Full version: Jätteny vädertråd
Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
Eftersom det råder lite lätt anarki med vädertrådar så skapar jag en till så finns det ännu mer att välja mellan. I Götet är det numera 5 plus, det regnar då och då och den mesta snön är borta. Det blåser ordentligt också men än har inte stormvindarna kommit hit tror jag.
Blomstertanten
Tror det bor en liten rebell i dej Gossen Ruda !
tongue.gif laugh.gif tongue.gif
anne-li i olofstorp
Eftersom man nu inte behöver välja vilken tråd man skall skriva i .....
Idag har det varit variation i vädret. 2,5 mil från Göteborg, grått, snö, regn och åska!!!!
Trodde varken ögon eller öron men visst, det både blixtra och dundra samtidigt som snön virvlade i kraftig vind.

Å igår såg jag en blommande krokus i trädgården,...... unsure.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (anne-li i olofstorp @ 20-01-2007, 19:35)
Eftersom man nu inte behöver välja vilken tråd man skall skriva i .....
Idag har det varit variation i vädret. 2,5 mil från Göteborg, grått, snö, regn och åska!!!!
Trodde varken ögon eller öron men visst, det både blixtra och dundra samtidigt som snön virvlade i kraftig vind.

Å igår såg jag en blommande krokus i trädgården,...... unsure.gif

åskade även när stormen per va här ,

kunde vi inte haft dom två som va ??
Fenja
JAAAA! Vi hade också ÅSKA här idag...?!! blink.gif Snön ligger kvar... men risken för undansmältning är nog stor tyvärr. Men i februari kommer vintern och så kommer snön att ligga kvar till första veckan i juni! tongue.gif
Mvh
Fenja
stina
Nu är det rejäl vinter i Stockholm - det snöar som attan...
askar
Tack Ruda! wub.gif
Jag hade tänkt be någon starta en helt ny så slipper man flera jämsides. smile.gif



Aktuell temperatur - 18,6° Snödjup drygt 1 meter.
Gossen Ruda
Rebell och rebell, jag vill nån jä--a ordning. laugh.gif

Nu börjar det blåsa ordentligt här så fönstren skakar. Jag läste i ett tågforum att det är tågstopp mellan Borås och Herrljunga sen ett tåg kört på ett nerfallet träd. Nu börjas det igen!!! rolleyes.gif sad.gif

Dessutom var dom flesta bussturerna i Borås inställda pga det hala väglaget.
pejori
stormen tar i här med, så strömavbrottet är väl inte långt borta sad.gif
Reserv
Ni bor på fel sida av sverige, här fläktar det nätt o jämt rolleyes.gif Vi får väl hoppas att ni får behålla strömmen i alla fall, och att det inte blir så farligt som förra helgen wub.gif
pejori
risken är stor att det blir så sad.gif sad.gif
blötsnön tynger ner bra här och mera är på väg sägs det sad.gif unsure.gif
Margith
CITAT (askar @ 20-01-2007, 19:39)
Aktuell temperatur - 18,6°  Snödjup drygt 1 meter.

Aktuell temperatur -16 grader, snödjup drygt 4 cm.

Undrar vad mina rosor tycker om det här sad.gif
pejori
här är fem pluss...så snön får ge sig under natten här om det inte kommer mera och tempen sjunker sad.gif sad.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 20-01-2007, 20:25)
här är fem pluss...så snön får ge sig under natten här om det inte kommer mera och tempen sjunker sad.gif sad.gif

Såg tyvärr på nyheterna att ni skulle få -2....om det va´i morron eller måndag vet jag inte, men halt s**an värre verkar ni få, så gå försiktigt ute wub.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 19:26)
Eftersom det råder lite lätt anarki med vädertrådar så skapar jag en till

CITAT (askar @ 20-01-2007, 20:19)
Nu har vi tre vädertrådar igång. tongue.gif

Ruda är inte tillräckligt sträng för att kunna samla klassen. laugh.gif  :lol:  :lol:

Själv har jag inte gjort värnplikten, men i år ha Odla blivit väldigt militärisk. sad.gif
Leia
Såg inte långt framför bilen när jag åkte hem från jobbet för en timme sedan. Det snöar rejält i Uppsala.

(ps, gillar den nya tråden laugh.gif )
AnitaO
2007-års vädertråd passar mig utmärkt.
Bra kontinuitet gör det enklare för dom ämnen vi har som stadiga.
God morgon, god natt, gnäll, glad, svammel o.s.v.

Men det var väl bra att vi fick lite mer och tjafa om rolleyes.gif

Kanske man skulle starta en ny som får heta "Extremt ny vädertråd" smile.gif
askar
CITAT (Hannele @ 20-01-2007, 20:28)
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 19:26)
Eftersom det råder lite lätt anarki med vädertrådar så skapar jag en till

CITAT (askar @ 20-01-2007, 20:19)
Nu har vi tre vädertrådar igång. tongue.gif

Ruda är inte tillräckligt sträng för att kunna samla klassen. laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Själv har jag inte gjort värnplikten, men i år ha Odla blivit väldigt militärisk. sad.gif

Inte jag heller har gjort värnpl... höll jag på att säga, men jo det har jag visst...
i Lottakåren. biggrin.gif
Jesses va kul vi hade på repövning och klättrade uppför fjällen i Abisko...
bl.a två små farbröder från Kalixtrakten låg på våra bårar.
Jag hade lite nätt kroppskonstruktion så jag fick byta halvvägs med en av farbröderna. biggrin.gif
faith
CITAT (AnitaGg @ 20-01-2007, 20:36)
Kanske man skulle starta en ny som får heta "Extremt ny vädertråd" smile.gif

Total anarki laugh.gif wink.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (AnitaGg @ 20-01-2007, 20:36)
2007-års vädertråd passar mig utmärkt.
Bra kontinuitet gör det enklare för dom ämnen vi har som stadiga.
God morgon, god natt, gnäll, glad, svammel o.s.v.

Men det var väl bra att vi fick lite mer och tjafa om rolleyes.gif

Kanske man skulle starta en ny som får heta "Extremt ny vädertråd" smile.gif

tycker jag med
Blomstertanten
Ja, det börjar bli lite extremt väder så det är ingen dum idé med en sådan tråd tongue.gif
Balkongen är snart helt igensnöad , inte för att det snöar sååå jättemycket , men det blåser rätt in där
sleep.gif Så snart kommer jag inte ut för att röka !
Inget ont som inte har nått gott med sej ! tongue.gif
yenny
Så här der det ut hos mej nu (kortet tagen för bara ett par minuter sedan)



-1.5 grader
Snöflinga
Här är det mycket snö på tvärsan ... så mysigt, under förutsättning att man upplever det inifrån wub.gif
Gossen Ruda
CITAT (Snöflinga @ 20-01-2007, 21:43)
Här är det mycket snö på tvärsan ... så mysigt, under förutsättning att man upplever det inifrån wub.gif

Du har valt ett passande namn. biggrin.gif
Piccante
Måste skriva en rad här oxå så jag säkert är med i alla vädertrådar. Vädret idag är något schizofrent. Förmiddag snö,snö och snö. Eftermiddagen bjöd på uppehåll och då vågade vi oss ut på en tur till Borås. I Borås utbröt (som vanligt) regn mellan besöken i olika butiker och som grädde på moset åska mitt i vintern blink.gif På hemväg åter uppehåll och nu smälter snön.
Anki på Öland
Riktig snöyra och ett par minusgrader i förmiddags - nu är det 4 plussgrader, regn och blåst!
Anki
Snöflinga
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 21:49)
CITAT (Snöflinga @ 20-01-2007, 21:43)
Här är det mycket snö på tvärsan ... så mysigt, under förutsättning att man upplever det inifrån  :wub:

Du har valt ett passande namn. biggrin.gif

Bacopa wub.gif
faith
CITAT (Snöflinga @ 20-01-2007, 22:40)
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 21:49)

Du har valt ett passande namn.  :D

Bacopa wub.gif

En av mina favoriter på sommaren. wub.gif
Fenja
Nu stormar det här med, men TINAR förstås samtidigt... sad.gif
Mvh
Fenja
pejori
här regnar och snöar det om vartannat just nu sad.gif sad.gif
slaskigt och plaskit värre sad.gif
Blomstertanten
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2007, 08:42)
 Här har det inte kommit  Liiiite snö !!!!
1 minusgrad och massor med snö , inte verkar det vilja sluta snöa heller
sleep.gif
Fick knappt upp ytterdörren när jag skulle hämta tidningen !!!!! tongue.gif
Det är bara att klä på sej och gå ut och skotta fram grannarna  :blink:

Det snöar och snöar och snöar
Grannarna är utskottade nu i alla fall , men får nog ut och skotta fler gånger i dag blink.gif Om jag kommer ut tongue.gif
Nu får vi så vi tiger kanske unsure.gif
Fenja
Regnet har övergått i SNÖ biggrin.gif wub.gif !! Ett tjockt, stilla, riktigt vinter snöfall biggrin.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Piccante
+ 4.3C och regn. Snön som föll igår försvann lika fort igen.
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 19:26)
Eftersom det råder lite lätt anarki med vädertrådar så skapar jag en till så finns det ännu mer att välja mellan.

Det är nästan så man skulle skapa en "Extremt ny vädertråd" laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
Castea
Jag har litet svårt att avläsa termometern idag. rolleyes.gif Men runt nollgradigt är det nog. Och enorma snömängder. Det sprutade som en snökanon hela natten.

pejori
CITAT (Scrollan @ 21-01-2007, 13:32)
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 19:26)
Eftersom det råder lite lätt anarki med vädertrådar så skapar jag en till så finns det ännu mer att välja mellan.

Det är nästan så man skulle skapa en "Extremt ny vädertråd" laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

ja!!!varför inte en massa "extremt nya"...och sen är det bara att välja ämne laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anki på Öland
Ingen snö kvar, det regnade bort igår eftermiddag. Idag har solen strålat hela dagen.
Anki
renate
All snö från igår regnade bort,storm i natt.Idag förmiddag strålande sol 5°,på eftermiddagen ösregnade det,nu är det uppehåll och nollgradigt det blir säkert halt på de blöta vägarna.
fruberglund
Här regnade det hela natten igår och idag har det snöat precis hela dan...nu är det dubbelt så mycket som här på bilden.

Isaks första gång ute i snön, han var lite skeptisk till en början men sen kom han igång och pulsade runt...första turen i pulka hann han med också biggrin.gif



Kathy
CITAT (fruberglund @ 21-01-2007, 22:11)

Härlig bild. wub.gif
Fenja
Snö, snö och ännu mera snö!! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Kathy
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 23:37)
Snö, snö och ännu mera snö!! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja

Brrrr.....hoppas det inte kommer hitåt då....
Fenja
CITAT (Scrollan @ 21-01-2007, 23:40)
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 23:37)
Snö, snö och ännu mera snö!! wub.gif  :wub:
Mvh
Fenja

Brrrr.....hoppas det inte kommer hitåt då....

Jag behåller det gärna här!! wub.gif Minus 6 grader och cirka 2 dm snö biggrin.gif Katterna far runt som om de hade fått fnatt och två av dem, som har en väldigt "händig" mor, tar snöklumpar mellan framtassarna och kastar i väg och jagar laugh.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Anki på Öland
T.o.m. vi har nu snö och -6 grader. smile.gif
Anki
renate
Här är -9° och bara 1cm snö,men de lovade lite mer i morgon.Kul med lite vinter bara det inte blir för kallt det vill jag inte ha.
Fenja
- 3 grader och snöfallet har precis upphört. Cirka 2 dm nysnö och det är alldeles tyst, man hör inte den tunga trafiken över sjön från riks 40 längre
biggrin.gif !! Utkylt inne då vi hade -11 i natt så kaminen stoppas full med jämna mellanrum!!
Mvh
Fenja
Anki på Öland
-3 och solsken!



Anki
Fenja
-10 grader lugnt och lite mulet. Vi får kanske mera snö på morgonkvisten wub.gif wub.gif
*håller tummarna*
Fenja
Fenja
Nu har det börjat snöa här! smile.gif wub.gif Det ska fortsätta HELA dygnet så jag hoppas att det kommer massor! Äntligen riktig vinter! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Piccante
CITAT (Fenja @ 26-01-2007, 00:41)
Nu har det börjat snöa här! smile.gif wub.gif Det ska fortsätta HELA dygnet så jag hoppas att det kommer massor! Äntligen riktig vinter! biggrin.gif
Mvh
Fenja

Hörde oxå att det skulle komma snö men här är inte en antydan till det just nu. Bara -0.7C och ganska klart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon