett helt nytt utseende...och då måste jag ominstallera Smiley igen...

Är det någon annan som har uppdaterat till den nya versionen av Internet Exlorer... (version 7.0.5730.11)?...vad tycker ni?
Jag har inte vant mig än...men den verkar helt ok...

Var ser man vilken version man har?
Gossen Ruda
Under Hjälp, Om IE.
askar
CITAT (Bee @ 25-01-2007, 22:25)
CITAT (Floppy @ 25-01-2007, 21:18)
Tack för alla svaren...
askar: ...glömde ju bort att man kunde avinstallera via kontrollpanelen...  :P ...jag hade smiley central tidigare utan My Web Search...men så fick jag en på minnelse från Windows Update om att det fanns nya uppdateringar...så jag har den nyaste versionen av Internet Explorer...med ett helt nytt utseende...och då måste jag ominstallera Smiley igen...

Är det någon annan som har uppdaterat till den nya versionen av Internet Exlorer... (version 7.0.5730.11)?...vad tycker ni?
Jag har inte vant mig än...men den verkar helt ok...

Var ser man vilken version man har?

Oj... det kommer jag inte ihåg var man kunde se. sad.gif

Nu är ingen av barnen online så jag kan fråga... men jag tror säkert att det dyker upp någon här med större kunskaper. smile.gif
Bee
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2007, 22:30)
Under Hjälp, Om IE.

Tack! Då har jag en äldre version, 6.0.blablabla ngnting smile.gif
Floppy
Eftersom jag har ett nytt utseende så är det ju inte lika enkelt att se...men jag tror att man går in under inställningar och sedan på hjälp och där ska det stå...om jag inte minns helt fel... wink.gif smile.gif

Oj...vi skrev samtidigt... laugh.gif tongue.gif
Floppy
CITAT (Bee @ 25-01-2007, 22:33)
Tack! Då har jag en äldre version, 6.0.blablabla ngnting smile.gif

Den här släpptes kanske precis idag...för jag fick uppdaterings informationen först idag...
kollba
CITAT (Floppy @ 25-01-2007, 21:18)
Är det någon annan som har uppdaterat till den nya versionen av Internet Exlorer... (version 7.0.5730.11)?...vad tycker ni?
Jag har inte vant mig än...men den verkar helt ok...

Jo... Jag har kört eländet i en månad eller så och jag hatar den.
Håller på att flytta över till Firefox men startar ibland IE av gammal vana...
LadyG
CITAT (Floppy @ 25-01-2007, 21:18)
Är det någon annan som har uppdaterat till den nya versionen av Internet Exlorer... (version 7.0.5730.11)?...vad tycker ni?
Jag har inte vant mig än...men den verkar helt ok...

Jadå, jag har kört med den ganska länge och jag tycker den är helt okej. Snabb, lättanvänd, intuitiv och smidig.

Gillar du inte fliksystemet går det att ändra undet knappen Verktyg - Alternativet Internetinställningar - Fliken Allmänt. Nästan längst ner på fliken allmänt finns det en knapp, Inställningar, för hur du vill att den ska bete sig.
Fizzgigg
CITAT (kollba @ 25-01-2007, 22:40)
CITAT (Floppy @ 25-01-2007, 21:18)


Är det någon annan som har uppdaterat till den nya versionen av Internet Exlorer... (version 7.0.5730.11)?...vad tycker ni?
Jag har inte vant mig än...men den verkar helt ok...

Jo... Jag har kört eländet i en månad eller så och jag hatar den.
Håller på att flytta över till Firefox men startar ibland IE av gammal vana...

Jag körde gamla Firefox v1,5, gick över till IE7 när den kom, testade Firefox v2 men gick tillbaka till IE7 igen. Jag tycker Firefox 2 bara är stor, långsam och eländig att använda. IE7 är visserligen inte underbar men är för tillfället det bästa av standardprogrammen.
Lady Hamilton
CITAT (askar @ 25-01-2007, 21:07)
Jag har haft Smiley central i många år och aldrig haft problem.
Maken har den sedan drygt ett år... inga problem han heller.
'Men jag tror att när jag laddade ner det så var man tvungen att acceptera My Web Search... (är inte riktigt säker)

Men jag vet att jag har tagit bort My Web Search.
Det är enkelt att fixa.
Gå in på Kontrollpanel, klicka på Lägg till eller ta bort program,
då får du fram en lista på alla installerade, klicka på My Web Search..
den markeras blåfärgad... välj där Ta bort.


Jag testade att själv ladda ner det nyss, men den känner av att jag har den redan
så jag vet inte om något ändrats i nedladdningen efter det jag tog den.

F.ö så tar jag ofta gubbar just från Smiley central itill mina inlägg här.
Några exempel

Jag kan nu meddela att när jag avinstallerade "My Web Search" försvann hela rasket unsure.gif Och jag vet inte om jag vågar ominstallera igen.......
*Stintan*
Annars kan man hitta nästan alla deras smileysar här

smileys
askar
CITAT (Hamilton @ 26-01-2007, 09:15)
Jag kan nu meddela att när jag avinstallerade "My Web Search" försvann hela rasket unsure.gif Och jag vet inte om jag vågar ominstallera igen.......

Aj aj... jag har tagit en extra titt nu och sett att MyWebSearch finns i listan
Du kan ominstallera Smiley Central sedan högerklickar du på verktygsfältets nederkant och bockar av så slipper du se den.
Jag tycker det är så smidigt att ha den i Outlook när jag ska infoga i mail.smile.gif

I listan står det My Web Search ( Smiley Central) 2,48 MB
*Stintan*
Ahh jag tänkte bara för att man hört så mycket negativt så kunde man komma åt dom ändå rolleyes.gif
askar
CITAT (Stintan43 @ 26-01-2007, 12:23)
Ahh jag tänkte bara för att man hört så mycket negativt så kunde man komma åt dom ändå  :rolleyes:

Glömde tacka för länken.smile.gif

Jag sparade den i favoriter, det är ju faktiskt lika lätt
att ta dem därifrån som från Outlook hit till foruminlägg.
Floppy
CITAT (Stintan43 @ 26-01-2007, 09:26)
Annars kan man hitta nästan alla deras smileysar här

smileys

Tackar...sparad i favoriter nu...
Ni som kan så mycket...går det att ta därifrån (alltså från den sidan som du länkade till Stintan)...och använda i MSN...???
Floppy
CITAT (askar @ 26-01-2007, 10:38)
Du kan ominstallera Smiley Central sedan högerklickar du på verktygsfältets nederkant och bockar av så slipper du se den.

wub.gif ...nu är det fixat...nuslipper jag se den...men jag har den i MSN...
Tackar för hjälpen... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon