Gossen Ruda
Jag försöker skona er från tågbilder men kan inte låta bli att visa den här som en svensk tågdiggare tagit vid en museijärnväg i Colorado, USA. Jo, det åker folk ända dit för att titta på tåg. Tåget är ju tjusigt men kolla nere till höger, det måste väl vara nån vild Rudbeckia? Vi är ju i Rudbeckiornas hemland.

Pjater
Fint med gamla saker biggrin.gif
Betty
Tycker bilden passar hur bra som helst jag, vacker natur, fina rudbeckior och ett stiligt stycke järnschabrak... rolleyes.gif tongue.gif
Gossen Ruda
Inga protestvrål så jag vågar nog länka till hemsidan bilden kommer från. Där finns mer natur och gamla och nya järnhästar. biggrin.gif

Ulf Bromans hemsida
Betty
Wow, fantastiska bilder! Tack för att du delade med dig av dem! wub.gif
wolkenkrabber
Hej förorening über alles!?



schysst landskap iaf!
Gillan
Wow, vilken resa de gjorde! Och vilka fina bilder! Sen gillade jag slutorden :

" Järnvägen är mycket turistinriktad, och jag vill inte alls kalla den för museijärnväg, och uppför så hade man med ett diesellok näst längst fram, som gjorde att det vackra ångloksljudet stördes en del. "

Det kändes som om han/de visade ett visst mått av objektivitet av upplevelsen. Och det är kanske inte det lättaste när man gör en sån nostalgitripp. wub.gif



Ps. Varför i hela fridens namn skulle inte detta inte passa på Odla blink.gif . Personligen tycker jag nog att det passar tom bra mycket bättre än mycket av det vi skriver om vanligtvis wink.gif laugh.gif .
Ophelia
Coolt....skulle vilja åka tåg genom USA smile.gif
Maria i Helsingborg
Vilken magnifik pjäs! Men fy så mycket rök ohmy.gif
askar
Visst passar de väl här på Odla....fina bilder smile.gif

Jag brukar också kika in på dina sidor...
finns många fina bilder där. smile.gif
evelina
Oh vilka fina bilder!! Colorado är fantastiskt, kul att vi fick se.
Gossen Ruda
När det gäller ånglok och rök och framför allt USA så är det ofta, inte alltid, frågan om ett spel för galleriet. Galleriet består av tågfotografer som gärna vill ha rök på bilderna. Då snackar man med lokföraren/eldaren och ber att få lite rök. Egentligen är för mycket rök inget att föredra förutom luftföroreningen, det sotar igen pannan och mycket energi går förlorad. Jag misstänker att bilden på den stora pojken nedan, loktypen kallas för Big Boy, är just en sån beställningsbild. Notera att eldaren tittar mot fotografen. Host host.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon