Bjäbban
Här kan man skriva sitt namn på olika språk! http://www.yourdictionary.com/fun.html#write

Skrev förstås min lilla häst namn med egyptiska bokstäver och det blev jätte fint med ett lejon och allt biggrin.gif
Tyvärr så kan jag fortfarande inte lägga in bild, så jag kan inte visa....
Stussi
När vi var i Egypten förra vintern köpte jag ett guldarmband där de skrev mitt namn med hieroglyfer och det stämmer inte alls överens med det som blir på den här sidan. Fast det kanske har med olika dialekter att göra .
KURT
CITAT (Stussi @ 13-11-2006, 21:17)
När vi var i Egypten förra vintern köpte jag ett guldarmband där de skrev mitt namn med hieroglyfer och det stämmer inte alls överens med det som blir på den här sidan. Fast det kanske har med olika dialekter att göra .

Eller så står det något helt annat på ditt armband! Jag är fascinerad över alla som väljer att tatuera tecken eller ord på andra språk. Jag misstänker att det ofta kan bli helt andra budskap än vad som avsetts! Förövrigt har det kommit en intressant bok i år som heter "I döda språks sällskap" av Ola Wiklander. Boken är förövrigt också nominerad till Augustpriset.
Stussi
Ja, kanske det! Fast jag litar nog ändå på att affären som gjorde armbandet har gjort rätt.
Som sagt, det kan ju finnas olika dialekter också. Se bara på kinesiskan.
Bjäbban
Jag provade runor också på min lilla häst, och även det gick bra!
Men inte latin....???
Stussi
Såg att det fanns 4 olika länkar med hieroglyfer. I den ena länken vart det lika som på mitt armband.
Jaja. Kul länk iaf! smile.gif
Alba
Kul länk - det blir ju en vacker tavla av namnet.
Rossi
CITAT (KURT @ 14-11-2006, 06:22)
CITAT (Stussi @ 13-11-2006, 21:17)
När vi var i Egypten förra vintern köpte jag ett guldarmband där de skrev mitt namn med hieroglyfer och det stämmer inte alls överens med det som blir på den här sidan. Fast det kanske har med olika dialekter att göra .

Eller så står det något helt annat på ditt armband! Jag är fascinerad över alla som väljer att tatuera tecken eller ord på andra språk. Jag misstänker att det ofta kan bli helt andra budskap än vad som avsetts!

Jag har varit i Egypten och jag kan inte mer än hålla med Kurt ....
Stussi
Tja... ett armband är väl inte hela världen men om man vill tatuera sig på ett annat språk så bör man nog kolla upp det ganska noga ja... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon