anna_rispan
Jag undrar om någon här vet var man kan läsa om panikångest?
Reserv
Gå in på google så hittar du massor, mycket som skrämmer och en hel del som förklarar varfö man känner som man gör. wub.gif
anna_rispan
ja men hamnar jag på seriösa sidor då?? jag tycker att dte är läskigt att söka helt fritt på google faktiskt....
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 16-09-2006, 15:44)
ja men hamnar jag på seriösa sidor då?? jag tycker att dte är läskigt att söka helt fritt på google faktiskt....

Du hamnar på sjukvårdssidor, mycket seriöst, du får veta vilka mediciner som behövs, och mycket mer. wub.gif
Alba
Jag vill tipsa om sjukvårdsupplysningen - man ringer alltså dit.
De flesta landsting har en sådan. Öppen dygnet runt. Då vet man att det är seriöst.
Där möts du av utbildad sköterska som verkligen tar sig tid med just dig.
Lyssnar in och ger dig vidare info hur du skall göra - om du vill gå vidare. Det är du som bestämmer.

Lycka till
anna_rispan
Okej! tack för tipsen. Nu har jag kunnat läsa lite.
Jag kände att jag behövde veta lite mera om det hela eftersom en bekant tydligen lider av bland annat attacker av panikångets och mår jättedåligt just nu. Bekanten vill inte ha besök eller telefonsmatal just nu. Därför ville jag ändå veta lite vad det kan röra sig om och hur personen o dens anhöriga påverkas.

sad.gif wub.gif
malin72
CITAT (anna_rispan @ 16-09-2006, 16:05)
Okej! tack för tipsen. Nu har jag kunnat läsa lite.
Jag kände att jag behövde veta lite mera om det hela eftersom en bekant tydligen lider av bland annat attacker av panikångets och mår jättedåligt just nu. Bekanten vill inte ha besök eller telefonsmatal just nu. Därför ville jag ändå veta lite vad det kan röra sig om och hur personen o dens anhöriga påverkas.

sad.gif wub.gif

ja det är tyvärr väldigt olika en del måste ha folk runt om sig hela tiden för att man är rädd för att vara själv en del på panik med folk runt om sig...är det nydligen personen råkat ut för sina attacker så kan den av många orsaker behöva vara ensam med tex familj innan man förstår vad som händer med sig sad.gif
forget-me-not
CITAT (anna_rispan @ 16-09-2006, 16:05)
Okej! tack för tipsen. Nu har jag kunnat läsa lite.
Jag kände att jag behövde veta lite mera om det hela eftersom en bekant tydligen lider av bland annat attacker av panikångets och mår jättedåligt just nu. Bekanten vill inte ha besök eller telefonsmatal just nu. Därför ville jag ändå veta lite vad det kan röra sig om och hur personen o dens anhöriga påverkas.

sad.gif wub.gif

wub.gif
zaaritha
Jag har haft panikångest--det finns bra sidor om det!
Men--jag fick klara av det själv!
Nu är det borta!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon