anna_rispan
Den har funkat så bra och jag har inget minne av att jag lämnat ut den på nätet, men ändå så får jag enorma mängder spam nuförtiden!!!

Någon här som har en passagenmail? Någon som vet hur jag ska göra filtren så de stoppar skiten??? Jag blir tokig.....
AnitaO
Jag har installerat Spam-fighter. Men det är ju för Outlook.
Funkar nog inte om du använder webben.
anna_rispan
Okej, jo jag använder ju webben....
Berith
Neej jag vet inte hur man stoppar skiten. Har aldrig lämnat ut min passagen-adress, den bara finns där. Kollade igår och slängde bort 1021 mail - alla skit. huh.gif huh.gif huh.gif Kollade nu igen, och det hade redan kommit 18 nya i inkorgen + 4 i spammappen. mad.gif


Hoppas också på tips om hur man fixar filtren.
AnitaO
Jag tror tyvärr att det är så att Passagen måste bekämpa detta.
Tror inte man kan göra nåt själv. Annat än att byta adress då förståss ....
anna_rispan
Jag skickade en fråga till passagen precis nu. Hoppas att de har något bra svar.

Men tänkte kolla om någon hade lyckats lura spamen här på odla iallafall.

smile.gif
Berith
Men det finns ju ett filter, fast jag har inte fattat hur man aktiverar det. unsure.gif
anna_rispan
Man kan ju göra egna filter. En hel massa. Men det finns så mycket o välja på så de är rätt förvirrande. Vore bättre om mailen helt enkelt sorterade bort okända adresser. Visst det finns en risk att vettiga människors mail försvinner men man kan ju kika i skräpkorgen som på hotmail.

Jag har lagt till filter som ska sortera bort medicine och pills tex. Ska jag kolla hur jag kommer dit? Eller tror du att du hittar ändå??
Berith
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 08:10)
Jag har lagt till filter som ska sortera bort medicine och pills tex. Ska jag kolla hur jag kommer dit? Eller tror du att du hittar ändå??

Jaaa! biggrin.gif Neej... unsure.gif
anna_rispan
CITAT (Berith @ 20-11-2006, 08:17)
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 08:10)
Jag har lagt till filter som ska sortera bort medicine och pills tex. Ska jag kolla hur jag kommer dit? Eller tror du att du hittar ändå??

Jaaa! biggrin.gif Neej... unsure.gif

Nu har jag kikat.

Hoppas att min beskrivning är användbar.

Loggar in som vanligt. Klicka på ikonen/texten Inställningar.
Rulla ner till rubriken Filter
Klicka på Lägg till
Skriv ett Filternamn (jag har valt ett, två, tre, osv.)
Välj Sökfält (en rullgardinsmeny)
Skriv i nyckelord (vanliga ord i ämnesrutan på mailet, tex medicine, pills, free)
Välj Alternativ (rullgardinsmeny)

Välj Åtgärd (rullgardinmeny)

Sen OK


Lycka till!!!
Berith
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 08:43)
Loggar in som vanligt. Klicka på ikonen/texten Inställningar.
Rulla ner till rubriken Filter
Klicka på Lägg till
Skriv ett Filternamn (jag har valt ett, två, tre, osv.)
Välj Sökfält (en rullgardinsmeny)
Skriv i nyckelord (vanliga ord i ämnesrutan på mailet, tex medicine, pills, free)
Välj Alternativ (rullgardinsmeny)

Välj Åtgärd (rullgardinmeny)

Sen OK


Lycka till!!!

Hmmm... blink.gif Kommer så långt som till Filter, men när jag klickar på Lägg till så händer ju ingenting. Var ska jag skriva?

MVH Dumihuvvet
anna_rispan
det ska poppa upp en ruta. har du spärrat sånt??
Berith
Ingen aning! laugh.gif Men nån ruta kommer iaf inte upp.
anna_rispan
Men vad illa! O den lägger sig inte där nere heller o dummar sig?? När man har spärrat popup rutor så brukar det bli som en rad längst upp på webbsidan, precis under adressfältet, o så står det nånting om popuprutor...

Jag tror inte jag kan komma på något mer.

Synd..... sad.gif
AnitaO
Berith:
Håll nere ctrl-knappen när du klickar på menyn, så kommer nog popup-rutan fram.
Berith
Äh funkar inte. sad.gif Jag får väl ha det som jag har det då...

Men jag kom på att om man håller inne Ctrl och scrollar så blir allt jättepyttelitet. laugh.gif
anna_rispan
bara måste klagag lite igen över mailen på passagen. nu kan jag inte komma åt mina mappar..... där fick jag för att jag mailade o fårgade om spamen.. typ. unsure.gif blink.gif
anna_rispan
Nu har jag fått svar fårn Passagen. De har problem med spam. Deras tekniker arbetar med problemet.

Då vet vi.
smile.gif
Berith
Aha! Det verkar alltså drabba även den bäste. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon