Sidor: 1, 2
askar
Undrar hur många av er som köpt ångmaskinen
fortfarande är nöjd med den och använder den?

Någon som bara har den liggandes i något skåp?

Undrar, eftersom jag efter att ha läst alla nya och gamla inlägg
nu blivit riktigt intresserad. smile.gif
Gillan
Jättebra frågeställning Agneta! Jag funderade också på om man skulle kunna öppna en egen tråd för det wub.gif

Så kom igen nu alla ni som köpte en och tala om i fall ni fortfarande är nöjda smile.gif
Floppy
Ångmaskin???
Vad har jag nu sovit förbi??? blink.gif
askar
Aj då... ingen nöjd som hört av sig ohmy.gif
ninnisky
Detta var ju en känslig fråga...... jo, jag är nöjd med min (Kärcher) den står så prydligt i städskåpet - tror jag ska använda den snart, till fredag kanske!!
Men jag är ju en "elektriskprylfreak" så det ursäktar väl det mindre flitiga användandet lite smile.gif
netaave
Använder min flera ggr i veckan både ute och inne.
Har man en gång börjat städe medden kan man inte göra på nåt annat sätt.
Vet att djingis använder sin också.
Bettson
Och jag använder min också. Fast man måste vara medveten om att ångan bara lossar på skiten. Torkar upp den gör man med en microduk.

Jag funderar faktiskt på att köpa en till, lite mindre som vi bara ska ha i badrummet. Trots att det finns tredubbla redskap till som man kan ha till olika användningsområden och trots att ångan gör att allt är bakteriefritt så är det något i ryggmärgen som säger att jag inte vill ha samma redskap i köket som toaletten.

Till fönsterputs är den kanon. Det är faktist det enda sättet som jag klarar av att putsa fönster på eftersom mina axlar är så dåliga. Det finns ju en typ gummiskrapa och den använder jag mycket i köket till kaklet och så.
Även spis och bänkar får sig en snabb duvning. OCHi käket är det mycket fett. Så jag brukar rengöra gummilisten på skrapan med glasögonputs innan jag putsar fönster.
Magdis
Menar ni den där "Shark steam bottle" eller vad den heter? Jag har sett reklamen och funderat på om det vore nåt. Den verkar ju praktisk i utrymmen som är svåra att komma åt men i övrigt vet jag inte. Det är sällan vi har så ingrodd smuts att det inte går att torka bort med en fuktig trasa.

Är det ingen mer än jag som irriterar sig på såna där reklaminslag att det alltid är en man som verkar oerhört kompetent som visar produkten och nån kvinna med gällt skrikande röst springer efter och ojar sig över hur rent det blir? "Inget skrapande, inget skrubbande, inga kemikalier!!!"

Kemikalier använder jag aldrig i vanliga fall heller.
forget-me-not
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 14:25)
Är det ingen mer än jag som irriterar sig på såna där reklaminslag att det alltid är en man som verkar oerhört kompetent som visar produkten och nån kvinna med gällt skrikande röst springer efter och ojar sig över hur rent det blir? "Inget skrapande, inget skrubbande, inga kemikalier!!!"

*räcker upp en hand*
Jag irriterar mig så mycket så jag klarar inte att titta ens. sleep.gif
netaave
Jag har så mkt tillbehör till min att jag aldrig behöver använda samma i badrum och övriga hus.
Bettson
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 14:25)
Menar ni den där "Shark steam bottle" eller vad den heter? Jag har sett reklamen och funderat på om det vore nåt. Den verkar ju praktisk i utrymmen som är svåra att komma åt men i övrigt vet jag inte. Det är sällan vi har så ingrodd smuts att det inte går att torka bort med en fuktig trasa.

Det är just det man tror, tills man prövat något annat. Jag torkar också ofta med trasa bakom diskbänken och spisen och så, det blir ju mycket stänk när man steker. Tyckte nog det såg rent ut.

Så tog jag ångkannan, körde med redskapet typ fönsterskrapa på kalklet horisontellt uppifrån. OCH herre jisses, skiten bara flöt neråt. Trodde faktiskt inte att jag hade ett så skitigt kök.

Och det bästa är att eftersom jag har lite dålig rygg och tidigare fick göra en rejel böjning och dessutom försöka gno med dåliga axlar och armbågar så kan ja nu stå rak och bara dra skrapan.
Magdis
CITAT (Bettson @ 26-09-2006, 15:35)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 14:25)
Menar ni den där "Shark steam bottle" eller vad den heter? Jag har sett reklamen och funderat på om det vore nåt. Den verkar ju praktisk i utrymmen som är svåra att komma åt men i övrigt vet jag inte. Det är sällan vi har så ingrodd smuts att det inte går att torka bort med en fuktig trasa.

Det är just det man tror, tills man prövat något annat. Jag torkar också ofta med trasa bakom diskbänken och spisen och så, det blir ju mycket stänk när man steker. Tyckte nog det såg rent ut.

Så tog jag ångkannan, körde med redskapet typ fönsterskrapa på kalklet horisontellt uppifrån. OCH herre jisses, skiten bara flöt neråt. Trodde faktiskt inte att jag hade ett så skitigt kök.

Och det bästa är att eftersom jag har lite dålig rygg och tidigare fick göra en rejel böjning och dessutom försöka gno med dåliga axlar och armbågar så kan ja nu stå rak och bara dra skrapan.

Du kan rekommendera den alltså? Det är alltid intressant att höra riktiga människors åsikter om produkter. Reklaminslagen gör ju nästan att man blir tvärsemot saker och ting istället.
Bettson
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 16:00)
CITAT (Bettson @ 26-09-2006, 15:35)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 14:25)
Menar ni den där "Shark steam bottle" eller vad den heter? Jag har sett reklamen och funderat på om det vore nåt. Den verkar ju praktisk i utrymmen som är svåra att komma åt men i övrigt vet jag inte. Det är sällan vi har så ingrodd smuts att det inte går att torka bort med en fuktig trasa.

Det är just det man tror, tills man prövat något annat. Jag torkar också ofta med trasa bakom diskbänken och spisen och så, det blir ju mycket stänk när man steker. Tyckte nog det såg rent ut.

Så tog jag ångkannan, körde med redskapet typ fönsterskrapa på kalklet horisontellt uppifrån. OCH herre jisses, skiten bara flöt neråt. Trodde faktiskt inte att jag hade ett så skitigt kök.

Och det bästa är att eftersom jag har lite dålig rygg och tidigare fick göra en rejel böjning och dessutom försöka gno med dåliga axlar och armbågar så kan ja nu stå rak och bara dra skrapan.

Du kan rekommendera den alltså? Det är alltid intressant att höra riktiga människors åsikter om produkter. Reklaminslagen gör ju nästan att man blir tvärsemot saker och ting istället.

Rekommenderar den starkt. Men fortfarande säger jag att den lossar på skiten. Ångan är också bra på fett.

Men torka bortsmutsen den gör du inte med vanliga trasor för då blir det randigt utan kosta på dig ett antal microdukar. Då blir allt så där hotellblankt.
scorpan
vad är det för pryl ni pratar om?
netaave
Kolla i tråden "Städhjälp" scorpan!
scorpan
okey,tack ska göra det biggrin.gif
Lady Hamilton
Detta inlägg finns även i tråden " Finns det något mera jag missat?"



Är det någon som sett reklamen på "Shark Steam Blaster" som går på TV 3 nu? Jag såg en "snutt" i morse och blev intresserad. Men jag förstod aldrig hur man fick till "ångan" i maskinen? (ser ut som en liten dammsugare)
Har försökt att kolla på nätet (Bild) men jag ser ingen sladd? Är det någon som kan förklara hur den funkar?

Länk, gå in på hushåll
Gillan
jag har inte TV3, så reklamen har jag inte sett, men på bilden i länken du hänvisar till så syns ju en liten bit på en sladd. men jag kanske missförstod nåt nu wink.gif
Lady Hamilton
blink.gif Jag har nu satt på mig nyputsade glasögon men inte ser jag någon sladd?? Den enda jag ser är slangen fram till mun stycket.
Eller är det så illa att jag måste byta till starkare glasögon?? blink.gif

Mina nuvarande använder jag igentligen bara när jag kör bil eller måste läsa "microskåpisk" text
Gillan
CITAT (Hamilton @ 26-09-2006, 20:48)
blink.gif Jag har nu satt på mig nyputsade glasögon men inte ser jag någon sladd?? Den enda jag ser är slangen fram till mun stycket.
Eller är det så illa att jag måste byta till starkare glasögon?? blink.gif

Mina nuvarande använder jag igentligen bara när jag kör bil eller måste läsa "microskåpisk" text

Äh, vet du vad? Jag tittade på nåt som heter " Shark steam bottle ", så det blev nog lite fel där. Men den du nämnde, den hittar jag inte blink.gif rolleyes.gif
askar
Nu har jag läst igenom svaren.
Två nöjda som använder den regelbundet, en tredje som fn har den
ståendes i skrubben men tänker använda igen.

Makens reaktion.... Nej han vill inte ha extrajobb med ångkanna
Duger så bra med mirakeltrasa och dito mopp.

I tvåpersoners hushåll blir det inte mycket fett- eller
smutslager. Test med vit trasa visar att till o me kaklet är rent
efter torkning med ajax och mirakeltrasa.
Blir nog rent utan ajax också, men det luktar ju så gott. smile.gif
Snöflinga
Fast inte så gott som med såpa wub.gif
Magdis
Nu har jag faktiskt beställt mig en egen ångmaskin! Det avgörande blev att maken sa häromdagen; du, jag såg en grej på TV-shop som verkade intressant! o så visade det sig att han menade ångmaskinen...ganska lustigt att det kom upp precis nu för han brukar aldrig vara intresserad av grejer från TV-shop annars.
Bee
Och jag beställde min i förra veckan och fick den i fredags. Tyvärr har jag inte hunnit testa den än. Får bli i kväll.
Snöflinga
Har faktiskt efter en mycket lååång tids funderande beställt en tongue.gif Ser med spänning fram mot att testa detta "mirakel" ...
birgitek
CITAT (scorpan @ 26-09-2006, 16:31)
vad är det för pryl ni pratar om?

Måste ha missat nåt, har ingen aning om vad ni pratar om. Är det nåt från TV-shop?
Birgit Ek
titti49zon6
Funderar på en men väntar med spänning på att ni som har beställt
testar först och meddelar vad ni tycker så slipper jag köpa Grisen i säcken
om det visar sig att den inte håller måttet wub.gif
Hoppas att den är så bra som det verkar i reklamen
Magdis
Idag hämtade vi ut vår ångrengörare. smile.gif Nog verkade det mycket enklare i reklamen! laugh.gif Där såg ångan ut att komma i en jämn ström men från våran pustade och frustade det och den röda lampan började lysa efter nästan varje tryck på knappen. Borstmunstyckena var hårdare än jag trott, alla tre. Inget man kör med på känsliga ytor alltså. Dock verkade den ju absolut lösa upp smutsen effektivt så det ska bli spännande att testa den på duschkabinen (när jag skaffat förlängningssladd)
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 18:53)
Idag hämtade vi ut vår ångrengörare.  :) Nog verkade det mycket enklare i reklamen!  :lol: Där såg ångan ut att komma i en jämn ström men från våran pustade och frustade det och den röda lampan började lysa efter nästan varje tryck på knappen. Borstmunstyckena var hårdare än jag trott, alla tre. Inget man kör med på känsliga ytor alltså. Dock verkade den ju absolut lösa upp smutsen effektivt så det ska bli spännande att testa den på duschkabinen (när jag skaffat förlängningssladd)

Var försiktig om du har skarvsladd till badrummet...
Så här står det på Elsäkerhetsverkets sida...
Om du har ett jordat och jordfelsbrytarskyddat uttag i badrummet kan du utan fara använda till exempel en hårtork där. Att leda in en skarvsladd till badrummet från ett annat rum är däremot farligt!
Magdis
CITAT (askar @ 07-10-2006, 20:22)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 18:53)
Idag hämtade vi ut vår ångrengörare.  smile.gif Nog verkade det mycket enklare i reklamen!  laugh.gif Där såg ångan ut att komma i en jämn ström men från våran pustade och frustade det och den röda lampan började lysa efter nästan varje tryck på knappen. Borstmunstyckena var hårdare än jag trott, alla tre. Inget man kör med på känsliga ytor alltså. Dock verkade den ju absolut lösa upp smutsen effektivt så det ska bli spännande att testa den på duschkabinen (när jag skaffat förlängningssladd)

Var försiktig om du har skarvsladd till badrummet...
Så här står det på Elsäkerhetsverkets sida...
Om du har ett jordat och jordfelsbrytarskyddat uttag i badrummet kan du utan fara använda till exempel en hårtork där. Att leda in en skarvsladd till badrummet från ett annat rum är däremot farligt!

Om jag stoppar in kontakten i ett jordat uttag i tvättrummet då? Det ligger mittemot badrummet.
Bettson
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 18:53)
Idag hämtade vi ut vår ångrengörare. smile.gif Nog verkade det mycket enklare i reklamen! laugh.gif Där såg ångan ut att komma i en jämn ström men från våran pustade och frustade det och den röda lampan började lysa efter nästan varje tryck på knappen. Borstmunstyckena var hårdare än jag trott, alla tre. Inget man kör med på känsliga ytor alltså. Dock verkade den ju absolut lösa upp smutsen effektivt så det ska bli spännande att testa den på duschkabinen (när jag skaffat förlängningssladd)

Vilken köpte du då? min sladd är så lång att jag räcker nästan hela våningsplanet.

Har putsat fönster idag. Det blev jättebra. Hittade till slut en mirakeltrasa ( för sådan ska man ha till) som inte maken tvättat med sjöljmedel.

¨Så fönstren blev hur fina som helst.
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 20:42)
CITAT (askar @ 07-10-2006, 20:22)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 18:53)
Idag hämtade vi ut vår ångrengörare.  smile.gif Nog verkade det mycket enklare i reklamen!  laugh.gif Där såg ångan ut att komma i en jämn ström men från våran pustade och frustade det och den röda lampan började lysa efter nästan varje tryck på knappen. Borstmunstyckena var hårdare än jag trott, alla tre. Inget man kör med på känsliga ytor alltså. Dock verkade den ju absolut lösa upp smutsen effektivt så det ska bli spännande att testa den på duschkabinen (när jag skaffat förlängningssladd)

Var försiktig om du har skarvsladd till badrummet...
Så här står det på Elsäkerhetsverkets sida...
Om du har ett jordat och jordfelsbrytarskyddat uttag i badrummet kan du utan fara använda till exempel en hårtork där. Att leda in en skarvsladd till badrummet från ett annat rum är däremot farligt!

Om jag stoppar in kontakten i ett jordat uttag i tvättrummet då? Det ligger mittemot badrummet.

Tror säkert det går bra om skarven ligger utanför badrummet...
det är just skarvkopplingen som är farlig att ha i badrum...
fukt kan komma in och redskapet blir strömförande.
Så har jag hört av ellärare på gymnasieskola.
gammelnalle
hmmmmmmmmmm


fukt och elektricitet är inte bra!!!


Men hur tusan kom detta in på politik????? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


DRA ALDRIG IN EN SKARVSLADD I BADRUMMET!!!!! det är inte "skarven" som är farlig... utan fukt i "mojängen" du har där inne......

b behörig elektriker och lärare på gymnasiets ellinje


har man jordfelsbrytare FAST installerad FÅR man ha 230V i badrum........
Magdis
CITAT (gammelnalle @ 07-10-2006, 21:17)
DRA ALDRIG IN EN SKARVSLADD I BADRUMMET!!!!! det är inte "skarven" som är farlig... utan fukt i "mojängen" du har där inne......

Mojängen? Menar du själva apparaten som används till städningen? Att undvika fukt i den är ganska svårt med tanke på att man fyller den med vatten som sen omvandlas till ånga i mojängen. laugh.gif
Magdis
CITAT (Bettson @ 07-10-2006, 20:43)
Vilken köpte du då? min sladd är så lång att jag räcker nästan hela våningsplanet.

Shark steam bottle, heter den. Sladden räcker genom köket men inte längre än så. Hade vi haft ett uttag just utanför badrummet hade den räckt fram till duschkabinen. Nog måste man väl kunna ha den i badrummet, den är väl gjord för såna saker också? unsure.gif Man behöver ju inte precis fylla badkaret med vatten och lägga sig i det tillsammans med ångmaskinen. rolleyes.gif
Snöflinga
Handlade den röda varianten från Tvins, inte så billig, men tänkte att det var det väl värt om den nu var så bra smile.gif
Har nu testat och tycker att den är ganska tung ... Saknar en tredje hand att hålla ner avtryckaren med ... I bruksanvisningen står :"Använd inte förlängningssladdar till denna maskin" blink.gif ... Måste man ju om det skall putsas fönster t.ex. ... vem har jordade uttag i alla rum wink.gif
Men visst rinner smutsen bort och övning ger förhoppningsvis färdighet ...
Någon som vet om den kan användas på spishällar också ...
Bettson
CITAT (Snöflinga @ 07-10-2006, 22:50)
Handlade den röda varianten från Tvins, inte så billig, men tänkte att det var det väl värt om den nu var så bra smile.gif
Har nu testat och tycker att den är ganska tung ... Saknar en tredje hand att hålla ner avtryckaren med ... I bruksanvisningen står :"Använd inte förlängningssladdar till denna maskin" blink.gif ... Måste man ju om det skall putsas fönster t.ex. ... vem har jordade uttag i alla rum wink.gif
Men visst rinner smutsen bort och övning ger förhoppningsvis färdighet ...
Någon som vet om den kan användas på spishällar också ...

Inte vet jag om det rekommenderas, men jag har gjort ren spishällen i två år nu med ångkannan.

Kör hela köket när jag storstädar kakel, bänkar, spishäll. ANvender gummiskrapan. Men innan jag tar den till fönskter igen gör jag ren gummilisten med glasögonputs eller något annat som tar bort fettet ifrån listen.

Tycker inte jag behöver en tredje hand, den smuts man har lossat torkar inte fast så fort. Använder oftast förlängningen, har kannan i ena handen och redskapet i det andra. BLåser på, ställer ifrån mig kannan tar mirkaeltrasan och torkar efter. Då hinner ångtrycket stiga igen. Fast jag upplever inte att sänkningen av ångtrycket är något problem. Har samma kanna som du har.

Förutom vanlig städning så är den bra förstärkning vid fläckborttagning, Dvs alla fläckar utom proteinfläckar som ska tas bort med kallt vatten.

ANdra fläckar slår jag på fläckborttagningnemedel och så ångar jag. Ett bra ångtryck gör att smutsen lyfter upp ur tyget.

Prova att rengöra guldkedjor, lägg dom på ett papper och ånga.

OM du inte har ett å¨ngstrykjärn med separat tank ( för dom är de bästa) så kan du prova klädmunstycket på något plagg som råkat få permanenta skrynklor du inte blir av med. Häng plagget på en galje och stick upp munstycket inifrån och dra neråt. FUnkar kanon.

Men som sagt utan mirakeltrasorna är effekten av maskinen bara halv.

Jag har väskan som följer med fyll med rena trasor.
Bee
Nu har jag testat min Tvins-apparat. Onödigt dyr investering får jag säga.
Jag blev rätt besviken sad.gif
Det kanske är en bra grej om man städar väldigt ofta men på den ingrodda köksfläkten var den inget vidare. Där fick det bli att torka med Mr Muscle som vanligt.
Därefter testades den på badrumsspegeln. Tog dubbelt så lång tid som vanligt och jag fick ändå torka med lite mild spegelrengöring efteråt för att få det som jag ville. Och inte lossnade det något från duschdörrarna.
Jag tror det var mirakeltrasan som gjorde hela jobbet! Jag märkte ingen skillnad i alla fall mot vanlig städning.
Fönster har jag inte testat än Jag brukar få gnugga bort fluglort så det skall bli spännande att se om ångaren gör det bättre.
En annan sak jag blev lite överraskad över var hur snabbt ångan tog slut i kannan. Sen var det att vänta länge innan man kunde hälla på mer vatten och vänta på att det skulle värmas upp...
Nu har jag betalat 898:- inkl frakt så jag blir ju tvungen att använda eländet lite mer innan jag avskriver den helt från dagordningen.
Gillan
CITAT (gammelnalle @ 07-10-2006, 21:17)
Men hur tusan kom detta in på politik????? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Du är för härlig du wub.gif

Jag tror svaret på din fråga måste bli,.......att du trodde dig om att
vara i en heeeeelt........annan tråd rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Bee @ 10-10-2006, 10:30)
Nu har jag testat min Tvins-apparat. Onödigt dyr investering får jag säga.
Jag blev rätt besviken sad.gif
Det kanske är en bra grej om man städar väldigt ofta men på den ingrodda köksfläkten var den inget vidare. Där fick det bli att torka med Mr Muscle som vanligt.
Därefter testades den på badrumsspegeln. Tog dubbelt så lång tid som vanligt och jag fick ändå torka med lite mild spegelrengöring efteråt för att få det som jag ville. Och inte lossnade det något från duschdörrarna.
Jag tror det var mirakeltrasan som gjorde hela jobbet! Jag märkte ingen skillnad i alla fall mot vanlig städning.
Fönster har jag inte testat än Jag brukar få gnugga bort fluglort så det skall bli spännande att se om ångaren gör det bättre.
En annan sak jag blev lite överraskad över var hur snabbt ångan tog slut i kannan. Sen var det att vänta länge innan man kunde hälla på mer vatten och vänta på att det skulle värmas upp...
Nu har jag betalat 898:- inkl frakt så jag blir ju tvungen att använda eländet lite mer innan jag avskriver den helt från dagordningen.

Jaha, då väntar jag ett tag till. Du får städa varenda dag ett
tag, så att jag får lite mer kött på bena innan jag handlar wub.gif laugh.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 18:53)
Idag hämtade vi ut vår ångrengörare. smile.gif Nog verkade det mycket enklare i reklamen! laugh.gif Där såg ångan ut att komma i en jämn ström men från våran pustade och frustade det och den röda lampan började lysa efter nästan varje tryck på knappen. Borstmunstyckena var hårdare än jag trott, alla tre. Inget man kör med på känsliga ytor alltså. Dock verkade den ju absolut lösa upp smutsen effektivt så det ska bli spännande att testa den på duschkabinen (när jag skaffat förlängningssladd)

Så ska det inte vara, blir det inte bättre tycker jag du ska reklamera den.
netaave
Jag har en funktion på min där jag kan spärra den i intryckt läge. Kolla om du inte kan göra det också.
Jag tycker enda nackdelen med min är ljudet, den har ett gällt läte, annars använder jag den till allt.
Bettson
CITAT (Bee @ 10-10-2006, 10:30)
Nu har jag testat min Tvins-apparat. Onödigt dyr investering får jag säga.
Jag blev rätt besviken sad.gif
Det kanske är en bra grej om man städar väldigt ofta men på den ingrodda köksfläkten var den inget vidare. Där fick det bli att torka med Mr Muscle som vanligt.
Därefter testades den på badrumsspegeln. Tog dubbelt så lång tid som vanligt och jag fick ändå torka med lite mild spegelrengöring efteråt för att få det som jag ville. Och inte lossnade det något från duschdörrarna.
Jag tror det var mirakeltrasan som gjorde hela jobbet! Jag märkte ingen skillnad i alla fall mot vanlig städning.
Fönster har jag inte testat än Jag brukar få gnugga bort fluglort så det skall bli spännande att se om ångaren gör det bättre.
En annan sak jag blev lite överraskad över var hur snabbt ångan tog slut i kannan. Sen var det att vänta länge innan man kunde hälla på mer vatten och vänta på att det skulle värmas upp...
Nu har jag betalat 898:- inkl frakt så jag blir ju tvungen att använda eländet lite mer innan jag avskriver den helt från dagordningen.

Här är det ingrott och fasttorkat också så jag förstår faktiskt inte hur du gör.

Jag har svaga handleder och tumgrepp vilket gör att jag har svårt att gnugga, händerna håller inte helt enkelt. Su just att grejen lossnar skiten tycker jag är helt fantastiskt.


Jag gav bort en på reapriset till min svåger och svägerska.Blev ombedd att demonstrera den på ugnen, för skulle den bli ren då.......... Deras ugn såg förskräcklig ut när de flyttade in för åtta år sedan. OCh trots idog putsning så har den inte blivit bätte.

Faktiskt så var ugnen efter den behandlingen i det bästa skick någon av oss sett den.

SÅ jag förstår faktiskt inte hur du gör.... visserligen är det en del teknik, men i alla fall. Prova igen.

OCh flugskit har vi här på rutorna också. Sedan vi flyttade in i samhället så finns alla dessa stora spyflugor som kommer från komposterna.

Jag brukar ånga först på rutan så att man ser var allt sitter. SÅ drar jag långsamt med fönsterskrapan och torkar av vattnet nertill. Och så eftertork med trasan vilket egentligen bara gör att allt restvatten ska komma bort. Man behöver inte gno hårt på någon smuts.
Bee
Ok. Jag skall ge den en chans till!
Det är kanske som du säger Bettson, en fråga om teknik. Tack för tipset om fönster smile.gif
Bettson
CITAT (Bee @ 10-10-2006, 11:38)
Ok. Jag skall ge den en chans till!
Det är kanske som du säger Bettson, en fråga om teknik. Tack för tipset om fönster smile.gif

Ha inte så bråttom och så tänk på att ångan ska göra jobbet inte du.

Känn dig lite lat ( som jag gör) så går det bättre. tongue.gif laugh.gif wub.gif
Magdis
Jag köpte en laddning mirakeltrasor idag som jag ska använda tillsammans med min ångare. Maken kom på att om man pumpade på knappen så kom ångan i en jämn ström. Jag ska snart städa kylskåpet och då ska jag använda maskinen. smile.gif
Farbror Blå
haha jag läste "mirakeltrosor" och förstod först ingenting

*trött i huvvet*
rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 10-10-2006, 13:07)
haha jag läste "mirakeltrosor" och förstod först ingenting

*trött i huvvet*
rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif
Tja, ett par sådana skulle nog inte heller sitta fel. rolleyes.gif
MirakelBH däremot har jag faktiskt köpt idag....åtminstone är det ett mirakel om den sitter skönt på mig just nu. laugh.gif
Bettson
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 13:03)
Jag köpte en laddning mirakeltrasor idag som jag ska använda tillsammans med min ångare. Maken kom på att om man pumpade på knappen så kom ångan i en jämn ström. Jag ska snart städa kylskåpet och då ska jag använda maskinen. smile.gif

Suverän till att frosta av med. wub.gif
Bettson
CITAT (Farbror Blå @ 10-10-2006, 13:07)
haha jag läste "mirakeltrosor" och förstod först ingenting

*trött i huvvet*
rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Undrar vilket som skulle vara miraklet i så fall?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon