Leia
Detta är Julas ångtvätt. Någon som provat denna? Blev lite nyfiken efter alla skriverier om "steamern"



Ångtvätt
Vaporone Effektiv ångtvätt för snabb och enkel rengöring av fönster, badrumskakel, mattor, kökspisen mm . Färdig att använda på 1 minut och ger en 120-gradig ångstråle som löser upp och rengör . Levereras med 5 olika borstar och ett spetsigt munstycke, slang och fönsterskrapa . Med upphängningskrok . 230 V . 40x19x18 cm .
Kategori Hushåll Hushållsapparater Köksmaskiner 499 kr
Magdis
Det låter ju precis som de andra varianterna som finns och som har diskuterats här i en tråd. Jag har bara provat Shark steam bottle från TV-shop så jag vet inte hur bra de andra fungerar.
netaave
Den är säkert bra den med.
Jag har gjort fint ute med min idag, gjort rent och tagit bort mossa från stenbeläggningar, samt dödat ogräs mellan plattorna.
Leia
CITAT (netaave @ 14-10-2006, 13:49)
Den är säkert bra den med.
Jag har gjort fint ute med min idag, gjort rent och tagit bort mossa från stenbeläggningar, samt dödat ogräs mellan plattorna.

Den låter ju´nästan för bra för att vara sann! Jag måste helt enkelt köpa en! smile.gif
Magdis
Ska nog ta och prova min på utemöblerna innan vi ställer undan dem idag. Plastmöbler alltså.
lena:-)
..nån som provat ångtvätten på trämöbler? Kan man möjligtvis få bort mögel och annat som bitit sig fast?
netaave
CITAT (lenasch @ 14-10-2006, 15:45)
..nån som provat ångtvätten på trämöbler? Kan man möjligtvis få bort mögel och annat som bitit sig fast?

Ja det gick iaf på våra målade, likaså tog vi bort svarta prickar från fasaden med den.
Plattorna blev verkligen fina.
Klura
Jag har bara provat ångtvätt för en massa år sedan.
Jag städade ett allergidagis då och då får man inte använda vanlig svabb. Det var helt suveränt.
Har inte tänkt på att man kan använda den till annat än golv och fönstertvätt.
Jag ska måla om i köket och det låter ju nästan som att en sån där apparat skulle vara passande till rengörningen.
wink.gif
pejori
tar inte Ångtvätten färgen på väggarna då? huh.gif huh.gif
funderar också på julas nämligen smile.gif smile.gif
netaave
CITAT (pejori @ 15-10-2006, 11:43)
tar inte Ångtvätten färgen på väggarna då? huh.gif huh.gif
funderar också på julas nämligen smile.gif smile.gif

Nej då, det enda man inte ska hålla den för länge mot är plast.
pejori
CITAT (netaave @ 15-10-2006, 11:44)
CITAT (pejori @ 15-10-2006, 11:43)
tar inte Ångtvätten färgen på väggarna då? huh.gif  :huh:
funderar också på julas nämligen smile.gif  :)

Nej då, det enda man inte ska hålla den för länge mot är plast.

låter bra det där.... smile.gif smile.gif
jag som städar jämt, behöver allt som underlättar... laugh.gif

vad fungerar den INTE på?...finns det något sånt? smile.gif smile.gif
ska genast inhandla den när pensionen behagar dimpa ner här laugh.gif
Klura
Har kollat runt lite och kikat på olika modeller.
Det jag inte hittat någon info om är om det går att använda ångtvätt på laminat och parkettgolv. De lite dyrare apparaterna har ju flera olika gradantal att ställa in så det borde väl fungera om man inte har allt för hög värme?


Edit:
Glömde skriva att jag vart intresserad av denna Kärscher som finns hos NetonNet
fruberglund
Nu blir jag lite nyfiken på dessa ångtvättar...måste försöka leta på den gamla tråden och se varför de är så bra och på vilket sätt. Betalar gärna en del för att på ett enkelt sätt tvätta fönstren, HATAR att putsa fönster men nu behövs det verkligen biggrin.gif
Leia
Julas- slut sad.gif

Claes ohlssons -slut sad.gif

Och jag som ville ha en idag! sad.gif
netaave
CITAT (Leia @ 16-10-2006, 14:16)
Julas- slut sad.gif

Claes ohlssons -slut sad.gif

Och jag som ville ha en idag! sad.gif

Stackars dig!
Giganten då, eller Uppsala färg? Skulle inte förvåna mig om biltema har en. biggrin.gif
ninnisky
CITAT (Klura @ 15-10-2006, 11:52)
Edit:
Glömde skriva att jag vart intresserad av denna Kärscher som finns hos NetonNet

Jag har den Kärcher-modellen, köpte den förra året. Priset du anger tycker jag dock verkar väldigt högt - betalade runt 1300:- på Coop Forum i Gbg.

Har inte använt den till golv utan mest till fönster, kök och badrum. Inte heller använder jag den till målade väggar eftersom en del väggfärger innehåller plast (vattenbaserade) och mår inte bra av höga temperaturer.
Leia
CITAT (netaave @ 16-10-2006, 14:31)
CITAT (Leia @ 16-10-2006, 14:16)
Julas- slut sad.gif

Claes ohlssons -slut sad.gif

Och jag som ville ha en idag! sad.gif

Stackars dig!
Giganten då, eller Uppsala färg? Skulle inte förvåna mig om biltema har en. biggrin.gif

Nej Biltema hade ingen, Coop hade bara en stor en.... sad.gif

Kan det månne vara Odlas fel? Nu vill alla ha en! laugh.gif tongue.gif
Klura
Jag var in på Jula för att köpa en torkställning nu ikväll.
Kikade på den där apparaten o det blev att jag tog en sån oxå.
Man kan ju börja med en liten och behändig för att se hur den funkar.
Ska testa den i köket o badrummet sen.
Leia
CITAT (Klura @ 16-10-2006, 20:19)
Jag var in på Jula för att köpa en torkställning nu ikväll.
Kikade på den där apparaten o det blev att jag tog en sån oxå.
Man kan ju börja med en liten och behändig för att se hur den funkar.
Ska testa den i köket o badrummet sen.

Rapportera gärna vad du tycker om den! Framförallt hur den är till förnster! Själv fick jag ställa mig och tvätta förnster på vanligt vis igår..... sad.gif mad.gif sad.gif mad.gif tongue.gif
titti49zon6
Clas Olsons appara har dom dragit in eftersom den inte var bra
Jag var dit innan jag beställde min från Tyskland och det var tomt i hyllan,personalen kunde inte säga när dom skulle få in en ny så jag ringde till CO och fick då veta att den inte var bra men att dom skulle försöka få tag på en bättre apparat
Den jag beställde från Tyskland var en Scunci Steamer som jag än så länge är nöjd med (798:- inkl.frakt)
Klura
Ska absolut testa den till fönstrena för vi har fått taket renoverat i sommar och jag har inte orkat ta tag i den biten i alla rum än.
Hm! Kanske jag ska ta å packa upp apparaten rolleyes.gif
Leia
CITAT (titti49 @ 17-10-2006, 08:45)
Clas Olsons appara har dom dragit in eftersom den inte var bra
Jag var dit innan jag beställde min från Tyskland och det var tomt i hyllan,personalen kunde inte säga när dom skulle få in en ny så jag ringde till CO och fick då veta att den inte var bra men att dom skulle försöka få tag på en bättre apparat
Den jag beställde från Tyskland var en Scunci Steamer som jag än så länge är nöjd med (798:- inkl.frakt)

Kanske får ta och beställa en istället då. Gillar bara inte att gå och vänta och inte veta när saker man beställt kommer. Har dessutom långt till paketutlämningen så jag tycker att det är lite jobbigt att beställa per post.... Men det är nog bara att bita i det sura äpplet.... smile.gif
Bee
CITAT (Leia @ 17-10-2006, 10:19)
CITAT (titti49 @ 17-10-2006, 08:45)
Clas Olsons appara har dom dragit in eftersom den inte var bra
Jag var dit innan jag beställde min från Tyskland och det var tomt i hyllan,personalen kunde inte säga när dom skulle få in en ny så jag ringde till CO och fick då veta att den inte var bra men att dom skulle försöka få tag på en bättre apparat
Den jag beställde från Tyskland var en Scunci Steamer som jag än så länge är nöjd med (798:- inkl.frakt)

Kanske får ta och beställa en istället då. Gillar bara inte att gå och vänta och inte veta när saker man beställt kommer. Har dessutom långt till paketutlämningen så jag tycker att det är lite jobbigt att beställa per post.... Men det är nog bara att bita i det sura äpplet.... smile.gif

Men det var ju bara att beställa från tvins.com . Nu strulade det när jag skulle lägga in min kortkod så jag fick ringa dom och en kille tog emot beställning per telefon. Visserligen bröt han lite på svenska men det var ett svenskt nummer jag ringde till, inte till Tyskland. Och apparaten kom 5 dagar senare som utlovats. Avsändningsorten var Skurup i Skåne (denna eviga debatt om huruvida Skåne är Sverige eller inte... laugh.gif tongue.gif )
Leia
Jo det var därifrån jag tänkte (inte tyskland) Men jag gillar iallafall inte att gå och vänta och sedan dessutom ha långt till paketutlämningen....
Bee
CITAT (Leia @ 17-10-2006, 10:32)
Jo det var därifrån jag tänkte (inte tyskland) Men jag gillar iallafall inte att gå och vänta och sedan dessutom ha långt till paketutlämningen....

Ja, paketutlämning kan vara ett litet krux. Vi har det väldigt bekvämt nu sen Posten försvann härifrån. Nu tar man sig till mataffären på 10 minuter. Dom har dessutom öppet till 19 varje dag plus öppet lördag/söndag smile.gif

Sen vägde Stunci:n en del så det är bra att ha bil eller cykel när man hämtar. Även ett par kilo blir tunga när man skall bära långt.
netaave
CITAT (Bee @ 17-10-2006, 10:53)
CITAT (Leia @ 17-10-2006, 10:32)
Jo det var därifrån jag tänkte (inte tyskland) Men jag gillar iallafall inte att gå och vänta och sedan dessutom ha långt till paketutlämningen....

Ja, paketutlämning kan vara ett litet krux. Vi har det väldigt bekvämt nu sen Posten försvann härifrån. Nu tar man sig till mataffären på 10 minuter. Dom har dessutom öppet till 19 varje dag plus öppet lördag/söndag smile.gif

Sen vägde Stunci:n en del så det är bra att ha bil eller cykel när man hämtar. Även ett par kilo blir tunga när man skall bära långt.

Fast då kan man ta den ur kartongen och lägga den i väskan som är med. Då kan man iaf byta bärställning.
titti49zon6
Jag beställde min på nätet från en tysk firma en torsdag och hade den hemma vid bron på tisdag(den skickades som brev/paket och levererades av brevbäraren) biggrin.gif
betalade med kort
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon