Full version: aldrig mer tazetter
malin72
nääääää första gången jag köpte men jag måste säga blää vad jag tycker att dom luktar illa laugh.gif laugh.gif dom är ju fina men jag kan inte förstå varför det står härlig doft på dom unsure.gif unsure.gif

kanske finns dom som gillar doften men det var inget för mig,tacka vet jag mina hyacinter tongue.gif
kerstin z5-6
Nä de doftar urk .. tacka vet jag iskonvalj och hyacinter smile.gif
malin72
men visst är det lustigt att som skriver så härlig doft alla gräver ju i bland lökarna laugh.gif laugh.gif laugh.gif jag väntade med spänning sen wink.gif rolleyes.gif
Fenja
laugh.gif Fler än jag som tycker så!!
Mvh
Fenja
Alba
Tack för varningen.
För första gången hade jag tänkt köpa i år uppdrivna.
Mia, zon 3
Jag tycker att de luktar ganska gott... juligt, i alla fall. Fast jag har dem oftast ute på glasverandan, och där är så svalt att de inte luktar så där bedövande mycket.... Hyacinterna däremot har jag inne - mmmm!
(Och konvaljer - där sade du något, Kerstin, jag har inte grävt upp några ännu. Men det går ju att gräva en bra stund till häromkring, med 7+grader på morgonen.... mad.gif
Kajsa
Minns inte vad dom doftade, men jag gillade inte att dom blev så höga, blommorna var små, inget särskilt roliga.
abbbe
Tazett vet jag inte hur dom doftar.. men hyacinterna däremot.. BLÄÄ PÅ DOM!!! de luktar sådär varierande.. ibland så luktar dom skit o ibland lite sött.. men de e inte gott! sad.gif
Däremot Iskonvaljer har den godaste doftan bland alla!
ingrid fuxwall
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-12-2006, 15:22)
Nä de doftar urk .. tacka vet jag iskonvalj och hyacinter smile.gif

Var får man tag i iskonvaljer, har försökt i 30 år men det är aldrig någon som har några.

ingrid
kerstin z5-6
Ifjol hade Buketten .. har inte kollat i år dock
renate
Köper inte heller längre tazetter,hur man än sätter de så lägger de sig efter ett tag och det är fult.Kom inte riktig ihåg doften men den var inte gott minns jag.Det är bara hyacinter jag köper numera,de doftar och är fina,sedan plantera jag de i trädgården på våren.
Mia, zon 3
Jag sätter mina tazetter i botten på en hög glascylinder, eller lägger en björkris-"boll" ovanpå arrangemanget. Då får stjälkarna stöd. (Funkar även på hyacinter och amaryllisar som blir för långbenta.)

Fast jag köper mest hyacinter nuförtiden - tycker det är lite synd med tazetter att de inte går att "återanvända" i trädgården...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon