iliana
Jag blev erbjuden en stickling av ett ödesträd och kunde bara inte motstå detta erbjudande. Den var rotad och skulle komma med posten vilken den också gjorde. Dåligt packad och rejällt tillplattad.
Den var rotad men rötterna var rejält skadade och dessutom mögliga.
Så jag gjorde något drastiskt, rötterna åkte av och nu står den åter i vatten för att om möjligt få nya.
Är det någon som har koll på hur lång tid det brukar ta innan rötterna kommer på sådana här växter? Är inte alls säker på att det kommer att komma nya innan den är död men kände att det var värt ett försök.
Kanske någon har ett tips på något mer man skulle kunna göra för att försöka ta den lilla stackaren tillbaka till livet?
iliana
Jag kan nu bara glatt konstatera att sticklingen äntligen fått nya rötter och i och med det mer spänst i dom tidigare så lessna bladen. Kanske kanske kanske den kan överleva, trotts allt. wub.gif
Storåtjejen
Skulle den av nån händelse inte klara sig har jag några stycken rotade som jag kan dela med mig av rolleyes.gif
iliana
Sticklingen blir gladare för varje dag, och rötterna bara längre och kraftigare så det här ska nog gå vägen.
Men om inte så hör jag gärna av mig till dig Storåtjejen, vill verkligen ha ett ödesträd, dom är ju så underbart vackra.
ingrid fuxwall
Vad är ett ödesträd?

ingrid
malin72
jag googlade och tydligen så heter den Clerodendrum thomsoniae den är ju jätte fin...finns någon stickling kvar så vill jag gääääärna ha en då kan ni pm mig wub.gif wub.gif
Storåtjejen
Malin!
Du har PM tongue.gif
malin72
CITAT (Storåtjejen @ 28-09-2006, 14:15)
Malin!
Du har PM tongue.gif

och jag har pmat dig smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon