anna_rispan
Rösta om ni vill. Det sägs ju ibland att Sverige är ett land med väldigt stor föreningsaktivitet eller nåt liknande. Hur avspeglas det här på Odla??
Hannele
Ingen aning, nånting mellan 5-7; flera trädgårdsföreningar, Biodlarförening, inte minns jag alla...
LadyG
1, Solna Ju-jutsuklubb, men den lägger jag ner desto mer tid på både som tränare och ekonomiansvarig.
Betty
Slutade räkna vid 10, men risken finns att de är fler... rolleyes.gif
anna_rispan
ja jag tänkte att jag är väl inte med i så många...men det plockar på. rolleyes.gif
lena:-)
Det finns inte 0 som alternativ wub.gif
netaave
Fem
AnitaO
Svenska Kennelklubben
Svenska Spaniel- & Retrieverklubben
Golden Retrieverklubbn
Klakorps Boendeförening

= 4
askar
En enda... Hjärt & Lungsjukas
kerstin z5-6
Minst 6 st -alla trädgårdsrelaterade
andersen
16 stycken därav tio som jag sitter i styrelsen, och det är allt ifrån odlar,dator, teknik, fack, politik. jag bara älskar föreningslivet och att tala inför grupper av människor på olika möten.
Hannele
CITAT (andersen @ 21-10-2006, 19:21)
jag bara älskar föreningslivet och att tala inför grupper av människor på olika möten.

ingen som älskar att lyssna på mötena...? unsure.gif
herkules
4 - Svenska Kennelklubben, Föreningen Ungerska Rashundar, Fackföreningen och Hyresgästföreningen.
andersen
CITAT (Hannele @ 21-10-2006, 19:31)
CITAT (andersen @ 21-10-2006, 19:21)
jag bara älskar föreningslivet och att tala inför grupper av människor på olika möten.

ingen som älskar att lyssna på mötena...? unsure.gif

Jag förstår inte varför är du hela tiden så avig av dej?tror helt säkert att många är intresserad av att gå och lyssna på möten annars så hadde dom ju inte kommit, och om det inte kommer några så är det ju inget möte.

Men tillbaka till din avighet är du bitter på något sätt? vet inte hur många inlägg på sista tiden som jag tolkar som bittra ifrån dej.
birgitek
Föreningsliv är helt enkelt inte min grej, men jag är med i Munskänkarna bara för att få vara med på deras trevliga vinprovningskvällar, tar inte aktivt del på något annat sätt. Jag har tidigare varit medlem i en brukshundsklubb och en båtklubb, men just nu har jag varken hund eller båt så jag har gått ur. Har också gått ur fackförening och svenska kyrkan,där jag har varit medlem
Birgit Ek
Alba
Är med i 1 förening - båt/stugförening.

1-föreningsmedlemmar överväger enl statistiken - det trodde jag inte.
Kat
Med tanke på att snittet i Sverige ligger på sex föreningar eller något, så tror jag att många missar vilka föreningar de verkligen är med i.

Har ni verkligen kommit ihåg
fackföreningen?
COOP med mera?
Byföreningen?
Hannele
CITAT (Kat @ 22-10-2006, 09:20)
Har ni verkligen kommit ihåg
fackföreningen?
COOP med mera?
Byföreningen?

Nej, det hade jag glömt, då får vi lägga till tre biggrin.gif
anna_rispan
mm, alternativ noll hade jag skrivit dit mern det förvsann när jag klickade på lägg till.

blir också förvånad över att alternativ 1 förening är vanligast. smile.gif
Piccante
CITAT (Kat @ 22-10-2006, 09:20)
Med tanke på att snittet i Sverige ligger på sex föreningar eller något, så tror jag att många missar vilka föreningar de verkligen är med i.

Har ni verkligen kommit ihåg
fackföreningen?
COOP med mera?
Byföreningen?

Räknas de som föreningar oxå så får jag lägga till 2, och sedan lade jag till en där jag har glömt att betala medlemsavgiften wub.gif men den ska betalas in snart. Då blev det tillslut 9 st. Mest inom området natur och miljö.
Gossen Ruda
Lite lurigt var man skall dra gränsen, jag tänkte mer på föreningar man är med i frivilligt och på fritiden. Facket måste man vara med i nu när ofärdstiderna nalkas och småstugeföreningen gäller egentligen tomten. Vägsamfälligheter? Men ok, tag bort en 2:a och lägg till en 5:a.
Kathy
Jag räknade inte med samhällighetsföreningen för stugområdet och inte heller facket. Förutom dessa två så är jag med i Birmasällskapet och TCC.
Alba
CITAT (Kat @ 22-10-2006, 09:20)
Med tanke på att snittet i Sverige ligger på sex föreningar eller något, så tror jag att många missar vilka föreningar de verkligen är med i.

Har ni verkligen kommit ihåg
fackföreningen?
COOP med mera?
Byföreningen?

Ja det är klart hade glömt
Ja då blir det 3 föreningar
AnitaO
CITAT (herkules @ 21-10-2006, 19:41)
4 - Svenska Kennelklubben, Föreningen Ungerska Rashundar, Fackföreningen och Hyresgästföreningen.

Fackföreningen glömde jag smile.gif
Då blir det 5 alltså.
Klura
Uj, nu fick man ju tänka till lite. Men jag tror en fyra stämmer bra för mig.
Räknade bara in intresse och fritid.
Svenska Hamsterföreningen
Husbussens Vänner
Motor Home Club of Sweden
NTY
som egentligen är ett nätverk för tung yrkestrafik och inte en "riktig" förening.
AnitaO
CITAT (Klura @ 22-10-2006, 19:46)
Uj, nu fick man ju tänka till lite. Men jag tror en fyra stämmer bra för mig.
Räknade bara in intresse och fritid.
Svenska Hamsterföreningen
Husbussens Vänner
Motor Home Club of Sweden
NTY
som egentligen är ett nätverk för tung yrkestrafik och inte en "riktig" förening.

Helt OT.
Jisses vilken söt hamster du har wub.gif
Stussi
Facket (Svenska Livsmedelsarbetare förbundet)
Svenska Islandshästförbundet
Gnyfari Islandshästförening (där jag sitter i styrelsen som sekreterare samt tidnings- och webbansvarig)

alltså tre
Natrix
Jag är med i tre föreningar. Har ni som är engagerade i olika typer av föreningar sett en minskning för föreningsliv över lag? Jag tycker att det verkar så. Kanske är det vissa områden som har en motsatt trend? Det hade varit roligt att höra vad ni tycker.
LadyG
CITAT (Natrix @ 22-10-2006, 23:31)
Jag är med i tre föreningar. Har ni som är engagerade i olika typer av föreningar sett en minskning för föreningsliv över lag? Jag tycker att det verkar så. Kanske är det vissa områden som har en motsatt trend? Det hade varit roligt att höra vad ni tycker.

Inom idrottsrörelsen verkar antalet medlemmar sjunka, fast vi som håller på med självförsvar är mindre drabbade än andra. Kanske beroende på medias ständiga rapporter om överfall, rån, våldtäkter och misshandel.
Det bästa vore ju om folk kom till oss för att de tycker det är roligt att träna, inte för att de är rädda för att bli slagna.

Vet inte hur det är inom andra områden, men det kanske är en generell trend? Folk har mindre fritid och den lilla de har väljer de att lägga på annat än föreningsliv?
Morbid
Uppsala Herpetologiska Förening, Knutby kulturförening, Knutby folketspark förening..
Lars-Olof Arvids
Jag kan nog inte räkna så långt! biggrin.gif
Här är några exempel:

Trädgårdsamatörerna, Bohuslän-Dalslandskretsen
Tjörns trädgårdsförening
Svenska naturskyddsföreningen (sitter i styrelsen för Stenungsundskretsen och länsförbundet i Bohuslän)
Världsnaturfonden WWF
Greenpeace
Göteborgs biologiska förening
Botaniska föreningen i Göteborg
Uddevalla botaniska förening
Västsvenska entomologklubben
Sveriges ornitologiska förening
Bohusläns ornitologiska förening
Svenska rovdjursföreningen
Norsk zoologisk forening
Uddevalla akvarieförening
Skandinaviska killisällskapet
Ödsmåls hembygdsförening

...och så har jag säkert glömt några! smile.gif

Olle
kristerh
inget alternativ för 0 wink.gif
anna_rispan
CITAT (anna_rispan @ 22-10-2006, 11:08)
mm, alternativ noll hade jag skrivit dit mern det förvsann när jag klickade på lägg till.

så kan det gå. någon som vet varför?
LadyG
Det kan vara så att databasen inte tolererar nollvärde i vissa specifika fall, eller att php-koden uppfattade "0" som att det inte skulle vara något alternativ där?
anna_rispan
aha, det borde gå o komma runt om man typ skippar att bara ha en siffra...
LadyG
Det går att skriva "Ingen" smile.gif
anna_rispan
ja precis!!! smile.gif
LadyG
...och roliga polls kan man ju inte få nog av... smile.gif
Rapchic
en http://www.lyckselekyokushin.se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon