Gillan
Så här såg det ut i God morgon tråden i fredags

CITAT (Evgeni @ 13-10-2006, 08:03)


Denna dagen av idag, är en helt ny dag och jag har sovit som en stock
och är inte ett dugg taggig rolleyes.gif  :wub:  :lol:  :lol:

Ha en bra fredag alla! smile.gif

....

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 13-10-2006, 08:07)
God Morgon!
Ja, denna dagen av idag är en helt ny dag - närmare bestämt fredagen den 13:e! laugh.gif
Ha en bra dag trots allt!

Olle

.....

Eftersom jag har haft 13 som turnummer i hela mitt vuxna liv, så skrattade jag hjärtligt och bestämde mig för att skriva nåt underfundigt tillbaka om det. Men först skulle jag gå och hämta mig lite frukost. Och sen dess har jag inte varit här sleep.gif

Jag gick ut i köket för att steka ägg, tog fram stekpannan,....sen var jag bortom all hjälp. Jag fick ett ischias-anfall som inte liknar denna värld. Fem minuter senare kunde jag inte röra mig över huvud taget. Det är bara ren tur att jag hade telefonen i fickan så att jag kunde ringa efter hjälp. Historien om hur jag kom till vårdcentralen och hem igen är bara för dråplig. Men dit kom jag och prover för att utesluta propp togs. Värktabletter som gjort att jag varit helt groggy sen dess fick jag. Just nu när jag skriver det här är första gången som jag alls klarar av att sitta.
Jag har legat på ett liggunderlag på golvet utan kudde i två nätter. Ni kan ju bara gissa hur resten av kroppen mår. Det enda som fungerar någorlunda bra, är att gå med små korta steg, fram och tillbaka i huset.
Vilken pers det varit blink.gif

Men, kanske att jag ska omvärdera det där med tretton som turnummer rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
ohmy.gif Vad du ställer till! Var det "evgenialiskt " att steka ägg så tidigt på morgonen? Jag skulle rekommendera dig att hålla dig borta från stekpannor i framtiden, Fredagar den 13:e............... sad.gif
Men det var ju tur i oturen att du inte drabbats av någon "propp" smile.gif Försök att vila dig i form nu så att du är i "toppform" inför
jul förberedelserna laugh.gif det är inte så länge dit nu! Krya på dig önskar Agent Ladyn
wub.gif
Magdis
Men oj oj oj, stackars dig! sad.gif Jag hoppas verkligen du blir bra snart.
pejori
Har också råkat ut för det där... sad.gif
fick skiten ihop med diskbråcken -91
Lider stort med dej.. wub.gif
när det är som jävligast, kan man inte ens blinka med ögonen... smile.gif
men inte ska du ligga på golven????lägg dej i sängen med en bastant kudde i knävecken istället smile.gif smile.gif
låt gubben fixa fram en nio m.m spånskiva som du kan lägga under madrassen istället wub.gif wub.gif
för min del....räcker det med en resårbotten ..fast wub.gif
Gillan
wub.gif Tack ska ni ha! Och bevisligen var det inte speciellt " Evgenialiskt" att steka ägg just då rolleyes.gif

Du säger Pejori att det gör ont att blinka, för att inte tala om att andas blink.gif . Man vet precis hur man ska göra, men att få till det när det som bäst behövs, skakar på huvet wacko.gif

Jag haar en bra fast resårbotten ( höj och sänkbar i båda ändar ), med tempur bäddmadrass. Så jag provade med att höja fotändan, men nej,nej,nej. Det gick inte alls. Men vi borde ju som du säger Pejjan, ha lagt dit en bräda under bäddmadrassen. Det har vi gjort nu. Tack smile.gif

Det är i alla fall soppas mycket bättre, att jag kan sitta korta stunder på en "pinnstol" om jag sitter ordentligt med båda fötterna på golvet och båda skinkorna ordentligt förankrade på sitsen och ryggen mot ryggstödet.
rolleyes.gif wub.gif

Föresten en fråga Pejori, fick du också "sovkänsla" i ena benet? På mig "sov" hela benet, ända ut i tåspetsarna ( fast det tyvärr fortfarande var klarvaket blink.gif laugh.gif )? Den känslan sitter fortfarande i, fast inte lika mycket wink.gif


Sen är jag fortfarande " övertygad " om att alltihop hände för att jag skrattade åt Lars-Olov sleep.gif laugh.gif
askar
Aj vad tråkigt... det är nästan det värsta man kan råka ut för.
Kudde i knävecken hjälpte mig stundvis.

Om du har alltför mycket domningar eller har svårt att tömma magen
så bör du nog kontakta doktorn....
den ordern fick jag av doktorn då jag var dålig.

Krya på dig! wub.gif
Reserv
Krya på dig Gillan, och ligg kvar i sängen nästa Fredagen den 13:e....det är i April nästa gång. Själv fick jag megahaveri på datorn på Fredagkvällen och har inte kunnat komma ut, nu lånar jag lillans skruttiga gamla dator som är 9 år gammal. huh.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (askar @ 15-10-2006, 14:41)
Aj vad tråkigt... det är nästan det värsta man kan råka ut för.
Kudde i knävecken hjälpte mig stundvis.

Om du har alltför mycket domningar eller har svårt att tömma magen
så bör du nog kontakta doktorn....
den ordern fick jag av doktorn då jag var dålig.

Krya på dig! wub.gif

Jag som har så trasig rygg (ihopskruvade fortfarande) påpekade så många gånger att jag har svårt att tömma magen men nej då det har inte med ryggen att göra har jag fått att höra från så många olika läkare.

Däremot är dom alltid noga med att påpeka att så fort man inte kan kissa är det brottom till Sjukhuset.

Elisabeth
pejori
CITAT (Evgeni @ 15-10-2006, 14:28)
wub.gif Tack ska ni ha! Och bevisligen var det inte speciellt " Evgenialiskt" att steka ägg just då rolleyes.gif

Du säger Pejori att det gör ont att blinka, för att inte tala om att andas blink.gif . Man vet precis hur man ska göra, men att få till det när det som bäst behövs, skakar på huvet wacko.gif

Jag haar en bra fast resårbotten ( höj och sänkbar i båda ändar ), med tempur bäddmadrass. Så jag provade med att höja fotändan, men nej,nej,nej. Det gick inte alls. Men vi borde ju som du säger Pejjan, ha lagt dit en bräda under bäddmadrassen. Det har vi gjort nu. Tack smile.gif

Det är i alla fall soppas mycket bättre, att jag kan sitta korta stunder på en "pinnstol" om jag sitter ordentligt med båda fötterna på golvet och båda skinkorna ordentligt förankrade på sitsen och ryggen mot ryggstödet.
rolleyes.gif wub.gif

Föresten en fråga Pejori, fick du också "sovkänsla" i ena benet? På mig "sov" hela benet, ända ut i tåspetsarna ( fast det tyvärr fortfarande var klarvaket blink.gif laugh.gif )? Den känslan sitter fortfarande i, fast inte lika mycket wink.gif


Sen är jag fortfarande " övertygad " om att alltihop hände för att jag skrattade åt Lars-Olov sleep.gif laugh.gif

japp...det fick jag sad.gif
det är en nerv som ligger ikläm...så jag får det fortfarande sad.gif
vad du gör...SITT INTE!!!!!
stå på knä eller stå upp...sitter du så belastar du ryggraden ännu mera, och det blir värre.... sad.gif sad.gif
lider verkligen med dej wub.gif wub.gif
Betty
Men så gräsligt Gillan,
tröstekram

och krya på dig! wub.gif
Gillan
Jaha, det går åt rätt håll i alla fall. Men jag skulle inte ha försökt och sitta i förrgår. Det fick jag sota för i går sad.gif

Nu står jag på knä på en kudde på golvet bara för att jag så gääärna vill titta in här en stund. Men det blir väl inte så länge wub.gif wub.gif
mulle
Stackars dig, jag vet hur det är...
Jag brukar må bättre om jag lägger en värmekudde på ryggen och om jag klarar av att ta mig i bastun.
Krya på dig!
Mulle
Reserv
Solariet en timme nu på morron va´inte fy skam det heller, värmer och mjukar upp
Gillan
Jaaaa, värme är jättegott smile.gif . Bastu har jag, men där står alla julsaker för tillfället. Fast jag sitter ju inte gärna än ändå sleep.gif

Och solariet skulle inte ha varit dumt, för där ligger man ju ner. Och hårt är det ju wub.gif laugh.gif laugh.gif . Dessutom får man ju lite fin färg på köpet sleep.gif

Jag får nöja mig med värme/massagedyna i sängen så länge smile.gif
Magdis
Ååh om jag hade en bastu skulle jag BO i den hela vintern! biggrin.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 17-10-2006, 09:49)
Jaha, det går åt rätt håll i alla fall. Men jag skulle inte ha försökt och sitta i förrgår. Det fick jag sota för i går sad.gif

Nu står jag på knä på en kudde på golvet bara för att jag så gääärna vill titta in här en stund. Men det blir väl inte så länge wub.gif wub.gif

om du blir trött i knäna, så sätt hälarna på skinkorna när du vilar.... wub.gif
att sitta "skräddare" framåtlutad, avlastar också ryuggen... wub.gif
sitt aldrig på hela ryggen, du pressar ihop kotorna igen och nerverna bråkar vidare.... wub.gif
lycka till i eländet wub.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 17-10-2006, 12:18)
CITAT (Evgeni @ 17-10-2006, 09:49)
Jaha, det går åt rätt håll i alla fall. Men jag skulle inte ha försökt och sitta i förrgår. Det fick jag sota för i går sad.gif

Nu står jag på knä på en kudde på golvet bara för att jag så gääärna vill titta in här en stund. Men det blir väl inte så länge wub.gif  :wub:

om du blir trött i knäna, så sätt hälarna på skinkorna när du vilar.... wub.gif
att sitta "skräddare" framåtlutad, avlastar också ryuggen... wub.gif
sitt aldrig på hela ryggen, du pressar ihop kotorna igen och nerverna bråkar vidare.... wub.gif
lycka till i eländet wub.gif

Vad kan jag säga mer än Tack för alla dina bra tips wub.gif. Dom har verkligen varit till nytta. smile.gif. Här hade jag inte befunnit mig nu, om jag inte vetat hur jag skulle " sitta ":P

Synd att man inte får lika många goda råd på vårdcentralen, jag menar...alla...har ju inte tillgång till dig och Odla wub.gif smile.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 18-10-2006, 04:16)
Vad kan jag säga mer än Tack för alla dina bra tips wub.gif. Dom har verkligen varit till nytta. smile.gif. Här hade jag inte befunnit mig nu, om jag inte vetat hur jag skulle " sitta ":P

Synd att man inte får lika många goda råd på vårdcentralen, jag menar...alla...har ju inte tillgång till dig och Odla wub.gif smile.gif

kommer du ihåg fröken i småskolan gillan? smile.gif smile.gif
"sitt riktigt på stolen" ohmy.gif ohmy.gif hörde man alltid när man kasade ner i bänken laugh.gif
precis så ska man sitta med en dålig rygg....gärna med nått litet stöd för svanken smile.gif smile.gif
allt går, så länge man inte belastar ryggkotspelaren... wub.gif wub.gif
ISCHIAS är mitt mellan-namn smile.gif smile.gif
skönt att det hjälpte wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon