Full version: Frukt och Grönt
abbbe
Jag har hört att en del frukter eller grönsker städar/ rengör ansiktet t.ex motverkar finnar eller liknande..
Vilka frukter eller grönsaker menar man då?
KURT
Avser du att äta grönsakerna/frukten, eller menar du mekanisk rengörning?
Klura
För utvärtes bruk
Shenet frukt och grönsaksmasker
abbbe
tack för den där sidan precis det jag ville ha.
Jag rekomenderar verkligen bannaner dom fixar till händerna om dom e torra eller så..
Men nu fick jag oxå höra att frukt kan motverka svampinfektioner.
Vilka frukter kan det vara?
Och sen det där med morötter.. alla har väl hört att det är bra mot närsynthet.. men tror ni att det verkligen kan hjälpa?
Klura
Jag har också hört att morötter skulle vara bra.
Har jag inte läst liknande om blåbär??
Men, de vete 17.... låter skumt.
wolkenkrabber
CITAT (Klura @ 21-09-2006, 18:15)
Jag har också hört att morötter skulle vara bra.
Har jag inte läst liknande om blåbär??
Men, de vete 17.... låter skumt.

klart som korvspad att morätter är bra... eller har du någonsin sett en hare med glasögon? sleep.gif
KURT
CITAT (wolkenkrabber @ 21-09-2006, 18:32)
CITAT (Klura @ 21-09-2006, 18:15)
Jag har också hört att morötter skulle vara bra.
Har jag inte läst liknande om blåbär??
Men, de vete 17.... låter skumt.

klart som korvspad att morätter är bra... eller har du någonsin sett en hare med glasögon? sleep.gif

Nej det har jag inte, men de brukar ju inte heller leva så länge! Å andra sidan så beror ju det knappast på morötterna, efter som de knappast äter några morötter.
Åsa E
Morötter innehåller karotin som är bra för mörkerseendet. Närsynthet kan man inte bota med mat, det beror på ögats form.
LadyG
CITAT (Åsa E @ 22-09-2006, 08:34)
Morötter innehåller karotin som är bra för mörkerseendet. Närsynthet kan man inte bota med mat, det beror på ögats form.

Exakt, annars hade jag sett hur bra som helst (när jag väntade äldsta dottern fick jag morotsnoja. Kunde äta ett par tre kilo om dagen, och det stod sig ganska länge också. Hon föddes orange.) smile.gif
abbbe
Men vad var det som motverkar Svampinfektioner?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon