Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
askar
Svammel är till för att lätta upp vardagen.. därför tog jag mig friheten
att börja tråden på ny kula. smile.gif
Om jag inte minns fel så var det Maudan som startade den första...
Tack för den wub.gif

Idag har iaf jag svamlat med dockor som sällan förr...
vi har ju ett barnbarn här och hon har en docka (bebis) me
som både rapar, pruttar och blundar.. sedan när hon håller på att somna
så låter hon lite då o då... för att till slut somna och vara alldeles tyst. smile.gif

Jesses vilka grejer man hittar på nuförtiden. ohmy.gif laugh.gif
Reserv
Och jag hittade igen en låda med julgrejer, visserligen bara den lilla lådan, men köksjulgardiner och en adventsljusstake i fönstret blev det, kändes riktigt skönt att få upp rolleyes.gif wub.gif
Anma
CITAT (askar @ 05-12-2006, 22:10)
Om jag inte minns fel så var det Maudan som startade den första...
Tack för den wub.gif

Nää, det var väl tropeden? Han har tyvärr lämnat Odla och flyttat ihop med sin flickvän... smile.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 05-12-2006, 22:16)
Och jag hittade igen en låda med julgrejer, visserligen bara den lilla lådan, men köksjulgardiner och en adventsljusstake i fönstret blev det, kändes riktigt skönt att få upp rolleyes.gif wub.gif

Minns att ni letade förra året, kul att ni hittat en iaf, de eller den andra kommer nog också till rätta nåt år. rolleyes.gif
Magdis
Jag borde kunna svamla en massa, så trött som jag är, men jag kanske gått över svammelgränsen till o med. blink.gif

En docka som pruttar o rapar...det har jag också! rolleyes.gif Den skriker till o med och jag har inte lyckats hitta avstängningsknappen. unsure.gif
Reserv
CITAT (Anne R @ 05-12-2006, 22:20)
CITAT (askar @ 05-12-2006, 22:10)

Om jag inte minns fel så var det Maudan som startade den första...
Tack för den wub.gif

Nää, det var väl tropeden? Han har tyvärr lämnat Odla och flyttat ihop med sin flickvän... smile.gif

Näe, den hette "tråden för trams", för han ville ha en egen flams och tramstråd, han är saknad wub.gif
Reserv
CITAT (netaave @ 05-12-2006, 22:22)
CITAT (Reserv @ 05-12-2006, 22:16)
Och jag hittade igen en låda med julgrejer, visserligen bara den lilla lådan, men köksjulgardiner och en adventsljusstake i fönstret blev det, kändes riktigt skönt att få upp rolleyes.gif  :wub:

Minns att ni letade förra året, kul att ni hittat en iaf, de eller den andra kommer nog också till rätta nåt år. rolleyes.gif

Joo, men sen flyttade vi i sommras så då såg jag i alla fall två kartonger med julsaker, det är bara den stora som ska rotas fram nu då rolleyes.gif
askar
Äntligen hittade jag tråden... Visst var det Maudan som startade
och Gillan fortsatte. smile.gif
Men Maudans första går inte att hitta pga strulet med Sök. sad.gif

Svammeltråd
Reserv
Undra hur länge det ska strula med det egentligen, blir smått frustrerad ibland blink.gif
*Stintan*
De va iallafall bra att du började om på en ny biggrin.gif
Anma
CITAT (Reserv @ 05-12-2006, 22:25)
CITAT (Anne R @ 05-12-2006, 22:20)
CITAT (askar @ 05-12-2006, 22:10)

Om jag inte minns fel så var det Maudan som startade den första...
Tack för den wub.gif

Nää, det var väl tropeden? Han har tyvärr lämnat Odla och flyttat ihop med sin flickvän... smile.gif

Näe, den hette "tråden för trams", för han ville ha en egen flams och tramstråd, han är saknad wub.gif

Ja, så var det ja... wub.gif Ringde för säkerhets skull och kollade... hehe... Han hälsar så gott. Kanske han dyker upp på ett gästspel när han råkar ha en dator tillhands, vilket inte händer allt för ofta. biggrin.gif
Fialotta
Ha, ha...härligt med en ny svammeltråd...den andra gick knappt o få upp nu...mycke svammel blev det i den...så kör på bara tongue.gif
Jo...jag erkänner utan omsvep...det var jag som startade den första...är gärna skyldig till den tongue.gif laugh.gif tongue.gif laugh.gif mycke kul i den. wub.gif


Jag vete farao alltså...men mitt julstök vill inte riktigt komma igång i år...kanske det infinner sig nästa vecka...men ok stakarna är i alla fall uppe tongue.gif laugh.gif lät bra va rolleyes.gif
pejori
Det lät jättebra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
den viktigaste av allt på jul smile.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT (maudan @ 06-12-2006, 00:33)
men ok stakarna är i alla fall uppe tongue.gif laugh.gif lät bra va rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Jaaa.... alla har vi våra "måsten" när det gäller traditioner! biggrin.gif tongue.gif
svinpäls
wub.gif
svinpäls
smile.gif
anna_rispan
Vi har börjat jultvätta mattorna. Ett steg på väg mot en julstädad lya... smile.gif
AnitaO
Bra att ni rett ut det och att det bara var ett missförstånd.
Då tycker jag vi svamlar vidare i den här tråden smile.gif
Reserv
Jag tackar i alla fall Agneta för initiativet wub.gif
Alba
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-12-2006, 22:22)
Jag borde kunna svamla en massa, så trött som jag är, men jag kanske gått över svammelgränsen till o med. blink.gif

En docka som pruttar o rapar...det har jag också! rolleyes.gif Den skriker till o med och jag har inte lyckats hitta avstängningsknappen. unsure.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-12-2006, 22:22)
Jag borde kunna svamla en massa, så trött som jag är, men jag kanske gått över svammelgränsen till o med. blink.gif

En docka som pruttar o rapar...det har jag också! rolleyes.gif Den skriker till o med och jag har inte lyckats hitta avstängningsknappen. unsure.gif

Sover han nåt på nätterna då, eller är det full rulle dygnet runt?
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 11:02)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-12-2006, 22:22)
Jag borde kunna svamla en massa, så trött som jag är, men jag kanske gått över svammelgränsen till o med.  :blink:

En docka som pruttar o rapar...det har jag också!  :rolleyes: Den skriker till o med och jag har inte lyckats hitta avstängningsknappen.  :unsure:

Sover han nåt på nätterna då, eller är det full rulle dygnet runt?

Han sover på dagarna och skriker på nätterna. rolleyes.gif
Leia
wacko.gif blink.gif Själv försöker jag slå in julklappar på golvet i samma rum som en hundvalp wacko.gif blink.gif laugh.gif Ena stunden är tejpen borta, nästa pappersrullen, nästa en julklapp, paketsnöre är utdraget över hela huset och när han nu slutligen även snodde saxen blev han utstängd härifrån. Och det är sååååå synd om honom! laugh.gif

Är det förresten någon som kommer ihåg i vilken tråd anita och Pejori rimmade på en cykel som julklapp?
Reserv
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 11:08)
wacko.gif blink.gif Själv försöker jag slå in julklappar på golvet i samma rum som en hundvalp wacko.gif blink.gif laugh.gif Ena stunden är tejpen borta, nästa pappersrullen, nästa en julklapp, paketsnöre är utdraget över hela huset och när han nu slutligen även snodde saxen blev han utstängd härifrån. Och det är sååååå synd om honom! laugh.gif

Är det förresten någon som kommer ihåg i vilken tråd anita och Pejori rimmade på en cykel som julklapp?

Är det nån som har den där roliga grejen nerskriven om hur man slår in paket med en katt i samma rum?? Eller hur man får i katten P-piller?? laugh.gif laugh.gif dom är juh bara så ljuvligt underbara, en klockren fullträff laugh.gif
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 10:07)
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 11:02)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-12-2006, 22:22)
Jag borde kunna svamla en massa, så trött som jag är, men jag kanske gått över svammelgränsen till o med.  :blink:

En docka som pruttar o rapar...det har jag också!  :rolleyes: Den skriker till o med och jag har inte lyckats hitta avstängningsknappen.  :unsure:

Sover han nåt på nätterna då, eller är det full rulle dygnet runt?

Han sover på dagarna och skriker på nätterna. rolleyes.gif

Så gjorde Max de första 3 veckorna, sedan gick han över till att skrika både på nätter och dagar.... Hoppas verkligen att du slipper det! smile.gif

(fast kanske är det därför han är en sådan lugn och fin kille nu, han skrek helt enkelt av sig som bebis..... rolleyes.gif tongue.gif wub.gif )
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:07)
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 11:02)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-12-2006, 22:22)
Jag borde kunna svamla en massa, så trött som jag är, men jag kanske gått över svammelgränsen till o med.  blink.gif

En docka som pruttar o rapar...det har jag också!  rolleyes.gif Den skriker till o med och jag har inte lyckats hitta avstängningsknappen.  unsure.gif

Sover han nåt på nätterna då, eller är det full rulle dygnet runt?

Han sover på dagarna och skriker på nätterna. rolleyes.gif

Typiskt. Och på dagarna är det full fart på storasyster såklart.
Dom går i skift smile.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:10)
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 11:08)
wacko.gif  :blink: Själv försöker jag slå in julklappar på golvet  i samma rum som en hundvalp wacko.gif  :blink:  :lol:  Ena stunden är tejpen borta, nästa pappersrullen, nästa en julklapp, paketsnöre är utdraget över hela huset och när han nu slutligen även snodde saxen blev han utstängd härifrån. Och det är sååååå synd om honom! laugh.gif

Är det förresten någon som kommer ihåg i vilken tråd anita och Pejori rimmade på en cykel som julklapp?

Är det nån som har den där roliga grejen nerskriven om hur man slår in paket med en katt i samma rum?? Eller hur man får i katten P-piller?? laugh.gif laugh.gif dom är juh bara så ljuvligt underbara, en klockren fullträff laugh.gif

http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.p...t=5&sub=6&id=47

http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.p...t=5&sub=6&id=54
Fialotta
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:10)
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 11:08)
wacko.gif  :blink: Själv försöker jag slå in julklappar på golvet  i samma rum som en hundvalp wacko.gif  :blink:  :lol:  Ena stunden är tejpen borta, nästa pappersrullen, nästa en julklapp, paketsnöre är utdraget över hela huset och när han nu slutligen även snodde saxen blev han utstängd härifrån. Och det är sååååå synd om honom! laugh.gif

Är det förresten någon som kommer ihåg i vilken tråd anita och Pejori rimmade på en cykel som julklapp?

Är det nån som har den där roliga grejen nerskriven om hur man slår in paket med en katt i samma rum?? Eller hur man får i katten P-piller?? laugh.gif laugh.gif dom är juh bara så ljuvligt underbara, en klockren fullträff laugh.gif

Reserv...du har så söta kaniner i signaturen...lånade bilden lite...
gör inget va.....sparade i min dator tongue.gif rolleyes.gif
AnitaO
Leia:
Kan det inte ha varit i den gamla svammeltråden?
Den som startades i januari.
Leia
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 10:14)
Leia:
Kan det inte ha varit i den gamla svammeltråden?
Den som startades i januari.

Jo, men nu hittar jag inte den när jag söker. (för en gångs skull kunde jag söka, det var länge sedan det fungerade för mig)
Leia
Nu hittade jag den på sid 8, men istället kommer jag inte in i den wacko.gif sad.gif
Reserv
Maudan ta hur mycket du vill wub.gif dom symboliserar min sinnesstämning rolleyes.gif vart juh lite intim med en dam efter dansen i Lördags, det är härligt att känna att man lever efter ett års vacum wub.gif wub.gif Livet leker, och solen skiner, kan det bli bättre?? unsure.gif jo förresten...lite snö innan jul kanske rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 11:23)
Nu hittade jag den på sid 8, men istället kommer jag inte in i den wacko.gif sad.gif

Jag sitter och läser den nu, och är tillbaka på 2 oktober.
Inte var det väl tidigare än så??
Magdis
Här övergick regnet till snö under tiden jag suttit här. smile.gif Tror dock inte det får ligga kvar på marken.
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:33)
Här övergick regnet till snö under tiden jag suttit här. smile.gif Tror dock inte det får ligga kvar på marken.

Vill också ha snö nu...det är så mörkt på kvällarna, och stackars er däruppe...har ni nåt ljus alls snart?? Agneta vet jag har dåligt med ljuset på vintern, hon får desto mer på sommaren wub.gif
AnitaO
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 11:32)
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 11:23)
Nu hittade jag den på sid 8, men istället kommer jag inte in i den wacko.gif  :(

Jag sitter och läser den nu, och är tillbaka på 2 oktober.
Inte var det väl tidigare än så??

Hela september kollade jag också, så det kan inte ha varit svammeltråden sad.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 11:38)
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 11:32)
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 11:23)
Nu hittade jag den på sid 8, men istället kommer jag inte in i den wacko.gif  sad.gif

Jag sitter och läser den nu, och är tillbaka på 2 oktober.
Inte var det väl tidigare än så??

Hela september kollade jag också, så det kan inte ha varit svammeltråden sad.gif

Va´letar ni efter?? MIn efterlysning?? Den tror jag kan finnas i husdjur.....men det är lite trögt med sökfunktionen...den är juh lite UR funktion rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:39)
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 11:38)
CITAT (AnitaGg @ 06-12-2006, 11:32)
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 11:23)
Nu hittade jag den på sid 8, men istället kommer jag inte in i den wacko.gif  sad.gif

Jag sitter och läser den nu, och är tillbaka på 2 oktober.
Inte var det väl tidigare än så??

Hela september kollade jag också, så det kan inte ha varit svammeltråden sad.gif

Va´letar ni efter?? MIn efterlysning?? Den tror jag kan finnas i husdjur.....men det är lite trögt med sökfunktionen...den är juh lite UR funktion rolleyes.gif

Vi letar efter ett julklappsrim på en cykel till Leias son smile.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:37)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:33)
Här övergick regnet till snö under tiden jag suttit här.  :)  Tror dock inte det får ligga kvar på marken.

Vill också ha snö nu...det är så mörkt på kvällarna, och stackars er däruppe...har ni nåt ljus alls snart?? Agneta vet jag har dåligt med ljuset på vintern, hon får desto mer på sommaren wub.gif

Det är ljust några timmar men för det mesta känns det som om man bodde på månen. sad.gif Nu snöar det rejält! Skönt att slippa ha ösregn på sig när vi går o hämtar storasyster på dagis iallafall. smile.gif
Reserv
Det blir pulka istället rolleyes.gif wub.gif
Leia
Kanske rimmen finns i den där omröstningen om hur tidigt vi köper julklappar? Ska kolla! smile.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:41)
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:37)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:33)
Här övergick regnet till snö under tiden jag suttit här.  smile.gif  Tror dock inte det får ligga kvar på marken.

Vill också ha snö nu...det är så mörkt på kvällarna, och stackars er däruppe...har ni nåt ljus alls snart?? Agneta vet jag har dåligt med ljuset på vintern, hon får desto mer på sommaren wub.gif

Det är ljust några timmar men för det mesta känns det som om man bodde på månen. sad.gif Nu snöar det rejält! Skönt att slippa ha ösregn på sig när vi går o hämtar storasyster på dagis iallafall. smile.gif

Va, har ni snö?? Så fuskigt! ohmy.gif Här regnar det som vanligt, det känns som om vi bor i en blöt kolsäck ju, mörkt och läskigt! mad.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 06-12-2006, 11:46)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:41)
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:37)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:33)
Här övergick regnet till snö under tiden jag suttit här.  smile.gif  Tror dock inte det får ligga kvar på marken.

Vill också ha snö nu...det är så mörkt på kvällarna, och stackars er däruppe...har ni nåt ljus alls snart?? Agneta vet jag har dåligt med ljuset på vintern, hon får desto mer på sommaren wub.gif

Det är ljust några timmar men för det mesta känns det som om man bodde på månen. sad.gif Nu snöar det rejält! Skönt att slippa ha ösregn på sig när vi går o hämtar storasyster på dagis iallafall. smile.gif

Va, har ni snö?? Så fuskigt! ohmy.gif Här regnar det som vanligt, det känns som om vi bor i en blöt kolsäck ju, mörkt och läskigt! mad.gif

Så långt va´det juh inte mellan Piteå och Luleå tyckte jag blink.gif unsure.gif eller??
Leia
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 10:43)
Kanske rimmen finns i den där omröstningen om hur tidigt vi köper julklappar? Ska kolla! smile.gif

Var är den tråden nu då? wacko.gif blink.gif Jag tror jag blir tokig!!!! (-are) laugh.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:31)
Maudan ta hur mycket du vill wub.gif dom symboliserar min sinnesstämning rolleyes.gif vart juh lite intim med en dam efter dansen i Lördags, det är härligt att känna att man lever efter ett års vacum wub.gif wub.gif Livet leker, och solen skiner, kan det bli bättre?? unsure.gif jo förresten...lite snö innan jul kanske rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Kanoners Reserv...välkommen ut ur vacumet.....jag är fortfarande i min...hur fasen gjorde du...slog du hål på nån bubbla eller tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:42)
Det blir pulka istället rolleyes.gif wub.gif

Då ska det komma riktigt mycket snö innan dess! Kanske ska stoppa lillen i bärsele under mina kläder och traska iväg. smile.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:47)
CITAT (Betty @ 06-12-2006, 11:46)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:41)
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:37)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:33)
Här övergick regnet till snö under tiden jag suttit här.  smile.gif  Tror dock inte det får ligga kvar på marken.

Vill också ha snö nu...det är så mörkt på kvällarna, och stackars er däruppe...har ni nåt ljus alls snart?? Agneta vet jag har dåligt med ljuset på vintern, hon får desto mer på sommaren wub.gif

Det är ljust några timmar men för det mesta känns det som om man bodde på månen. sad.gif Nu snöar det rejält! Skönt att slippa ha ösregn på sig när vi går o hämtar storasyster på dagis iallafall. smile.gif

Va, har ni snö?? Så fuskigt! ohmy.gif Här regnar det som vanligt, det känns som om vi bor i en blöt kolsäck ju, mörkt och läskigt! mad.gif

Så långt va´det juh inte mellan Piteå och Luleå tyckte jag blink.gif unsure.gif eller??

Näe inte långt alls, 5 futtiga mil (=drygt ett stövelkast) rolleyes.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2006, 11:41)
sad.gif Nu snöar det rejält! . smile.gif

Blååååås det värsta du orkar söderut!!!! smile.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 11:47)
CITAT (Leia @ 06-12-2006, 10:43)
Kanske rimmen finns i den där omröstningen om hur tidigt vi köper julklappar? Ska kolla! smile.gif

Var är den tråden nu då? wacko.gif blink.gif Jag tror jag blir tokig!!!! (-are) laugh.gif

Jag hittade den, men inget rim där heller sad.gif
Reserv
CITAT (maudan @ 06-12-2006, 11:48)
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 11:31)
Maudan ta hur mycket du vill wub.gif dom symboliserar min sinnesstämning rolleyes.gif vart juh lite intim med en dam efter dansen i Lördags, det är härligt att känna att man lever efter ett års vacum wub.gif  :wub: Livet leker, och solen skiner, kan det bli bättre?? unsure.gif jo förresten...lite snö innan jul kanske rolleyes.gif  :lol:  :lol:

Kanoners Reserv...välkommen ut ur vacumet.....jag är fortfarande i min...hur fasen gjorde du...slog du hål på nån bubbla eller tongue.gif rolleyes.gif wub.gif

Jajjemensan rolleyes.gif hur kunde du veta att jag levt i en glaskula utan kontakt med livet utanför?? rolleyes.gif Knepen för det kan vi ta i pm wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon