Full version: glad tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
malin72
såg i annan tråd att det borde finnas gladtråd det var väl ett bra förslag smile.gif smile.gif
tycker att det gnälls lite väl mycket nu och det tycker jag att vi ska ändra på rolleyes.gif

min början av gladtråden:
fick nu höra att min svärfar som bor utomlands kommer nu på må natt wub.gif barnbarnen och vi blev överlyckliga smile.gif det var 2 år sedan sist och trots telefon kontakt är det jobbig med långa avstånd.....
så nu är jag glad "stor ler"
yenny
Det var en aldeles lysande idé!

va roligt att ni får besök malin72 biggrin.gif

Mitt bidrag till gladtråden:

Jag har alldeles nyligen hittat en brevkompis från när jag var tonårign på ett annat forum... eller rättare sagt det var hon som hittade mej.
vi skrev till varandra under sådär en 7-8 år och träffades även ett par ggr.
sedan gled vi isär för det hände mycket annnat i vårat liv just då.
Nu har vi i alla fall hittat varandra igen och börjat maila till varandra.
Himla kul är det biggrin.gif wub.gif
askar
CITAT (malin72 @ 28-10-2006, 22:05)
såg i annan tråd att det borde finnas gladtråd det var väl ett bra förslag smile.gif smile.gif
tycker att det gnälls lite väl mycket nu och det tycker jag att vi ska ändra på rolleyes.gif

min början av gladtråden:
fick nu höra att min svärfar som bor utomlands kommer nu på må natt wub.gif barnbarnen och vi blev överlyckliga smile.gif det var 2 år sedan sist och trots telefon kontakt är det jobbig med långa avstånd.....
så nu är jag glad "stor ler"

Var nog jag som föreslog Betty att hon skulle starta en Gladtråd.

Så roligt att du tog tag i och startade... Gläds med dig/er. smile.gif wub.gif
Gillan
Hmmm, det finns ju en tråd som heter " positiva saker har hänt "-tråd, men vad gör det?
Jag hänger gärna på smile.gif

Idag har vi spenderat dagen tillsammans med mina svärföräldrar, vår son med barnbarn. Ganska många mil att åka, men varenda minut är värt det, när man sitter och tittar på "farmor och farfar" ( vår sons alltså ), när de ser sitt barnbarn ta hand om sitt eget barn, ta hand om sin dotter, som om han aldrig gjort annat i hela sitt liv. Hans farmor och farfar ser mig och min man djupt i ögonen, och frågar varför det inte var så när deras fyra söner växte upp wub.gif, varför var det inte lika naturligt då som nu?

Min man tittar sin far in i ögonen och svarar: "Jag skulle aldrig ha kunnat valt bättre föräldrar än er, om jag så hade haft valmöjligheten. Det kallar jag kärlek wub.gif


Jag älskar mina svärföräldrar, bättre kan man inte ha :wub. De har alltid funnits där, vad det än har gällt. Trots att jag kom in i deras," ganska småborgerliga " familj, med en redan född dotter på två år, har de alltid funnits där för oss wub.gif

Det var mitt bidrag wub.gif
herkules
Min yngsta dotter är hemma i Sthlm (pluggar i Åre) och gör praktik just nu.
I går em kom hon hem med ett paket sega ingefärsgodisar till sin gamla trötta förkylda mamma (jag alltså).
Då blev jag glad!
wub.gif wub.gif wub.gif
gammelnalle
LITE förvånad att det skall behövas en "glad tråd"...men egentligen inte ändå---
Var på byggmarkanden idag och frågade om en "pryl"... blev hänvisad till lagret..
där en ung kille tog sig an mitt problem... vi letade i skrymslen och vrår..
men til slut gav han upp, varpå jag TACKADE honom..
Han såg ut som om jag kom från planeten Mars..
-Det är inget att tacka för, jag hittade ju inget! var hans kommentar... NÅGOT surmulet..
-Men det är ju din positiva attityd till kunden, dvs MIG som jag tackar för..inte för resultatet, blev min replik.
-Jaha!?? Ja ha kanske det!


så jag kanske inte är förvånad trots allt... och TROTS att det finns en hel del att var tacksam över!!
netaave
Blir glad åt min kompis Micke som ger mig så mycket energi och gör mig glad bara genom att vara den han är.
Hannele
CITAT (malin72 @ 28-10-2006, 22:05)
tycker att det gnälls lite väl mycket nu och det tycker jag att vi ska ändra på rolleyes.gif

Det tycker jag också - men får man säga sånt här? tongue.gif
askar
CITAT (gammelnalle @ 28-10-2006, 22:46)
LITE förvånad att det skall behövas en "glad tråd"...men egentligen inte ändå---
Var på byggmarkanden idag och frågade om en "pryl"... blev hänvisad till lagret..
där en ung kille tog sig an mitt problem... vi letade i skrymslen och vrår..
men til slut gav han upp, varpå jag TACKADE honom..
Han såg ut som om jag kom från planeten Mars..
-Det är inget att tacka för, jag hittade ju inget! var hans kommentar... NÅGOT surmulet..
-Men det är ju din positiva attityd till kunden, dvs MIG som jag tackar för..inte för resultatet, blev min replik.
-Jaha!?? Ja ha kanske det!


så jag kanske inte är förvånad trots allt... och TROTS att det finns en hel del att var tacksam över!!

Bara det.. att få vakna till en ny dag
är väl så gott som något att glädjas åt. smile.gif
malin72
CITAT (askar @ 28-10-2006, 22:37)
CITAT (malin72 @ 28-10-2006, 22:05)
såg i annan tråd att det borde finnas gladtråd det var väl ett bra förslag smile.gif  :)
tycker att det gnälls lite väl mycket nu och det tycker jag att vi ska ändra på rolleyes.gif

min början av gladtråden:
fick nu höra att min svärfar som bor utomlands kommer nu på må natt wub.gif barnbarnen och vi blev överlyckliga smile.gif det var 2 år sedan sist och trots telefon kontakt är det jobbig med långa avstånd.....
så nu är jag glad "stor ler"

Var nog jag som föreslog Betty att hon skulle starta en Gladtråd.

Så roligt att du tog tag i och startade... Gläds med dig/er. smile.gif wub.gif

jo det var ju det tongue.gif tongue.gif
Eva i Höga
Såg i tidningen Land för en tid sedan att en kvinna önskade hjälp med surdegskakan Herman. Jag har ett par ämnen i frysen så jag ringde upp henne och hon blev jätteglad om jag skickade ett ämne. Hon lovade skicka mig några recept på olika smaksättningar till Herman som hon fått. Efter några dagar kom det ett surdegsämne för matbröd från henne som jag nu har gjort. Jag tyckte detta var riktigt roligt och blev mycket glad av det!
Alba
Vaknade i morse till en solig härlig dag utan värk.
Då blir man mer än glad
Lars-Olof Arvids
Vad roligt Eva! Själv tänker jag baka ett par tigerkakor denna veckan att bjuda på när jag fyller år på fredag. Tigerkaka med apelsinsmak och russin är något av min specialitet, vilket folk som brukar vara på brödförsäljningar här omkring känner väl till vid det här laget. Och Alba, visst är det härligt när man kan känna sig frisk och njuta av fina dagar!

Igår på morgonen såg jag två rådjursgetter framme på min äng, kanske 4-5 meter utanför fönstret. Då blev jag glad, för till skillnad från många andra trädgårdsägare älskar jag dessa vackra djur. Ännu har jag inte sett dem vid den stora högen med äpplen som jag har lagt ut lite längre bort, men däremot är koltrastarna där och hackar. Idag har jag köpt ett nytt fågelbord som ersättning för det gamla trasiga. En jordnötsautomat blev det också, och naturligtvis några talgbollar. Börjar man mata fåglarna redan nu, kommer de att vara väl invanda på platsen när den riktiga vinterkylan sätter in.

Olle
Lars-Olof Arvids
Till helgen är det naturfotofestival i Vårgårda, en höjdare som jag verkligen ser fram emot!

(Nu hjälps vi åt att hålla den här tråden ovanför gnälltråden! biggrin.gif )

Olle
Lars-Olof Arvids
Nu när jag snart ska cykla hem är det nästan uppehåll ute. På måndagar hör det till att ta vägen om "Marta och Maria", kyrkans mysiga second hand-butik där man kan ta en god fika!

Olle
Klura
I går var jag på "antikrunda" och hittade ett spetsfat i serien Duett och ett Domino askfat för 310 kr tillsammans.
En liten bit limmad på askfatet men det syns knappt så det var värt pengarna. De sakerna kommer göra mig glad väldigt länge.
Jag gillar Stig Lindbergsprylar wub.gif
Eva i Höga
Idag gör jag sista dagen på ett av mina jobb, går ner från 100-150 % till 50 %. Känner mig lycklig för att få mer tid för mig själv och sånt som jag tycker om.
Eva
Lars-Olof Arvids
Visst är det roligt att fynda billigt! Jag köpte ett par fina böcker på Lions loppmarknad här i Stenungsund i lördags. Snart börjar väl Plantagen m fl med tokrea på blomsterlökar också - sådant kan jag inte hålla mig ifrån, även om det oftast inte finns några ovanliga sorter.
Eva, grattis till att du får mer tid! Vem skulle inte behöva det? Fast jag är glad över att jag har mitt jobb förstås...

Olle
askar
Snöar ymnigt, solens strålar tränger sig genom det vita,
11 minusgrader och ändå är jag sååå glad.biggrin.gif

Blåmesarna som vi hade här för första gången i fjol
har kommit till matbordet.
Där samsas de med talgoxar, talltitor, pilfinkar,
grönfinkar och gråsiskor.


Skrev detta i vädertråden men den passar nog bra här också.
Lars-Olof Arvids
Ja, vinterfåglar är härligt! Mitt nya fågelbord har inte kommit upp än på grund av regn och blåst, men i eftermiddag hoppas jag kunna få upp det. Talgbollar har jag däremot haft uppe ett tag, vilket talgoxar, blåmesar och entitor gillar. Gulsparvar, koltrastar, nötväckor, nötskrikor och en större hackspett uppskattar också matplatsen.

Olle
Eva i Höga
Ja visst finns det så mycket att glädja sig åt i naturen, nu kommer ju vinterfåglarna till huset. Visst regnar det av o till i Göteborg idag men det är varmt. Regnväder kan också vara härligt om man har rätt kläder. Och det är mysigt att sitta inne o läsa i de nyinköpta böckerna, Lars-Olof. Du verkar vara en positiv, kunnig, livsnjutare med många järn i elden!
malin72
vad roligt att det blev en tråd av denna wub.gif
idag så känner jag mig glad (och alla möjliga känslor) för svärfar kom innanför dörren inatt kl 03....
sprang ner till barnbarnet och hoppade upp i sängen...kan säga att den lyckan i sonens ögon ja den var härlig wub.gif dom sov i samma rum inatt och vi hörde dom tissla och tassla och fnissa länge tongue.gif lite trött är jag men vad gör väl det smile.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (Eva i Höga @ 31-10-2006, 13:50)
Ja visst finns det så mycket att glädja sig åt i naturen, nu kommer ju vinterfåglarna till huset. Visst regnar det av o till i Göteborg idag men det är varmt. Regnväder kan också vara härligt om man har rätt kläder. Och det är mysigt att sitta inne o läsa i de nyinköpta böckerna, Lars-Olof. Du verkar vara en positiv, kunnig, livsnjutare med många järn i elden!

Ja, jag vill gärna göra sådant som är roligt och försöker tänka positivt så gott det går! smile.gif

OptimistjOLLEn
Eva i Höga
Malin, vad mysigt de måste haft - svärfar o din son! Förstår att det måste göra dig lycklig!
malin72
CITAT (Eva i Höga @ 31-10-2006, 15:18)
Malin, vad mysigt de måste haft - svärfar o din son! Förstår att det måste göra dig lycklig!

tack jo det gör det wub.gif underbar dag med mycket prat smile.gif
ullislerum
CITAT (Eva i Höga @ 31-10-2006, 09:09)
Idag gör jag sista dagen på ett av mina jobb, går ner från 100-150 % till 50 %. Känner mig lycklig för att få mer tid för mig själv och sånt som jag tycker om.
Eva

och jag är så himla glad idag för att jag fått reda på att min tjänst ska utökas!! Så jag får betalt för det jag gör!! Eftersom det är så otroligt svårt att hålla tillbaka när det finns så mycket man vill göra! smile.gif Tänk så olika det kan vara! Festligt att man gläds åt så olika saker! wub.gif
Behöver jag säga att jag tycker att jag har världens bästa jobb!!! wub.gif smile.gif
Lars-Olof Arvids
Jag är glad över den vackra vintern vi har fått! Landskapet lyste vitt i mörkret när jag tittade ut på morgonen. Nu har fåglarna fått ett nytt fågelbord och en fylld jordnötsautomat att gotta sig åt, samt nya talgbollar och äpplen. Från bussen till jobbet såg jag en älgtjur med små horn i en skogskant.

Olle
stina
Jag har precis just nu bokat en resa till Cypern nästa år. rolleyes.gif Gör det lättare att uthärda den "nära-döden-upplevelse" som jag får av att titta ut (snöstorm över Stockholm).... tongue.gif
Lars-Olof Arvids
Jag har också preliminärbokat en resa till södern nästa vinter. Vart ska jag kanske inte nämna, för det är synd att förringa Cypern! rolleyes.gif

Olle
Eva i Höga
Jag vill verkligen gratulera dig ullisilerum till utökning av din tjänst. När man har ett härligt jobb vill man ju bara göra mer. Jag älskar mitt halvtidsjobb, det är jättekul och jag har en underbar chef.
Härligt att vi kan vara lyckliga pga arbetet!
Eva i Höga
Grattis till er som har bokat resor, det är så roligt att ha något spännande att se fram emot, ett annat land, annan kultur och mat, andra människor och andra VÄXTER. Härligt!
Lars-Olof, var hittade du ditt fågelbord? Jag måste köpa ytterligare ett iår, trädgården är stor och det är roligt att mata fåglarna på många ställen.
Lars-Olof Arvids
Fågelbordet köpte jag på Ica Kvantum och jordnötsautomaten på COOP här i Stenungsund. De har också flera modeller på Kullens handelsträdgård har jag sett.

Olle
stina
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 01-11-2006, 11:20)
Jag har också preliminärbokat en resa till södern nästa vinter. Vart ska jag kanske inte nämna, för det är synd att förringa Cypern! rolleyes.gif

Olle

Cypern kan du inte förringa i mina ögon! tongue.gif Så berätta nu!!!!
Lars-Olof Arvids
Det är en naturrundresa i Venezuela! smile.gif
Med http://www.kon-tikiresor.se

Olle
ullislerum
CITAT (Eva i Höga @ 01-11-2006, 10:50)
Jag vill verkligen gratulera dig ullisilerum till utökning av din tjänst. När man har ett härligt jobb vill man ju bara göra mer. Jag älskar mitt halvtidsjobb, det är jättekul och jag har en underbar chef.
Härligt att vi kan vara lyckliga pga arbetet!

Tack det samma! wub.gif
Lars-Olof Arvids
Nu flyttar vi upp den här tråden igen! smile.gif
Trots att det blåser kallt är vädret strålande, knappt ett moln på himlen! Blir det en månljus natt med snö tänker jag absolut pälsa på mig och ta en skogspromenad framåt nattkröken. Efter att först ha bakat en kaka och sett på Gunnels Gröna och Mitt i Naturen...

Olle
ninnisky
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 01-11-2006, 13:31)
Det är en naturrundresa i Venezuela! smile.gif
Med http://www.kon-tikiresor.se

Olle

Så härligt det låter. Var i Venezuela i november förra året och bl a i Orinoccodeltat. Det gav mersmak!
Lars-Olof Arvids
Det förstår jag! Själv har jag varit i Brasilien två gånger och verkligen fått smak för Sydamerikas natur. Har du varit på Världskulturmuseet och sett utställningen om indianerna runt Orinoco? Om inte, så passa på innan de börjar ta inträdesavgift vid årsskiftet. Den är sevärd!

Olle
ninnisky
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 01-11-2006, 16:23)
Har du varit på Världskulturmuseet och sett utställningen om indianerna runt Orinoco? Om inte, så passa på innan de börjar ta inträdesavgift vid årsskiftet. Den är sevärd!

Olle

Ja, vi var där för någon månad sedan. Verkligen fin utställning! Fin guidning fick vi också av en indian.
Gurkan
Ruskigt väder ... halv storm och snöblandat regn ... +1 grad ... blir man glad av det ...

JA ! ÄNTLIGEN ! Nu får jag elda ordentligt i min nya braskamin !! laugh.gif
malin72
CITAT (Gurkan @ 02-11-2006, 00:10)
JA ! ÄNTLIGEN ! Nu får jag elda ordentligt i min nya braskamin !! laugh.gif

wub.gif vad härligt.....finns en´sak jag saknar från gamla lägenheten
min öppna spis.. smile.gif
Klura
Snöovädret började precis när jag kom ut till Barkarby för min uppkörning.
Det var halt så in i h-e, men allt gick bra så nu är jag en riktigt Trucker (på pappret iaf) wub.gif
evelina
CITAT (Klura @ 02-11-2006, 02:14)
Snöovädret började precis när jag kom ut till Barkarby för min uppkörning.
Det var halt så in i h-e, men allt gick bra så nu är jag en riktigt Trucker (på pappret iaf) wub.gif

Grattis!!
Ja nog var det halt alltid var en sväng i Barkarby jag också igår, sedan fick vi både snö och blåst. Fullständig kaos på vägarna.
pejori
grattis till "lappen" KLURA wub.gif
pejori
är glad att influensan börjar ge sig nu smile.gif smile.gif
kan sitta uppe ett par timmar i taget, utan huvudvärk... wub.gif
Biggan_
Grattis Klura!
Lars-Olof Arvids
Ja Grattis Klura! smile.gif
Igår var det glashalt på vägarna här också, men idag har det torkat upp riktigt bra!

Olle
Kathy
Jag fick nyss ett telefonsamtal ifrån min man wub.gif , som är i Korea på jobb - igen. Det är trist när han är bortrest, men å andra sidan så försöker han alltid höra av sig. wub.gif
Inga från Närke
Klura
Å man tackar så mycket för alla gratulationer. Tänk att jag fick en lastbil också av Inga. Den passar mig ypperligt då jag älskar nosbilar wub.gif
Det har börjat gå upp för mig att jag är "färdig" så jag hoppar o studsar av lycka i dag me.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon