CurlySue
Hej alla vänner....

igår tappade jag mitt 1 vecka gamla månadskort ( värt 600:-) sad.gif unsure.gif
Blev så sur på mig själv...eftersom jag har totalt dåligt med pengar denna månad....
jag köpte lösa biljetter för att ta mig till kursen...

sen på kvällen satt jag på föräldramöte och fick ett samtal från en Jack (barn, ca 8-10 år) han hade hittat mitt SL kort.... wub.gif wub.gif

Som tur var hade jag märkt kortet....men trodde aldrig i min vildaste fantasi att någon skulle lämna tillbaka kortet.... ohmy.gif

Igår kväll fick jag tillbaka kortet och sparade därmed en utgift på 600:- huh.gif ..
Så ikväll ska jag gå förbi honom och lämna honom 100:- i hittelön....

wub.gif smile.gif
Betty
Vilken tur du hade, Grattis! biggrin.gif
Yin o Yang
biggrin.gif wub.gif
CurlySue
kanske var det karma för att jag gav min använda lösa biljett till en tjej på vägen hem så att hon slapp betala för sin resa...
SL hatar att man gör så....men det är än så länge lagligt.... hehe
Lady Hamilton
Grattis! Och jag håller nog med om att det kan vara "karma" för du kanske "räddade" hennes dag, hon som fick din biljett Eller som jag kan säga -"vänlighet smittar av sig" smile.gif
Samtidigt är det gätte bra att du ger "grabben" hittelön, då får han uppleva den härliga känslan av att ha gjort något rätt och få belöning för det. wub.gif
kristerh
Tur att det finns ärliga människor kvar, som lämnar tillb hittegods.
Summersun
Ja, vilken tur du hade! smile.gif
Gurkan
Jag tappade min mobil på bussen förra sommaren och efter en timme eller så ringde en kille (han hittade mitt jobbnummer i telefonen) och sa att han hittat den ... han kom förbi mitt jobb senare och lämnade den.

Eftersom jag är en slarvig natur lyckades jag tappa bort min plånbok på en fest samma sommar ... tre månader senare fick jag ett samtal från en tjej som hittat den. Fick tillbaks den med pengar och allt.

Jag tycker att det är allt för mycket snack om hur ohederliga och giriga folk är "nu för tiden" ... folk är folk precis som dom alltid varit och de flesta människor är faktiskt hederliga, hjälpsamma, trevliga och ärliga. Tyvärr är ofta attityden att man inte ska lita på nån, inte hjälpa nån osv. och det smittar av sig på samma sätt som den positiva feedbacken smittar av sig.

Bra att du fick tillbaks ditt kort !!! Att bli väl behandlad kan starta kedjereaktioner av positiva handlingar i många led ...

Karma ? Absolut !!!
forget-me-not
wub.gif smile.gif
anna_rispan
Coolt!!!

Ja, ofta får man höra solskenshistorier. Så det är nog vanligare än man får en bild av annars.
Björken
Tack och lov att det fortfarande finns ärliga människor.

Håller med om att det tyvärr är alldeles för lite sådant numera, eller är det kanske bara så enkelt att vi "glömmer" tala om de positiva sakerna utan är inne i en gnällperiod, då det bara ska gnällas och klagas på allt och inget.

Själv har jag alltid försökt leva efter det min gamla mor en gång lärde mig, inte lyckas jag alltid, "Att behandla dina medmänniskor som du själv vill bli behandlad av dem".

Jag är så in i Nordens trött på den egoism som smyger sig fram, ja inte ens längre smyger utan den tar allt större steg in i våra liv.
Har skräckexempel från ett annat forum för oss som jobbar som tidningsbud, där det finns flera, men särskilt en som hela tiden hävdar att han skulle aldrig bry sig om att ringa om han såg något inbrott, skadad människa eller hjälpa någon överhuvudtaget, för som han säger, "Det har inte jag betalt för. Jag är ute för att sköta mitt jobb och det är att dela ut tidningar och det är det enda jag har betalt för".
Jag blir så trött på människor med den inställningen till sina medmänniskor och i ärlighetens namn så önskar jag ibland att det är han som ligger där en gång och andra bara går förbi, för som sagt de har inte betalt.........
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon