Full version: Delfinmassaker
AndreasBlomquist
Alla vet hur vi reagerar när massmedia rapporterar om hur norska jägare slår ihjäl sälar. Jag önskar att media även kunde belysa slakten på delfiner i Japan för det är enligt min uppfattning bra mycket värre. Finns det inga protestlistor?

Vill varna för videofilen som kan uppfattas som väldigt chockande!

Videofilm på delfinslakt
AnitaO
Vidrigt mad.gif mad.gif
AndreasBlomquist
Ja, vidrigt är väl det minsta man kan säga!
*Mademoiselle*
CITAT (AndreasBlomquist @ 18-12-2006, 05:24)
Finns det inga protestlistor?

Vill varna för videofilen som kan uppfattas som väldigt chockande!

Videofilm på delfinslakt

Kolla med Djurens Rätt,
Hittade inga protestlistor gällande delfiner,
men man kan säkert skicka iväg ett mail och fråga.
wolkenkrabber
jadu... det där var inte världens trevligare video.... det finns ju humanare sätt att slakta på....
fruberglund
Jag vågar inte ens titta, skulle säkert börja gråta sad.gif

Delfiner är ju så underbara djur, så intelligenta. När jag var i Australien så fick jag äran att mata en vild delfin från havet (de kom in 1 gång om dagen och åt, var på en delfinresort) och det var det största ögonblicket i mitt "djurliv" wub.gif Ett så kallat Halleluja moment som hon säger på Idol biggrin.gif

Är det för köttet eller varför slaktar de dem? Vissa är ju så sjuka så de gör sånt för nöjes skull också mad.gif
LadyG
CITAT (fruberglund @ 18-12-2006, 11:02)
Jag vågar inte ens titta, skulle säkert börja gråta sad.gif

Delfiner är ju så underbara djur, så intelligenta. När jag var i Australien så fick jag äran att mata en vild delfin från havet (de kom in 1 gång om dagen och åt, var på en delfinresort) och det var det största ögonblicket i mitt "djurliv" wub.gif Ett så kallat Halleluja moment som hon säger på Idol biggrin.gif

Är det för köttet eller varför slaktar de dem? Vissa är ju så sjuka så de gör sånt för nöjes skull också mad.gif

Du är inte ensam, jag vågar inte heller kolla för då kommer jag må dålig i många dagar.

Stackars delfiner, finns det ingen man kan göra?
Pirum
Hemskt sad.gif Fast jag får erkänna att när jag läste titeln ett slag funderade på om det skulle vara en video där delfinerna utförde massakern. (Delfiner kan ju vara rätt grymma)
yenny
CITAT (LadyG @ 18-12-2006, 11:09)
CITAT (fruberglund @ 18-12-2006, 11:02)
Jag vågar inte ens titta, skulle säkert börja gråta sad.gif

Delfiner är ju så underbara djur, så intelligenta. När jag var i Australien så fick jag äran att mata en vild delfin från havet (de kom in 1 gång om dagen och åt, var på en delfinresort) och det var det största ögonblicket i mitt "djurliv" wub.gif Ett så kallat Halleluja moment som hon säger på Idol biggrin.gif

Är det för köttet eller varför slaktar de dem? Vissa är ju så sjuka så de gör sånt för nöjes skull också mad.gif

Du är inte ensam, jag vågar inte heller kolla för då kommer jag må dålig i många dagar.

Stackars delfiner, finns det ingen man kan göra?

Här är en till som inte vågar titta. Jag mår så dåligt att att se sådanna saker. Men hittar någon en lista man kan skriva på så gör jag det gärna.

Va häftigt att få mata delfiner fruberglund, jag förstår att det var ett "halleluja moment".
AndreasBlomquist
Ja, det är för köttet som de slaktar delfinerna. Jag ångrar lite att jag tittade för liksom er tycker jag delfiner är fantastiska djur så att se videon var väldigt svårt även om jag tittade bort ibland..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon