Full version: Printer...
mulle
Jag behöver en liten, enkel och bra printer till min bärbara Sony vaio.
Svartvit och utan fördyrande finesser - jag ska bara använda den till att printa ut växtlistor och annat matnyttigt till trädgården och reseinformation ibland.
Jag har hittills alltid printat på jobbet och vet därför noll om hemmaprinters.
Någon ni rekommenderar?
Mulle
Bee
Det finns mängder med bra printrar för under tusenlappen för hemmabruk. Räkna dock inte med samma fina kvalitet på utskrifterna som du får på jobbet. Bläckstråleskrivare ger ofta lite suddigare utskrifter.
Tänk bara på att välja en som du kan få tag på billigt bläck till. Själv köpte jag en Dell och det var ingen hit. Finns inget piratbläck till Dell.
En annan sak angående bläck: Om du inte skriver ut ofta, så ta ur patronen, stoppa den i en plastpåse och sen in i kylskåpet med den. Då håller den mycket längre och torkar inte ut så fort.
grycken
Det finns numera även billiga svartvita laserskrivare. Då slipper man problemet med intorkade bläckpatroner. Skriver du ut i ekonomiläge håller tonern länge.

Jag har en HP Laser Jet sen fyra år och är mycket nöjd med den. Du kan få en för under 1.000 kr.
LadyG
Laser ger bättre utskrifter och är snabbare och i längden mer ekonomiska. En LaserJet torde vara bästa alternativet då HP är en av de bättre på hemskrivarmarknaden.
Bee
CITAT (grycken @ 12-01-2007, 10:30)
Det finns numera även billiga svartvita laserskrivare. Då slipper man problemet med intorkade bläckpatroner. Skriver du ut i ekonomiläge håller tonern länge.

Jag har en HP Laser Jet sen fyra år och är mycket nöjd med den. Du kan få en för under 1.000 kr.

En laser för under 1000? TACK för tipset! Bläcket i min Dell har tagit slut och jag köper inte fler patroner till den! Sist gick det på 686:- för en s/v + en färg. Hutlöst. Och inte räckte det länge heller.
Fast pulvret till lasrarna är väl inte så billiga än eller? På jobbet har vi haft problem med "pirat"-märken, dom har läckt ut i printern. Eller rättare sagt, dom påfyllningsbara patronerna är det vi haft problem med.
Betty
CITAT (LadyG @ 12-01-2007, 11:07)
Laser ger bättre utskrifter och är snabbare och i längden mer ekonomiska. En LaserJet torde vara bästa alternativet då HP är en av de bättre på hemskrivarmarknaden.

Men det finns ju så många att välja på!HP Laser Jet Vilken ska man välja?? blink.gif unsure.gif

Tar tillbaka frågan. hittade svaret under länken "Hjälp mig välja en skrivare" på sidan.
LadyG
Visst är de hjälpsamma? När det gäller hemmaskrivare är HP bäst men Canon är inte dåliga de heller. Vår Pixma har övertygat mig om att Canon äger rätt att tillverka skrivare i min värld biggrin.gif
Rossi
Jag tror att ni använder "pirat" i fel betydelse i den här tråden. En piratkopia är när det står t.ex. Dell på förpackningen och man förleds tro att det är Dell men egentligen är det någonting helt annat. Det är någon som fuskar och vill dra nytta av Dells kännetecken. Detta är förbjudet och dessa piratkopior säljs inte i den vanliga handeln men man kan köpa dem via internet i t.ex. Kina. Varning utfärdas dock för att tullen stoppar försändelsen och du blir av med varan som du redan har betalat för.

Det jag tror att ni menar är att det är helt andra märken men av - som ni tycker - sämre kvalitet. Förmodligen billigare - det är därför ni köper dem - och förmodligen då av sämre kvalitet - men man hoppas att det ska vara samma bra kvalitet som det dyrare märket och ibland kan det vara så. Men man har aldrig utgett sig för att vara just Dell.

Ville bara förtydliga.
mulle
Tack för hjälpen, jag ska kolla laserskrivarna. Men det tycks alltså finnas risk för att de kladdar...?
Mulle
LadyG
Bara om man använder fel toner till fel skrivare, imho. Den vi har har aldrig betett sig illa, utom när den fick slut på toner, då blev det konstiga ränder på pappret. Byter man toner och inte köper sämre budgetmärken ska man nog ha sitt på det torra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon