Full version: Kul mattest
netaave
Kul test, jag hade 22 rätt

http://www.expressen.se/index.jsp?d=735&a=...747076&qstate=0
Rossi
Jag hade 21 rätt.
Jejja
Jag är väldigt imponerad över mina 19 rätt... Hade väntat mig max 5...
pimpim
21 rätt
askar
Resultat

24 rätt

Fantastiskt! Du har prickat nästan alla rätt i det här förhållandevis svåra testet.
Du måste vara en person som älskar mat, gillar att prova på nyheter
och testa dig fram i köket.
Att slunga sallad eller tranchera kalkon är vardagsmat för dig.


Inte så svårt tycker jag... det gick ju å gissa en del
Älskar mat... javisst ... också att testa mig fram smile.gif
Tranchera kalkon... Never! ska jag äta fågel (kyckling)
då ska den vara styckad... jag vill inte ens se den innan.
Christa
Jag fick 23 men en del fick man ju gissa så jag blev förvånad över resultatet. Många knäckte jag för att jag visste vad de andra orden betydde men jag skulle nog inte våga beställa med de där rätterna på menyn...
Bee
Alla rätt!
26 Grattis! Du har prickat rätt på alla 26 frågorna i detta test. Du är en typisk matnörd och mat är ditt stora intresse i livet. Du kan tyda den krångligaste krogmeny och lusläser allt du kommer över om mat. Du går hellre på små, trendiga krogar än lagar din egen mat.

Jo, jag kunde faktiskt dom flesta men ett par av dom var gissningar. Matnörd eller flitig kroggäst är jag inte men jag gillar att läsa kokböcker (det kanske är nördigt?).
grycken
Jag hade 25 rätt! Jag som är helt rudis på matlagning. Men jag äter gärna.
Alba
23 rätt.

Det är mer tur än kunskap. Gissade på flera.
Floppy
laugh.gif ... 17 rätt

Godkänt. Du har hyfsad koll på kastruller och kryddburkar, men du är ingen riktig gourmet. Våga dig på lite smaksensationer när du går på krogen och testa gärna nya influenser i köket. Gommen kommer att jubla över det nya livet!
Vild chansning på många...jag skulle nog ha 10 "riktiga" rätt...alltså sånna som jag kunde... men det var kul...
Summersun
17 rätt jag med laugh.gif läste först kul mattetest så en lång stund funderade jag varför det handlar om mat laugh.gif biggrin.gif innan jag läste om rubriken...
gammelnalle
Måste nog ta en kurs i läsning!!
jag läste
Mattetest......

men Resultat

CITAT
Resultat

20 rätt

Bra! Du kan skilja en selleri från en fänkål och har ansenlig trave kokböcker hemma i hyllan. Du har bra kunskaper om den klassiska husmanskosten likväl som de främmande köken.



knappast.... men en del tur i gissningar och hyfsad allmänbildningpå "ovanliga ord" (korsord) och då kan man ju utesluta en hel del andra...
Jag kan INTE skilja på fänkål och selleri såvida jag inte får smaka ...
och speciellt många kokböcker har jag inte...

Kunskaper om husmanskosten har i den meningen att jag TYCKER OM DEN (hellre än "restaurangmat") men tror mig inte kinna laga till speciellt mycket utom möjligen pannkakor i alla dess former... (med tankepå "pannkakstråden" nyligen.)

b
Yin o Yang
23 jag också tongue.gif . en del gick ju att gissa med uteslutningsmetoden smile.gif
Betty
CITAT
Resultat

ALLA RÄTT!

26 Grattis! Du har prickat rätt på alla 26 frågorna i detta test. Du är en typisk matnörd och mat är ditt stora intresse i livet. Du kan tyda den krångligaste krogmeny och lusläser allt du kommer över om mat. Du går hellre på små, trendiga krogar än lagar din egen mat.


Måste erkänna att jag gissade på ett par stycken. rolleyes.gif
Visst är jag en matnörd - om "matnörd" innebär att man älskar mat! wub.gif Och javisst, jag äter gärna ute - men jag gillar att laga mat själv också. biggrin.gif
Pirum
Jag gav upp testet efter 5-6 st, främst för att Expressens websystem är så oförlåtligt långsamt. Men även för att jag insåg att jag hade chansat på alla frågorna, och förmodligen haft max 2 rätt på de 5-6 jag hann svara på...smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon