Full version: Varning för Freja
Bettson
Privat har jag nix. Brukar sällan eller aldrig klöpa något pertelefon och när man gör det så kommer man ihåg varför man bestämt sig för att aldrig göra det.

Bllev uppringd av en trevlig men virrig försäljare från Freja produkter.
Han verkade lite nybörjade kraken. Ok köpa rengöringsmedel i storpack det brukar ju bli billigare.

jag antecknade vad vi kom överens om eftersom jag fick lite vibbar att allt inte stod rätt till.

Så kommer orderbekräftandet med b-post och postat tre dagar efter utskriften skickat med B-post. Då skulle man inom två dagar höra av sig om man hade invändningar mot ordern.

Hallå, B-post tar ju tre dagar det.

OCH ordern var utskriven som rengöringsmedel TVC, Rengöringsmedel FSKM osv så att man inte kunde se vad det är man köper.

Dessutom så var det bara 4 positioner med på bekräftelsen fast jag skulle ha 5 positioner. OCH mängderna var fel och vad mer tror ni


Priset...............Varorna skulle levereras fraktfritt och skulle kosta 3500 inkl moms.

De vill ha 4547 och de har de tagot betalt för frakten också.

Jag har mailat tillbaka och sagt att antingen så levererar de varorna i den mängd och till det pris säljaren gjorde utfästelse om annars kan de annulera ordern.

Varning för detta företag... fortsättning följer. mad.gif mad.gif mad.gif

Är det fler som råkat ut för samma sak?

Inte en grej stämde någonstans.
Klura
Jag har ingen erfarenhet av Freja men blev i går uppringd av ett ombud för ett säkerhetsbolag som jag tyvärr inte minns namnet på.
Jag är anmäld hos NIX jag med, men de är ju en del finstilt där så företag kan ju kringå reglerna.
Om jag inte minns fel så... har man tidigare varit kund hos någon så är det okej att för dom att ringa. När såna företag ringer så ber jag dom att ta bort mig ur deras register (verkar fungera bra). Så småningom så borde man ju inte finnas med på så många ställen.
Ett annat undantag verkar vara samarbete mellan företagen.
Så om tex min mobiloperatör samarbetar med en som säljer nyckelbrickor, så är det okej för nyckelbrickan att ringa.
Nåja, det var inte det jag skulle berätta.
Jag frågade den vänliga damen om vart hon fått tag på mitt telefonummer.
Jag har fått ett utdrag från Eniro 2005. Och Eniro ligger på internet och är offentligt svarade hon.
Okej för att det ligger ute på internet, men jag har svårt att tro att företag får använda dessa telefonnummer till försäljningssamtal. Då kan de ju lägga ner NIX-registret.
Jäkla synd att jag inte kom ihåg namnet.
Hannele
CITAT (Bettson @ 29-09-2006, 16:56)
Priset...............Varorna skulle levereras fraktfritt och skulle kosta 3500 inkl moms.

De vill ha 4547 och de har de tagot betalt för frakten också.

Det är ju rengöringsmedel för 10 år för vår stora familj. ohmy.gif
Det finns bestämmelser, tre dagar stämmer inte.
AndreasBlomquist
Om det säljs via telefon så gäller ju distansavtalslagen och den går ju inte att avtala bort genom att ange egna tidsgränser. Du ska således ha 14 dagar på dig att ångra dig, från det att du har fått varorna eller i detta fall bekräftelsen.
Bettson
Idag ringer en annan person från Freja och ber om ursäkt för sin virriga säljare . Varorna kommer att levereras tilld et pros säljaren sagt.

Jag hoppas det stämmer.
Farbror Blå
Gå med i NIX-registret du med!
då får ingen ringa, förutom marknadsundersökningar och de du redan har affärere med.

såååå skönt att slippa kalsonger, strumpor och tvättmedel i luren
smile.gif smile.gif
Bettson
CITAT (Farbror Blå @ 03-10-2006, 12:51)
Gå med i NIX-registret du med!
då får ingen ringa, förutom marknadsundersökningar och de du redan har affärere med.

såååå skönt att slippa kalsonger, strumpor och tvättmedel i luren
smile.gif smile.gif

Är redan med privat i NIX och det är kanon.

Fast de ringde på min företagstelefon och sådana får maninte spärra för NIX. Tyvärr.
Berith
Och varje gång jag retar mej på nån försäljare eller undersökare så tänker jag att jag ska fixa NIX. huh.gif Borde kanske göra det snart...
Lady Hamilton
Nix-registret

Du kan också ringa 020-27 80 00 och följa anvisningarna som lämnas, du får därefter ett brev med information om det fortsatta agerandet för att genomföra spärren
lilla mamma
finns det ngt för direktadresseradtreklam i lådan..
Gurkan
CITAT (lilla mamma @ 03-10-2006, 19:56)
finns det ngt för direktadresseradtreklam i lådan..

När jag får direktadresserad reklam brukar jag stryka min adress och skriva "Obeställd försändelse/Åter avsändare" ... så vitt jag märkt så funkar det och det ger också en viss tillfredställelse.

Det finns inget sätt att komma undan sånt som är adresserat till dig annars. Står ditt namn på brevet måste det delas ut.
Berith
CITAT (Gurkan @ 03-10-2006, 20:04)
CITAT (lilla mamma @ 03-10-2006, 19:56)
finns det ngt för direktadresseradtreklam i lådan..

När jag får direktadresserad reklam brukar jag stryka min adress och skriva "Obeställd försändelse/Åter avsändare" ... så vitt jag märkt så funkar det och det ger också en viss tillfredställelse.

Det finns inget sätt att komma undan sånt som är adresserat till dig annars. Står ditt namn på brevet måste det delas ut.

Ska lägga det tipset på minnet. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon