Full version: nu är våren här
malin72
våren har kommit

ohmy.gif ohmy.gif ja vad händer med vårat klimat unsure.gif
Morbid
Jag har också smultron som blommar..
Betty
CITAT (Morbid @ 28-09-2006, 09:22)
Jag har också smultron som blommar..

Jag med - och ett par vivor, en riddarsporre, en kornell och ett par jordgubbsplantor... rolleyes.gif tongue.gif
För att inte tala om en vacker vit lilja och några rosor som inte fattat att det är dax att lägga av nu...
Hannele
Vaddå, det var bara för ett par år sedan, vi hittade jordgubbar i oktober.
Magdis
Smultronen blommar här också men det är 0-gradigt och snöblandat regn just nu, så nån vår är det inte tal om direkt. sad.gif
wolkenkrabber
här är smultronen full av mognande bär och blommor... de rosa jordgubbarna blommar med... tom rosa rugosa blommar... för det är väl en sådan på bilden?

här är en bild jag tog idag när jag gick på promenad nere på stan

Klicka för att förstora!



den aktuella temperaturen är: 12.5°C
Ciczi
men att rosorna blommar i skiftet september/oktober är inte konstigt... fast det beror klart på var i landet man bor...

Ciczi
wolkenkrabber
CITAT (ciczi @ 28-09-2006, 20:28)
men att rosorna blommar i skiftet september/oktober är inte konstigt... fast det beror klart på var i landet man bor...

Ciczi

Östersund - Jämtland...
cic
Det är vår i rabatten här också. Knepigt. wacko.gif
Alexander-VG-zon3
hos mig blommar pensérna om och frösådder av dom .
men det är ju samma väder som på våren eller hösten
AndreasBlomquist
Ja, likadant hos mig i Värmland. Här har jordgubbarna börjat blomma igen och en del har fått kart som är hyfsat stora nu.
Kaprifolen som hade tappat alla sina blad har nu börjat få nya blad så om det fortsätter någon vecka till kommer den vara grön igen.
Alexander-VG-zon3
CITAT (AndreasBlomquist @ 28-09-2006, 23:54)
Ja, likadant hos mig i Värmland. Här har jordgubbarna börjat blomma igen och en del har fått kart som är hyfsat stora nu.
Kaprifolen som hade tappat alla sina blad har nu börjat få nya blad så om det fortsätter någon vecka till kommer den vara grön igen.

att dom får nya blad på toppen tror jag är normalt men är inte säker
för så gör mina granatäpple,persika,bokharbinda, m.m. alla som har börjat smått att tappa blad får ny i toppen
kerstin z5-6
vivor blommar ofta två gången , en på hösten om den är mild -och visst blommar rosorna i västerbotten med -de blommar till vi får första snön .. smile.gif
netaave
I vår tidning idag är det bild på ett äppelträd som har både frukt och blommor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon