Sidor: 1, 2, 3, 4
netaave
Tänkte att vi kunde tipsa och inspirera varandra, ev. recept kan ju läggas i därför avsedd tråd.
Här blir det en enkel fiskgryta i kväll, torsk, morötter, potatis och broccoli.
pimpim
Vi ska ha köttbullar, potatismos, lingon och grönsaker.
anna_rispan
Korvstoganof med ris och ärtor o majs. (Korven ska jag skära ut med pepparkakshjärteform)
stina
Maken ska äta resterna av gårdagens kalopps. Jag ska äta en bakad potatis med vitlöks- och örtmarinerade räkor + grönsallad tror jag. Eller så blir det blodpudding med lingon. rolleyes.gif
LadyG
Jag har ingen aning eftersom vi är bortbjudna ikväll, men det blir säkert gott. smile.gif
Alba
Ska äta rester från helgen. Kotletter i ugn med diverse grejs.
karjo
Här blev det tomatsoppa med pasta och keso. smile.gif
Margaretha
Och vi har korvdag idag, så det blir Vild korv Stroganoff, med vinbärsgelé, krossade enbär och timjan i såsen. wub.gif
Stussi
Potatisbullar, stekt bacon och lingsonsylt. Mums! smile.gif
anna_rispan
CITAT (Margaretha @ 20-11-2006, 15:01)
Och vi har korvdag idag, så det blir Vild korv Stroganoff, med vinbärsgelé, krossade enbär och timjan i såsen. wub.gif

har du recept på det??? låter gott gott! smile.gif
pejori
Grillad karré och potatisklyftor laugh.gif
Betty
Lasagne
Gillan
Benfri kotlett med slantade morötter, svamp, äpple och kanel. Pressad potatis och grönsaker till det smile.gif
renate
Ha redan ätit det blev "Sauerkraut mit Eisbein"(Surkål med lägg)och potatis.
stina
Nu har vi ätit. Det blev bakad potatis med räkor och sås av lättcremefraiche, gräslök och dill + grönsallad.
Anma
Har varit iväg och det blev senare än tänkt. Ingen orkar ställa sig och laga mat så idag blir det en färdiglagad Dafgårds lasagne. Synd bara att den behöver en hel timme i ugnen för jag hungrar ihjäl... klar om en kvart!!
askar
Créps med champinjonstuvning, skinka och purjo till lunch
och paj med skinka, purjo och broccoli till middag. smile.gif
ingrid fuxwall
Min lunch var värd sina 50 kronor - ost i mängd på Falbygdens ost och efter det blev det inget mer, bara en ostmacka på kvällen
wub.gif

ingrid
netaave
Här blev det gulaschsoppa på burk i stället för vi for iväg till Karlssons i Morgongåva för att köpa jeans, kom hem med 4 par skor för 100 kr och ett par boots för 149 i stället. 249 för rubbet. :-)
Fiskgrytan är dock tillagad nu och ska avnjutas på onsdag.
Anma
CITAT (netaave @ 20-11-2006, 23:12)
Här blev det gulaschsoppa på burk i stället för vi for iväg till Karlssons i Morgongåva för att köpa jeans, kom hem med 4 par skor för 100 kr och ett par boots för 149 i stället. 249 för rubbet. :-)
Fiskgrytan är dock tillagad nu och ska avnjutas på onsdag.

Men! Hade hon rea på skor inne på Karlssons? Har hittat allt möjligt billigt där, men inga så billiga skor under de år jag bodde nästgårds med Karlsson...
pimpim
Idag ska vi äta chili con carne.
netaave
CITAT (Anne R @ 20-11-2006, 23:46)
CITAT (netaave @ 20-11-2006, 23:12)
Här blev det gulaschsoppa på burk i stället för vi for iväg till Karlssons i Morgongåva för att köpa jeans, kom hem med 4 par skor för 100 kr och ett par boots för 149 i stället. 249 för rubbet. :-)
Fiskgrytan är dock tillagad nu och ska avnjutas på onsdag.

Men! Hade hon rea på skor inne på Karlssons? Har hittat allt möjligt billigt där, men inga så billiga skor under de år jag bodde nästgårds med Karlsson...

Ja visst var det billigt! Men hela butiken är halverad, allt till höger är borta, jättesnopet!
Nu går man in från skobutiken, och väggen mellan den och cafeterian är riven.
LadyG
CITAT (pimpim @ 21-11-2006, 08:57)
Idag ska vi äta chili con carne.

Det som är så gott, det tror jag minsann att vi också ska ha! biggrin.gif
stina
CITAT (LadyG @ 21-11-2006, 12:42)
CITAT (pimpim @ 21-11-2006, 08:57)
Idag ska vi äta chili con carne.

Det som är så gott, det tror jag minsann att vi också ska ha! biggrin.gif

Å vi me! tongue.gif
Bee
Är jag masochist eller är jag masochist wacko.gif En sån här tråd skall man inte läsa kl 14:37. Jag blir så hungrig! Vi lagar inte middag under vardagarna och har jag (som idag) inga rester från helgen så blir det Dafgård till lunch. Sen blir det i regel mackor och te på kvällen.

Vem av er var det nu som skulle ha potatisbullar med bacon o lingon igår?? Mmmmmm..... det är så gott!!

Nej, det får bli en kopp kaffe. Vill inte tänka på mat just nu.
netaave
Vi ska äta pasta och Netas egen köttfärssås i kväll. smile.gif
Ciczi
tacos special!

Ciczi
pejori
Pannkakaor rolleyes.gif
Anma
Kycklinggryta med massor med röd paprika. Råris till.
Alba
Vågar jag säga pölsa
Jag älskar pölsa med lingonsylt. Men många säger bläääää.
netaave
CITAT (Alba @ 21-11-2006, 16:52)
Vågar jag säga pölsa
Jag älskar pölsa med lingonsylt. Men många säger bläääää.

Hemköps egna pölsa är jättegod men jag föredrar rödbetor till, får inte riktigt ihop smaken med lingonsylt.
Margaretha
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 15:46)
CITAT (Margaretha @ 20-11-2006, 15:01)
Och vi har korvdag idag, så det blir Vild korv Stroganoff, med vinbärsgelé, krossade enbär och timjan i såsen. wub.gif

har du recept på det??? låter gott gott! smile.gif

Inte så dumt faktiskt!
Varsågod!

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recep...&receptid=49990
anna_rispan
CITAT (Margaretha @ 21-11-2006, 20:04)
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 15:46)
CITAT (Margaretha @ 20-11-2006, 15:01)
Och vi har korvdag idag, så det blir Vild korv Stroganoff, med vinbärsgelé, krossade enbär och timjan i såsen. wub.gif

har du recept på det??? låter gott gott! smile.gif

Inte så dumt faktiskt!
Varsågod!

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recep...&receptid=49990

eh, det stod recept saknas när jag klickade på länken. lyckades inte hitta nåt när jag sökte heller... sad.gif
Margaretha
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recep...receptid=499901

Gör ett nytt försök! Hoppas att det går den här gången!
netaave
Idag blir det rester till lunch och fiskgrytan vi skule ätit i måndags till middag, receptet finns nu i recepttråden.
Klura
Onsdag = kaffe o bulle på Solvalla tongue.gif
pejori
Hemgjorda köttbullar och potatismos smile.gif
netaave
CITAT (Klura @ 22-11-2006, 14:41)
Onsdag = kaffe o bulle på Solvalla tongue.gif

Och om du vinner blir det oxfilé och rödvin! Eller? laugh.gif
pimpim
Flintastek, sås och potatis.
Alba
I dag ska det gå snabbt.
Det blir antingen lunchkorv med rostat bröd eller risgrynsgröt, ägg och ljusugnsbröd med skinka på
Klura
CITAT (netaave @ 22-11-2006, 13:46)
CITAT (Klura @ 22-11-2006, 14:41)
Onsdag = kaffe o bulle på Solvalla  :P

Och om du vinner blir det oxfilé och rödvin! Eller? laugh.gif

Nä tyvärr blir det ingen oxfilé, jag jobbar.
Sen spelar jag inte heller, tycker det är helt sjukt det där.
Men man kanske blir sån när man varit där i 15 år
anna_rispan
CITAT (Margaretha @ 21-11-2006, 21:49)
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recep...receptid=499901

Gör ett nytt försök! Hoppas att det går den här gången!

ja det gjorde det! tack så mycket!! det ska jag prova nästa gång det ska bli falukorv!!!
Magdis
Plättar...som jag ska gå och grädda nu! smile.gif
Reserv
Tja, va´ska man kalla det?? unsure.gif Man tager va´man haver.....bondomelett, fast i långpanna..typ
*Stintan*
Här blev det pannbiff med gräddsås, broccoli,gurka o tomat och det var jättegott biggrin.gif
olgak
Det blir köttfärssås på sojafärs och grönsakstallrik.
stina
Fullkornstortillas med köttfärs och grönsaker
suddis
Lax, saffranscouscous och stekta grönsker. Det var inte så gott. Men jag gillar ju inte fisk. smile.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 17:16)
Tja, va´ska man kalla det?? unsure.gif Man tager va´man haver.....bondomelett, fast i långpanna..typ

Kul medlemstitel! biggrin.gif
anna_rispan
Ikväll blir det makaronilåda. Fantasin räckte till det iallafall. Hade skivspill i kylen och det var bara att göra nåt med det. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon