Full version: 2007-års gnälltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
pejori
nu ska jag komma med årets första gnäll. sad.gif sad.gif
har av olika anledningar (hundarna) inte firat nyår ute bå 20 år... blink.gif
hade i år fixat barnvakt och målat håret i en helt ny nyans smile.gif
efter diverse trassel, då hundvakten glömt sitt löffte, kom jag i väg smile.gif
hade det trevligt och vi gick ut vid tolvslaget för att skåla och titta på fyrverkeri wub.gif wub.gif
då är det tydligen en ny idé om hur man firar nyår, i omlopp. sad.gif
man skjuter/kastar ägg på folk mad.gif mad.gif mad.gif
vem tror ni träffades av ett ägg i ansiktet? wacko.gif
själklart var det jag och det tog en stund innan jag kunde se igen så jag fick tvättat av mej all äggvita som jag hade överallt. wacko.gif blink.gif
nästa år, stannar jag nog hemma tror jag sad.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 02-01-2007, 09:54)
nästa år, stannar jag nog hemma tror jag sad.gif

Inte då, förbered med regnställ och beväpna dig med egen äggkartong
askar
Äggkastning ohmy.gif mad.gif
Den jä... som gör sånt, skulle man doppa i tjära. mad.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 02-01-2007, 09:54)
vem tror ni träffades av ett ägg i ansiktet? wacko.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif Förlåt att jag skrattar...... wub.gif Men det låter så dråpligt hela situationen.

Kasta ägg? ohmy.gif På nyårsaftonen?? ohmy.gif ohmy.gif Så....dumt. wacko.gif blink.gif
Jag hade blivit skitsur om jag fått ett rått ägg i nyllet. mad.gif
pejori
ont gjorde det också smile.gif
äggskal i skumpan, blödande näsa och ett ögonbryn som värker fortfarande...tur man inte har anlag för blåtiror laugh.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 02-01-2007, 10:55)
ont gjorde det också smile.gif
äggskal i skumpan, blödande näsa och ett ögonbryn som värker fortfarande...tur man inte har anlag för blåtiror laugh.gif

Du skulle haft ett sånt där visir som hockeymålvakterna har...
Pirum
Jösses, kasta ägg på folk, det borde vara (och är nog) kriminellt. Fy för den lede. Hoppas personen som hystade ägget fick en dålig nyårsnatt och rejäl bakfylla dagen efter.

Mycket välmotiverad gnälltråd, bra att du startade den, år 2007 ska inte tro att vi låter saker passera obemärkt.
Alba
Vilken nyårskväll. Jag skulle bli så arg Hur kan man komma på något så dumt som att kasta ägg på varandra. Om man inte själv deltar i kastningen är det ju förnedrande.
Nä Pejori håll dig inne nästa år. Jag tror du får en bättre kväll med vovvarna.
Leia
Jag vill också gnälla.... mad.gif

Inte nog med att grannarna skrämde slag på vår valp med fyrvererierna, de använde vår nya post låda som avfyrningsramp också! mad.gif
LadyG
Jag är ganska skotträdd, men tog mig ut för att se raketerna ändå. Det gör jag förmodligen inte om. Någon dåre körde ner pinnen i den våta jorden så att raketen fastnade och exploderade på marken. En annan raket fort upp en och en halv meter, tvärvände och landade vid mina fötter där den exploderade. Jag såg inget på flera sekunder och det bara ringde i huvudet.

Kul när man är skotträdd mad.gif

Hur någon kan få för sig att alkohol och sprängmedel är en bra kombination övergår mitt förståd. Är det regeln "mest packad skjuter" som gäller eller? mad.gif
Alba
Jag upplever det som att det är många som är rädda både för egen del och för husdjur. Eller djur över huvud taget så klart.
Jag tycker att det är dags att förbjuda smällare. Ser inget som helst berättigande för dem.
Jag går aldrig ut sedan en raket ett nyår landade 1/2 meter bakom mig.
Fyrverkeri får ordnas tex till Nyår, valborgsmäss under"ordnade förhållanden" tex i kommunens försorg.
anna_rispan
Pejori: det var ett riktigt ruttet tilltag. Stackars dig. Varför varför varför får nån för sig att kasta ägg o just på nyårsafton!!?? sad.gif

LadyG. Illa det du också råkade utför. De gånger jag varit med på firande med raketavfyrning så har de haft någon slags ramp o satt raketerna i o riktat bort från folket.
Nyktert är väl att föredra...
Magdis
Jag blev på dåligt humör idag när vi packat oss iväg ut på stan för att gå på café för första gången sen Lilleman föddes. Det var ett ganska litet café men brukar vara lugnt, och det fanns flera bord lediga när vi stod vid kassan o skulle betala. Men när vi kommer in har folk helt plötsligt kastat sig in och ockuperat alla tre lediga borden med att lägga kläder på en stol vid varje bord och sen gått och hämtat fika vid kassan. mad.gif

Så där står vi med fikabrickan och Lilleman i babyskyddet och har inget bord. sad.gif Jag tycker det där är ett sätt att tränga sig före på. mad.gif
som tur var var det ett par som gick precis så vi fick ett bord till slut. Men de som ockuperat borden kom inte förrän 5-10 minuter senare. dålig stil tycker jag.
AnitaO
Jag vill gnälla över att jag haft så ont i magen hela dagen sad.gif
Har ett brock i magmunnen som ställer till problem ibland.
Vet inte alltid vad som utlöser det heller, så jag kan undvika det.
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 02-01-2007, 18:02)
Jag vill gnälla över att jag haft så ont i magen hela dagen sad.gif
Har ett brock i magmunnen som ställer till problem ibland.
Vet inte alltid vad som utlöser det heller, så jag kan undvika det.

ajdå! sad.gif Kan du inte bli opererad?
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 18:15)
CITAT (AnitaGg @ 02-01-2007, 18:02)
Jag vill gnälla över att jag haft så ont i magen hela dagen  :(
Har ett brock i magmunnen som ställer till problem ibland.
Vet inte alltid vad som utlöser det heller, så jag kan undvika det.

ajdå! sad.gif Kan du inte bli opererad?

Inte vad jag vet.
Dom upptäckte det när dom gjorde gastrostopi (stavning?) efter mitt elaka magsår förra året.
Men efter vad jag förstod så måste jag "leva med det" unsure.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 02-01-2007, 18:02)
Jag vill gnälla över att jag haft så ont i magen hela dagen sad.gif
Har ett brock i magmunnen som ställer till problem ibland.
Vet inte alltid vad som utlöser det heller, så jag kan undvika det.

Stackars! sad.gif wub.gif
Biggan_
Hoppas att det har gått över nu Anita! wub.gif
Snöflinga
Låter trist sad.gif hoppas det går över snart ...
malin72
och jag måste också gnälla....igår kväll tappade sonen kameran sad.gif sad.gif så zoomen började skrika och gick inte att få in igen inget jag gjorde hjälpte...så nu är man utan kamera(f-n att julen är över) rolleyes.gif
faith
Dubbelmoral.. mad.gif sad.gif
Magdis
CITAT (faith @ 03-01-2007, 23:51)
Dubbelmoral.. mad.gif sad.gif

Vad menar du? unsure.gif
malin72
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-01-2007, 23:55)
CITAT (faith @ 03-01-2007, 23:51)
Dubbelmoral.. mad.gif  :(

Vad menar du? unsure.gif

unsure.gif unsure.gif ja det undrar jag med
Fialotta
Vet inte om det är gnäll direkt...men...varför i helskotta kan jag inte sova som vanligt folk...sent i säng o vaknar vid 4 och är klarvaken...vareviga dag ohmy.gif unsure.gif
faith
CITAT (malin72 @ 04-01-2007, 00:27)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-01-2007, 23:55)
CITAT (faith @ 03-01-2007, 23:51)
Dubbelmoral.. mad.gif  sad.gif

Vad menar du? unsure.gif

unsure.gif unsure.gif ja det undrar jag med

Jag syftade inte på ditt inlägg, hade jag gjort det hade jag citerat.
Snöflinga
CITAT (faith @ 04-01-2007, 11:59)
CITAT (malin72 @ 04-01-2007, 00:27)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-01-2007, 23:55)
CITAT (faith @ 03-01-2007, 23:51)
Dubbelmoral.. mad.gif  sad.gif

Vad menar du? unsure.gif

unsure.gif unsure.gif ja det undrar jag med

Jag syftade inte på ditt inlägg, hade jag gjort det hade jag citerat.

Vems inlägg då huh.gif
anna_rispan
Det kankse var ett allmänt gnäll bara över hela samhället stort?? Det skulle jag kunna tänka mig att gnälla över!!
Betty
*hakar genast på* Jag vill gnälla över både dubbelmoral. skenhelighet och en hel hop andra trista egenskaper som en del människor bär på... mad.gif
Reserv
Gnäller för gnällandets skull...känner mig bara sån idag sad.gif grått och trist ute, snön som kom håller på att töa bort, bara slask. Gnäller på en sårig hals som inte är rolig........och då kommer man till det här med mina egna rekomendationer unsure.gif Hmm......en smörad knäckebrömacka med två pressade vitlöksklyftor och salt blink.gif wacko.gif Jag vet att det funkar......men hur fasen får ni i er det??? huh.gif
faith
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2007, 12:19)
Det kankse var ett allmänt gnäll bara över hela samhället stort??

Det var just precis vad det var.
Betty
CITAT (Reserv @ 04-01-2007, 12:35)
Gnäller för gnällandets skull...känner mig bara sån idag sad.gif grått och trist ute, snön som kom håller på att töa bort, bara slask. Gnäller på en sårig hals som inte är rolig........och då kommer man till det här med mina egna rekomendationer unsure.gif Hmm......en smörad knäckebrömacka med två pressade vitlöksklyftor och salt blink.gif wacko.gif Jag vet att det funkar......men hur fasen får ni i er det??? huh.gif

Ja visst är det svårt att leva som man lär ibland! biggrin.gif Sån där äcklig vitlöksmacka har jag aldrig ens försökt mig på att äta... ohmy.gif
Ta en whiskey i stället - det kanske inte botar dig men det blir säkert lite roligare att vara sjuk i stället. Krya på dig! smile.gif
anna_rispan
Usch! NU blev jag på ett rysligt gnällhumör! Men så bor jag ju i gnällbältet så det kanske faller sig lätt rolleyes.gif wacko.gif

Jag kan också bli galen på dubbelmoral och skenhelighet i bland. Ibland så att det kokar i mig. Men det hjälper ju inte. Egentligen. sad.gif

Reserv: angående knäckemackan. Vi brukar ha pålägg över. Iallafall jag. Med en skiva julksinka över så smakade det ju nästan som salami. O så är det till att ta stora tuggor vet du. Så att den tar slut snabbt!! Man kan ju inte sitta o njuta av smaken i munnen under tiden. Det är som medicin. Smaken får man efteråt. Blärk!!
Reserv
Tack......det låter juh uppmuntrande unsure.gif sad.gif Whiskeyn lät rätt frestande huh.gif
anna_rispan
Vi brukar ta en whiskey efter vitlöksmackan!
Lycka till med kurerandet!
Betty
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2007, 13:00)
Vi brukar ta en whiskey efter vitlöksmackan!
Lycka till med kurerandet!

biggrin.gif Lät som ett oemotståerligt tips! Det kan han väl knappast motstå! laugh.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 04-01-2007, 13:02)
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2007, 13:00)
Vi brukar ta en whiskey efter vitlöksmackan!
Lycka till med kurerandet!

biggrin.gif Lät som ett oemotståerligt tips! Det kan han väl knappast motstå! laugh.gif

Inte dåligt.....man blir frisk och har roligt samtidigt rolleyes.gif får nog skölja ner ordentligt då tongue.gif
anna_rispan
Absolut! Skål! O har du tur så bränner whiskeyn bort alla elaka baciller i halsen. Vitlöken arbetar väl mer långsiktigt med hela kroppen va?? unsure.gif Jo, lite roligare blir det efter whiskeyn, ta en stadig bara. smile.gif
Magdis
38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet. sad.gif Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa. sad.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 12:44)
38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet. sad.gif Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa. sad.gif

Nämen stackars dig....hoppas det inte blir sämre utan att det vänder snabbt.... wub.gif
malin72
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 12:44)
38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet. sad.gif Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa. sad.gif

nje usch då skulle inte jag ha satt mig i en bil inte sad.gif
i sånna lägen är det bra att skylla på att man inte vill smitta någon tycker jag smile.gif om det inte gäller något jätte viktigt så klart wink.gif
anna_rispan
ja fy vad jobbigt att få feber. särskilt som ni ska ut o åka.
håller tummarna att det går över fort. sleep.gif
malin72
det verkar vara så lång draget i år bara.....jag känner mig dålig varannan dag men det bryter aldrig ut mad.gif har en klump i halsen känns det som wink.gif blääääääää och sonen hostar och hostar
Alba
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 12:44)
38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet.  :( Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa.  :(

Kryp ned i sängen och skcka iväg man och barn. Han får väl ta med en termos till lilleman.
Krya på dig.
Magdis
CITAT (Alba @ 05-01-2007, 12:51)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 12:44)
38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet.  sad.gif Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa.  sad.gif

Kryp ned i sängen och skcka iväg man och barn. Han får väl ta med en termos till lilleman.
Krya på dig.

Lilleman vill jag inte släppa från mig så långt borta och så länge. Jag kunde ju stanna hemma med Lilleman men jag känner att jag inte orkar lyfta honom ens nästan så det skulle bli ännu jobbigare.
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 12:44)
38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet. sad.gif Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa. sad.gif

Nääääe..... sad.gif stanna hemma om du är så dålig.
Jisses, har jag 39 graders feber så går det inte att prata med mig...är helt väck. (har så låg temp i vanliga fall)

Krya på dig. wub.gif wub.gif
askar
Oj då.... kan ni inte stanna hemma hela familjen.
Jag skulle inte ens orka ut till bilen med 39° feber... är lågtempare.

Ta det lugnt och Krya på dig! wub.gif
Magdis
CITAT (askar @ 05-01-2007, 13:27)
Oj då.... kan ni inte stanna hemma hela familjen.
Jag skulle inte ens orka ut till bilen med 39° feber... är lågtempare.

Ta det lugnt och Krya på dig! wub.gif

Vi kanske hade gjort det om vi inte haft kusinen här som måste ta sig till sina föräldrar. Jag vet inte om det är influensa jag har eller om det är mjölkstockning. Igår hade jag ont i ena bröstet nämligen. Kanske febern kan ge värk i kroppen också...
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 13:28)
CITAT (askar @ 05-01-2007, 13:27)
Oj då.... kan ni inte stanna hemma hela familjen.
Jag skulle inte ens orka ut till bilen med 39° feber... är lågtempare.

Ta det lugnt och Krya på dig! wub.gif

Vi kanske hade gjort det om vi inte haft kusinen här som måste ta sig till sina föräldrar. Jag vet inte om det är influensa jag har eller om det är mjölkstockning. Igår hade jag ont i ena bröstet nämligen. Kanske febern kan ge värk i kroppen också...

Aha... då förstår jag.

Mjölkstockning brukar ge jätteömma bröst...
hoppas att det bara är något tillfälligt så att du orkar
med resan. wub.gif
Snöflinga
Nej men Magdis ...gå och lägg dej BUMS ... ta med dej Lilleman. blöjor mm och låt mannen åka med dotter och kusin wub.gif
Magdis
Det blev att jag åkte med iallafall och febern gick ner efter att jag tagit Alvedon. Sen tog jag Alvedon en gång till när huvudet började spränga igen. Det fanns ju många som kunde hjälpa mig att sköta lilleman där också och maten fick jag serverad...så det var ändå bättre för mig att följa med. Bröstet är mindre ömt nu också...jag tog en varm dusch igår och pumpade ut så mycket det gick men det dröjde ändå tills nu innan jag känner nån bättring.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon