malin72
hjälp jag har totalt snurrat bort mig sad.gif visste ju att jag skulle klippa det kraftigt i augusti men tror ni att jag kom ihåg det wink.gif nej då.......
vad gör jag nu då??? ska jag vänta till våren,vad händer med trädet då???
det fattade ju fel och blommade i aug så det var väl därför jag missade det unsure.gif
kerstin z5-6
Det gör väl inget -kommer fler höstar smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-10-2006, 22:58)
Det gör väl inget -kommer fler höstar smile.gif

jo jag vet smile.gif men det står ju att om det ska blomma så ska det klippas kraftigt första hösten unsure.gif
kerstin z5-6
ash , ingen fara smile.gif Jag klippte inte mitt heller -förrän år två -det blommade -sen tog min man död på det när jag var borta ... håhåjaja smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-10-2006, 23:07)
ash , ingen fara smile.gif Jag klippte inte mitt heller -förrän år två -det blommade -sen tog min man död på det när jag var borta ... håhåjaja smile.gif

ohmy.gif ohmy.gif oj hur lyckades han med det unsure.gif
ja det är som jag tänkt man kan helt enkelt inte resa bort och lämna över jobbet tongue.gif tongue.gif tongue.gif
ja men då väntar jag till nästa år då...ska det klippas på våren unsure.gif
kerstin z5-6
numer har jag mer TYDLIGA bevattningsinstruktioner om jag reser bort smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-10-2006, 22:02)
numer har jag mer TYDLIGA bevattningsinstruktioner om jag reser bort smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ok
Lady Hamilton
Jag köpte mig ett blåregn som jag hade i en stor kruka inne i uterummet. Men den trivdes inte så bra sad.gif Så ifjol planterade jag ner plantan i rabatten och lät den stå ute över vintern. Nu så ser den ut så här


Jag har inte klippt någonting i sommar, eftersom jag ville att den skulle få en chans att "aklimatisera sig" smile.gif Den har inte blommat något i år men överlever den även denna vinter så hoppas jag att den kommer att blomma nästa år. Annars i diverse "böcker" så rekommenderar de att blåregnet skall klippas ofta för att det skall blomma unsure.gif Men det stämmer ju inte på "malin72:s" beskrivning.
Hur gjorde du kerstin z5-6? (Alltså innan ditt dog sleep.gif )
kerstin z5-6
Jag klippte inget alls -för jag hann inte smile.gif men nog tror jag en lätt puts kan vara bra på ditt till våren -Å andra sidan kanske vintern , putsat tillräckligt ?

Har nu en hemsådd jakaranda i uterummet i stället för blåregn -
Nytt Blåregn ska nog planteras ute här med
jegi
Är det wisteria sinensis vi talar om antar jag?
Hamilton, din har ju tagit sig mycket bra med tanke på zonen. Har du nåt skydd?
Jag satte ut ett ifjol, men det har inte riktigt satt fart än.
Lady Hamilton
CITAT (jegi @ 13-10-2006, 20:12)
Är det wisteria sinensis vi talar om antar jag?
Hamilton, din har ju tagit sig mycket bra med tanke på zonen. Har du nåt skydd?
Jag satte ut ett ifjol, men det har inte riktigt satt fart än.

Ja det är rätt planta vi talar om smile.gif Jag har endast täckt med gräsklipp och sedan säck väv "uppåt grenarna"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon