Full version: Gnäll för alla 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Ramoth
Nä fy tusan så lång gnälltråden blev mad.gif
Så kan vi inte ha det!
Tänk på alla stackare som har modem och inte längre kan öppna tråden för att det tar så lång tid för modemet att hämta den.
Alla ska ha rätt att gnälla mad.gif
Det är en självklar rättighet !
Men visar man solidariet med de mindre lyckligt lottade? Gör man det?
Nej då, bara skriver på i en aldrig sinande ström.
Bara gnäller å gnäller . . .

( wink.gif )
Boxer
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja! det är för j.....t! mad.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Vad är det här för jäkla gnäll??? mad.gif ( laugh.gif )
Gillan
Jaa, sluta gnäll nu för tusan mad.gif Ni har väl inget att gnälla för blink.gif mad.gif

Vet ni hur det är att ha en spik i foten blink.gif mad.gif mad.gif , Nää, jag misstänkte väl det, men jag...........jag har i alla fall haft en stor stoppnål rätt gen densamma blink.gif sad.gif sad.gif
Biggan_
CITAT (Evgeni @ 11-01-2007, 11:01)
Jaa, sluta gnäll nu för tusan mad.gif Ni har väl inget att gnälla för blink.gif mad.gif

Vet ni hur det är att ha en spik i foten blink.gif mad.gif mad.gif , Nää, jag misstänkte väl det, men jag...........jag har i alla fall haft en stor stoppnål rätt gen densamma blink.gif sad.gif sad.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif hoppsan mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
Snöflinga
Och jag har sytt fast ett finger i symaskinen mad.gif mad.gif mad.gif blink.gif Hur tror ni det känns wink.gif
anna_rispan
Men fy vad ni har råkat ut för!!! Jag vet en som faktiskt högg en tjuga i foten! Har sett ärret också. Själv har jag "bara" trampat rakt på en öppen pärm. Det gör ont o trampa på de där som håller fast papprena!!

Men nu vill jag gnälla på folk som inte lämnar tillbaka böckerna på bibblan!!!!! Visst en dag kan man väl fatta men flera dagar!!!!!! Grrrr, jag behöver de där böckerna nu ju!!!
Betty
Jag gnäller för att jag har så ont i axlarna och ryggen idag sad.gif Fick för mig att jag skulle sy nya köksgardiner igår och i natt har jag sovit sk*tdåligt för att jag fick så ont av syandet igår. mad.gif
Men nu tänker jag dopa mig och sen städa ut julen ett par dar i förtid och hänga upp mina nya gardiner - så man får sig några krispiga tulpaner nån gång och får känna att våren faktiskt närmar sig med stora kliv trots att det är 10 grader kallt där ute. biggrin.gif
Kathy
*suuuck*.......seg som få imorse....skuklle gått upp vid 8:30-tiden, men ställde om klockan och vaknade.....kl 12. ohmy.gif
Har en smygande infektion i kroppen....bläääh. sad.gif
Med min vanliga pricksäkerhet så är jag säkert sjuk nästa helg... wacko.gif ...och det går inte!! mad.gif
Lady Hamilton
mad.gif sad.gif unsure.gif Och jag vill gnälla över att jag fått vatten någonstans i elsystemet på bilen.........Blir säker "billigt" att fixa.......
anna_rispan
CITAT (Hamilton @ 12-01-2007, 15:23)
mad.gif sad.gif unsure.gif Och jag vill gnälla över att jag fått vatten någonstans i elsystemet på bilen.........Blir säker "billigt" att fixa.......

var det därför säkringen till ljuset rök hela tiden alltså?? typiskt!
Lady Hamilton
Ja så är det. Trodde i min enfald att det bara var någon "sladd/kabel" som felade.
Floppy
mad.gif ... å jag måste få gnälla på apoteket...var nämligen dit igår för att köpa nässpray för min andra hade tagit slut...jag sa klart och tydligt att jag ville ha en spray som var bra och utan koserveringsmedel...(jag kom ju inte ihåg vilken jag hade tidigare)... Apotekaren tittade på sin hylla och så hör jag att hon säger för sig själv...-Utan konserveringsmedel...hmm...den här tar vi...

Glad i hågen åkte jag hem och pumpa spray i näsan...och vad händer jo jag börjar nysa...å nysa...å nysa...å nysa...å nysa...å nysa...å nysa... det tar aldrig slut...börjar blöda näsblod...och så håller det på heeeela långa dagen... jag slutar att nysa strax innan jag går och lägger mig...men jag småblöder näsblod hela natten...kudden är full av blodfläckar.... mad.gif *suck*

Jag åker till stan fast ett annat apotek för den andra har stängt redan...
Berättar för damen där och hon säger att har du kvar kvittot?...näpp sa jag och dessutom så har jag ju redan använt den...
Ja har du inte kvittot kvar så kan vi tyvärr inte göra nått...

Så jag kommer aldrig att lita blint på Apotekare nå mer...
Men nu ska jag ta min nya spray utan konserveringsmedel i...
*atjooo*
yenny
Usch och fy Floopy! Det är inte kul med nässpray med koncerveringsmedel i jag vet!! Jag köper alltid "vanliga" Nezeril fast de är dyrast, för de funkar alltid bra!
anna_rispan
Är det konserveringmedel som göt att man blöder näsblod? eller var det nysandet som berodde på konserveringmedel??
Floppy
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 17:59)
Är det konserveringmedel som göt att man blöder näsblod? eller var det nysandet som berodde på konserveringmedel??

Jag vet faktiskt inte...jag tror att det är pga nysandet... huh.gif ...vet inte...
...men nu har jag tagit av den andra nässprayen...Otrivin...och jag nyser INTE...jipppiiii...å jag blöder inte näsblod heller.... smile.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Floppy @ 12-01-2007, 18:35)
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 17:59)
Är det konserveringmedel som göt att man blöder näsblod? eller var det nysandet som berodde på konserveringmedel??

Jag vet faktiskt inte...jag tror att det är pga nysandet... huh.gif ...vet inte...
...men nu har jag tagit av den andra nässprayen...Otrivin...och jag nyser INTE...jipppiiii...å jag blöder inte näsblod heller.... smile.gif wub.gif

Jag kör med Otrivin barn åt mig själv och jag tycker den är jättebra. Den hjälper bra samtidigt som man slipper få ont i näsan. smile.gif
Farmor
Jag är lite arg på mig själv för att jag är så korkad.

Nu när jag äntligen börjar bli lite småsams med min kamera och ska försöka att åtminstone mejla lite bilder så fattar jag inte hur jag ska göra. Hittar inte ens instruktionen i instruktionsboken.

Och så har jag tagit foto på mina Äkta makar som jag vill visa här och det är en fototävling i en annan tråd som verkar kul att vara med i. Tror ni att jag fattar hur man får in bilder här då?

Helt rätt, dum som ett spån. Ska kalla på hjälp för att råda bot på min dumhet. Så det så.
askar
CITAT (Farmor @ 12-01-2007, 22:28)
Jag är lite arg på mig själv för att jag är så korkad.

Nu när jag äntligen börjar bli lite småsams med min kamera och ska försöka att åtminstone mejla lite bilder så fattar jag inte hur jag ska göra. Hittar inte ens instruktionen i instruktionsboken.

Och så har jag tagit foto på mina Äkta makar som jag vill visa här och det är en fototävling i en annan tråd som verkar kul att vara med i. Tror ni att jag fattar hur man får in bilder här då?

Helt rätt, dum som ett spån. Ska kalla på hjälp för att råda bot på min dumhet. Så det så.

Du kan göra ett ALBUM.. här på Odla
och där kan du lägga in bilder som du kan länka till eller lägga in i dina inlägg.
Kathy
Bläääh....jag orkar inte jobba i helgen pga den segdragna infektionen som inte tycks vilja bryta ut. Lyckades få in vikarie så jag kunde plocka ut två semesterdagar istället.
Håll tummarna för att eländet inte bryter ut lagom till nästa helg.
askar
får väl ta och gnälla lite över kylan... det är ju gnälltråd så...
Eva i Skåne
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 17:59)
Är det konserveringmedel som göt att man blöder näsblod? eller var det nysandet som berodde på konserveringmedel??

Jag tror det är konserveringsmedlet. Iaf så får jag aldrig näsblod vid förkylning längre sedan jag började med den utan konserveringsmedel.
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 12-01-2007, 23:08)
Bläääh....jag orkar inte jobba i helgen pga den segdragna infektionen som inte tycks vilja bryta ut. Lyckades få in vikarie så jag kunde plocka ut två semesterdagar istället.
Håll tummarna för att eländet inte bryter ut lagom till nästa helg.

Krya på dig wub.gif
anna_rispan
suck....jag blir så trött....är det någon här som är van vid föreningsliv?? ett möte på internet (i en blogg)....i en och en halv vecka...... hur ska man orka. blir det ändå inte mest skrivet på slutet av tiden???? nån som har några tips på hur jag ska hantera det här? hur skulle du/nu har gjort? vad är bäst???
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 14:38)
suck....jag blir så trött....är det någon här som är van vid föreningsliv?? ett möte på internet (i en blogg)....i en och en halv vecka...... hur ska man orka. blir det ändå inte mest skrivet på slutet av tiden???? nån som har några tips på hur jag ska hantera det här? hur skulle du/nu har gjort? vad är bäst???

Jag har en del vana.
Vad är det du undrar över?
anna_rispan
CITAT (AnitaGg @ 13-01-2007, 16:04)
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 14:38)
suck....jag blir så trött....är det någon här som är van vid föreningsliv?? ett möte på internet (i en blogg)....i en och en halv vecka...... hur ska man orka. blir det ändå inte mest skrivet på slutet av tiden???? nån som har några tips på hur jag ska hantera det här? hur skulle du/nu har gjort? vad är bäst???

Jag har en del vana.
Vad är det du undrar över?

å...det är så mycket känns det som. vet inte om jag vill häva ur mig alla detaljer här heller.....

det känns bara som att det är nåt vi missar.....
Biggan_
Jag blir gnällig för ingen vill veta vad jag har i min plånbok! sad.gif blink.gif
anna_rispan
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 16:13)
Jag blir gnällig för ingen vill veta vad jag har i min plånbok! sad.gif blink.gif

mene, då gnälle rjag för jag har ju gissat orecis nyss ju... tongue.gif
Biggan_
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 16:14)
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 16:13)
Jag blir gnällig för ingen vill veta vad jag har i min plånbok!  :(  :blink:

mene, då gnälle rjag för jag har ju gissat orecis nyss ju... tongue.gif

Tack Anna! wub.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 16:13)
Jag blir gnällig för ingen vill veta vad jag har i min plånbok! sad.gif blink.gif

Jag vill! smile.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 16:50)
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 16:13)
Jag blir gnällig för ingen vill veta vad jag har i min plånbok!  :(  :blink:

Jag vill! smile.gif

Kolla i plånbokstråden då! biggrin.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 16:51)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 16:50)
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 16:13)
Jag blir gnällig för ingen vill veta vad jag har i min plånbok!  sad.gif  blink.gif

Jag vill! smile.gif

Kolla i plånbokstråden då! biggrin.gif

Ska göra det! biggrin.gif
Gillan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 16:50)
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 16:13)
Jag blir gnällig för ingen vill veta vad jag har i min plånbok!  :(  :blink:

Jag vill! smile.gif

Jag har ju radan bett dig om att skrapa lotterna du har i den samma rolleyes.gif , Men inte gör du som jag vill i alla fall rolleyes.gif tongue.gif

Skrapa nu då människa!!! wub.gif laugh.gif laugh.gif
Alba
CITAT (Floppy @ 12-01-2007, 18:35)
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 17:59)
Är det konserveringmedel som göt att man blöder näsblod? eller var det nysandet som berodde på konserveringmedel??

Jag vet faktiskt inte...jag tror att det är pga nysandet... huh.gif ...vet inte...
...men nu har jag tagit av den andra nässprayen...Otrivin...och jag nyser INTE...jipppiiii...å jag blöder inte näsblod heller.... smile.gif wub.gif

Jag fattar trögt.

Finns Otrivin och Nezeril med konserveringsmedel och utan.

Jag blöder jämt näsblod när jag sprayar !
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 13-01-2007, 07:10)
CITAT (Scrollan @ 12-01-2007, 23:08)
Bläääh....jag orkar inte jobba i helgen pga den segdragna infektionen som inte tycks vilja bryta ut. Lyckades få in vikarie så jag kunde plocka ut två semesterdagar istället.
Håll tummarna för att eländet inte  bryter ut lagom till nästa helg.

Krya på dig wub.gif

Tack. wub.gif
Biggan_
Idag är forumet så där segt igen! sad.gif sad.gif sad.gif
anna_rispan
nej har inte jag märkt. däremot verkar hela internet lite segt. alla sökningar på google är dåliga. jag är hungrig. det strrular med inloggning på hotmail. blä. o så MÅSTE jag ta mig i kragen o arbeta på¨med tentorna i em!!!!!!!
Gillan
Här är det inte segt i alla fall biggrin.gif Men det dröjer nog inte förrän strömmen säger tack och adjö misstänker jag rolleyes.gif
LadyG
Jag är gnällig för att det är lite FÖR dåligt väder för att jag ska kunna övertyga maken om en promenad. Jag som är så sugen på det..!

Varför ska det vara så sopigt väder när jag vill gå ut??? sad.gif
Floppy
CITAT (Alba @ 13-01-2007, 16:57)
CITAT (Floppy @ 12-01-2007, 18:35)
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 17:59)
Är det konserveringmedel som göt att man blöder näsblod? eller var det nysandet som berodde på konserveringmedel??

Jag vet faktiskt inte...jag tror att det är pga nysandet... huh.gif ...vet inte...
...men nu har jag tagit av den andra nässprayen...Otrivin...och jag nyser INTE...jipppiiii...å jag blöder inte näsblod heller.... smile.gif wub.gif

Jag fattar trögt.

Finns Otrivin och Nezeril med konserveringsmedel och utan.

Jag blöder jämt näsblod när jag sprayar !

Jag vet att det finns Otrivin utan konserveringsmedel...fråga apoteket...och be dem för gud skull dubbel kolla laugh.gif ...så det inte blir som för mig... laugh.gif wub.gif
Kathy
Jag testade Nezeril nässpray förra året (för första gången) då jag var dunderförkyld. Körde med sprayen i en vecka, precis som det stod. Och jag lyckades dra på mig biverkningar. ohmy.gif mad.gif Historien slutade med att jag fick gå till läkaren och få nässpray med cortison, avsvällande tabletter och bricanyl+symbicort för att över huvudtaget få någon luft tills dess att biverkningarna gick över. (det tog drygt en vecka)

Nåväl...i höstas var jag förkyld igen och tog vanlig Nezeril nässpray, eftersom jag inte hade något annat hemma....och åkte på biverkningar efter 3 dagar. ohmy.gif ohmy.gif Jag kommer aldrig, aldrig mer använda receptfri nässpray. sad.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 15-01-2007, 23:10)
Jag testade Nezeril nässpray förra året (för första gången) då jag var dunderförkyld. Körde med sprayen i en vecka, precis som det stod. Och jag lyckades dra på mig biverkningar. ohmy.gif mad.gif Historien slutade med att jag fick gå till läkaren och få nässpray med cortison, avsvällande tabletter och bricanyl+symbicort för att över huvudtaget få någon luft tills dess att biverkningarna gick över. (det tog drygt en vecka)

Nåväl...i höstas var jag förkyld igen och tog vanlig Nezeril nässpray, eftersom jag inte hade något annat hemma....och åkte på biverkningar efter 3 dagar. ohmy.gif ohmy.gif Jag kommer aldrig, aldrig mer använda receptfri nässpray. sad.gif

Jag använder bara nässpray till natten när jag är förkyld... och i yttersta nödfall... jag får superlätt biverkningar av den... skitjobbigt!
Floppy
Usch vad tråkigt med biverkningar...
Finns det ingen annan nässpray som ni kan använda än Nezeril?...eller får ni biverkningar oavsett sort? sad.gif ...
yenny
CITAT (Floppy @ 15-01-2007, 23:20)
Usch vad tråkigt med biverkningar...
Finns det ingen annan nässpray som ni kan använda än Nezeril?...eller får ni biverkningar oavsett sort? sad.gif ...

Det knäppa är att Nezeril är den som funkar bäst rolleyes.gif blink.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 15-01-2007, 23:22)
CITAT (Floppy @ 15-01-2007, 23:20)
Usch vad tråkigt med biverkningar...
Finns det ingen annan nässpray som ni kan använda än Nezeril?...eller får ni biverkningar oavsett sort?  :( ...

Det knäppa är att Nezeril är den som funkar bäst rolleyes.gif blink.gif

Precis! rolleyes.gif
askar
Men enligt Apotekspersonalen så innehåller de flesta exakt samma ingredienser...
förutom då de som är fri från konserveringsmedel.
Alltså.. är verkningseffekten mycket beroende på vilket preparat man
har störst tillit till. rolleyes.gif
malin72
usch och fy måste gnälla förkylningen vill inte ge med sig sad.gif sad.gif nu är jag och minstingen hemma och är dåliga han hostar sig blå låter det som och imorgon bitti så kommer dom och ska börja riva toan nere sad.gif sad.gif
pejori
mad.gif mad.gif måste gnälla lite... mad.gif mad.gif
fattar inte att tolv timmar på skumpiga vägar bakom en ratt, ska ta så illa på kroppen wacko.gif wacko.gif
värk, värk och åter värk är det sad.gif
ryggen värst så det blir att gå försiktigt ett par dar nu mad.gif wacko.gif wacko.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 17-01-2007, 19:24)
mad.gif mad.gif måste gnälla lite... mad.gif mad.gif
fattar inte att tolv timmar på skumpiga vägar bakom en ratt, ska ta så illa på kroppen wacko.gif wacko.gif
värk, värk och åter värk är det sad.gif
ryggen värst så det blir att gå försiktigt ett par dar nu mad.gif wacko.gif wacko.gif

Har du ingen laptop, så du kan lägga dig i sängen och surfa omkring tongue.gif biggrin.gif

Usch och fy för att ha så ont. Hoppas det går över snart. Du får tat lugnt ett tag. Om nu det går om man heter pejori och har huset fullt med djur unsure.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 17-01-2007, 19:48)
CITAT (pejori @ 17-01-2007, 19:24)
mad.gif  :angry: måste gnälla lite... mad.gif  :angry:
fattar inte att tolv timmar på skumpiga vägar bakom en ratt, ska ta så illa på kroppen wacko.gif  :wacko:
värk, värk och åter värk är det  :(
ryggen värst så det blir att gå försiktigt ett par dar nu mad.gif  :wacko:  :wacko:

Har du ingen laptop, så du kan lägga dig i sängen och surfa omkring tongue.gif biggrin.gif

Usch och fy för att ha så ont. Hoppas det går över snart. Du får tat lugnt ett tag. Om nu det går om man heter pejori och har huset fullt med djur unsure.gif wub.gif

Klart hon har laptop, den hade hon förmodligen med sig på resan för hon har haft pm kontakt hela dan med mig i alla fall wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon