Full version: Jag har problem
netaave
Kan inte längre ha den gördel jag fick från sjh utan blev rekommenderad av sköterskan på mottagningen att skaffa trosgördlar. Magen måste vara still när jag går och sitter i bilen, är väldigt svullen fortfarande.
Har sprungit i varje affär jag orkat och kunnat komma på i stan men inte hittat det jag söker.
Det finns massor av trosor med platta på magen som ska hålla in, men för mig räcker inte det.
Korsetter finns faktiskt också i specialaffärerna men det är ju inte det jag kan ha.
Finns på postorderföretagen , men jag kan ju inte sitta still i flera dagar och vänta på en som jag inte ens känt på innan än mindre provat.
anna_rispan
jag har inget kanonsvar.

jag hoppas att du passade på att fråga i de affärer du var i om de hade möjlighet attta hem det du sökte. de kankse skulle kunna få hem det på en dag??

lycka till!!
LadyG
Det finns inget på apoteket som kan vara till hjälp?
netaave
CITAT (LadyG @ 19-09-2006, 11:18)
Det finns inget på apoteket som kan vara till hjälp?

Har inte ens tänkt på den möjligheten ska genast kolla.
Bettson
TV-Shop....den där erotikdödaren som går från knäna till armhålorna.

Använder själv just en sådan när jag bantar för att inte få blädderveck.

Tanken är i alla fall att skinnet så att säga ska stanna på rätt ställe.
netaave
CITAT (Bettson @ 19-09-2006, 11:23)
TV-Shop....den där erotikdödaren som går från knäna till armhålorna.

Använder själv just en sådan när jag bantar för att inte få blädderveck.

Tanken är i alla fall att skinnet så att säga ska stanna på rätt ställe.

Nej tack! Tycker den ser ut som en tvångströja tongue.gif
Inget av värde på apoteket heller.
LadyG
Ajdå, och jag antar att riktigt breda bandage inte fungerar, kan jag aldrig tänka mig.

Tyvärr har jag slut på idéer, för tillfället. Återkommer om jag kommer på något.
birgitek
CITAT (Bettson @ 19-09-2006, 11:23)
TV-Shop....den där erotikdödaren som går från knäna till armhålorna.

Använder själv just en sådan när jag bantar för att inte få blädderveck.

Tanken är i alla fall att skinnet så att säga ska stanna på rätt ställe.

Fungerar det? Är den Uthärdlig att ha på sig?
En nyfiken Birgit Ek
Bettson
CITAT (birgitek @ 19-09-2006, 11:28)
CITAT (Bettson @ 19-09-2006, 11:23)
TV-Shop....den där erotikdödaren som går från knäna till armhålorna.

Använder själv just en sådan när jag bantar för att inte få blädderveck.

Tanken är i alla fall att skinnet så att säga ska stanna på rätt ställe.

Fungerar det? Är den Uthärdlig att ha på sig?
En nyfiken Birgit Ek

Dom är små i storlekarna. Lite jobbiga att ta på ( ungeför som att slinka i en kroppskondom) men förvånande bekväm att bära.

Och kläderna sitter jättesnyggt. Fast man ser ju inte klok ut inunder.

Jag har frågat gubben ifall han tycker det är OK att jag har erotikdödare till vardags och kanske undviker blädderveck eller ifall vi ska satsa på blädderveck direkt. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Han tyckte det första, så det får bli så. Jag fick tanken genom alla operationsprogram där man ju är noga med att linda kroppen efter. VIsserligen har man ju lossat skinnet då. Fast går man ner i vikt så är det bra om skinnet får en chans att återhämta sig utan belastning.

OM inte annat så kan det faktiskt göra under med festkläder och så. Fast sommartid är den för varm
CurlySue
hej,
väller inte fettet över på de fria ställena? där den slutar?
netaave
Jag har hittat en, på Maxi av alla ställen. Tyvärr hade dom bara en i min storlek så jag får väl ha något annat på nätterna och tvätta den varje kväll.
Den här håller in op-området ordentligt och går högt upp. Håller in otroligt bra, byxorna känns minst en strl för stora. smile.gif

Ringde runt till specialaffärer igår men där kostar dom mellan 3-400 kr och det är jag för snål för att betala för något jag bara ska använda under en begränsad tid. Den här kostade bara 119 kr. Få se hur den blir efter ett tag men dom brukar ju hålla formen om man inte använder sköljmedel.
LadyG
Maxi? Det var ett märkligt ställe att hitta kläder på biggrin.gif

Nå, det var ju skönt att du hittade någonting som passade iaf, och att det inte var för dyrt. 400 spänn vet jag inte om jag tycker är rimligt faktiskt, men det kanske bara är jag tongue.gif
netaave
CITAT (LadyG @ 20-09-2006, 12:57)
Maxi? Det var ett märkligt ställe att hitta kläder på biggrin.gif

Tycker jag inte, jag har köpt både kläder och skor där till hela familjen under årens lopp.
Håller klart bättre kvalité ån vissa klädkedjors.
LadyG
CITAT (netaave @ 20-09-2006, 15:42)
CITAT (LadyG @ 20-09-2006, 12:57)
Maxi? Det var ett märkligt ställe att hitta kläder på biggrin.gif

Tycker jag inte, jag har köpt både kläder och skor där till hela familjen under årens lopp.
Håller klart bättre kvalité ån vissa klädkedjors.

Jag måtte vara blind på minst ett öga, för jag kan bara minnas matvaror senast jag var inne i en Ica Maxi-butik (för evigheter sen iofs, kan ju ha glömt också). laugh.gif

En och annan kastrull och sådant tror jag att jag sett också när jag tänker efter smile.gif
askar
I Umeå hade ICA MAXI en hel del kläder och skor...
men det är också enda MAXI jag sett som har annat än vanlig livsbutikssortiment.

Tur iaf att du hittade gördel Neta. smile.gif
Magdis
ICA Maxi i Skellefteå har allt från mat, kläder och köksgeråd till utemöbler, hammockar och studstrampoliner. biggrin.gif
netaave
I Uppsala, på Arlandastad, i Oskarshamn och i Linköping vet jag säkert att det finns kläder också.
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-09-2006, 21:16)
ICA Maxi i Skellefteå har allt från mat, kläder och köksgeråd till utemöbler, hammockar och studstrampoliner. biggrin.gif

Aha... den har jag inte besökt. smile.gif
LadyG
Där ser man, jag måste drabbats av selektiv varseblivning och bara sett det jag behövt när jag varit där biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon