Castea
Hej!

Undrar om det finns portabla cd-brännare, d v s något man kan koppla till USB-uttag?

Om det finns, finns här något tips på en bra sådan att införskaffa? rolleyes.gif
*Mademoiselle*
Vet att det finns, men kan inte rekomendera någon! smile.gif sad.gif
Castea
Det enda jag behöver brännaren till är att göra CD-skivor av mp3-musik i min dator. Jag bränner inte filmer, spel, osv. Bara musik-cd. Så jag behöver ingen avancerad brännare.

Någon som vet?

Jag har ingen brännare alls i min dator, och den är tyvärr knepig att bygga om med extrautrustning. Därför behöver jag något att ansluta externt istället, enkelt via USB-uttaget.

Kör Windows XP.
*Stintan*
Här finns en del.

extern brännare

Visserligen DVD-brännare men dom funkar oftast med CD också.

Ska få en ny dator på lördag som inte heller har någon inbyggd brännare men dom skulle fixa en DVD-brännare till den men jag vet inte ännu om det är en extern

smile.gif
pelle1981
CITAT (Castea @ 14-12-2006, 21:33) *
Hej!

Undrar om det finns portabla cd-brännare, d v s något man kan koppla till USB-uttag?

Om det finns, finns här något tips på en bra sådan att införskaffa? rolleyes.gif


Hej. Ja jag har en sådan som knappt är använd
gnon49
Cd-brännare tillverkas väl inte längre men Dvd-brännare finns nog fortfarande, även som externa. Minneskorten o Usb-sticken tar över allt mer.
Men på nätsajterna går det utan tvivel att hitta externa dvd-brännare.
malcolm
Problemet med USB-anslutna brännare är att de är fruktansvärt långsamma. Jag har en själv till min laptop.
Anki på Öland
Tråden är 5 år gammal så h*n har nog ordnat det på något sätt sen dess.....
malcolm
Oooops.... blink.gif
gnon49
haha, såg inte hur gammal tråden var.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon