Full version: Valångest
Sidor: 1, 2
Orchid
Hej allihopa!

Ja, likt många andra unga människor är jag förvirrad i den svenska partipolitikens djungel - jag kan så lite om de olika partierna! Och, jag vill på något sätt försöka sätta mig in i det hela liiite mer bara... Försökte hitta en bra hemsida via google, men ni vet hur det är man får fram en miljon träffar och jag lyckades inte hitta någon bra i alla fall. Så jag skulle vara jättetacksam om någon här kan länka till en bra hemsida med lite grundläggande info om de olika partierna och så..


Vänligen

Orchid
Orchid
Tack så mycket för länkarna. Jag har redan varit inne på de olika partiernas hemsidor, men samtidigt känns det som om man gärna skulle vilja ha ett mer "opartiskt" perspektiv, okey vi är väl aldrig helt opartiska men ändå..
stina
Titta på partiledarutfrågningarna på TV. Kristdemokraternas har redan varit, men dom andra är kvar.
wolkenkrabber
Rösta på moderaterna så ska du se att det löser sig! tongue.gif
Lady Hamilton
wub.gif Vilket inte jag skulle rekommendera
LadyG
Socialdemokraterna: Se Moderaterna
Moderaterna: Se Socialdemokraterna

Alla andra är stödpartier till de båda, och de två stora är ungefär samma skrot och korn.

Det är bara valfläsket som skiljer.

Jag diskriminerar inga politiker, jag avskyr alla lika mycket.

Cynisk? Jag? Neeeej, inte alls.
zaaritha
Jag tror att jag röstar blankt i år!
Nu finns ju inga skillnader mellan partierna, tyvärr!
Fy fasen! unsure.gif
Orchid
Vad händer med de blanka rösterna? Ser man hur många procent som har röstat blankt?
ullislerum
CITAT (wolkenkrabber @ 25-08-2006, 20:46)
Rösta på moderaterna så ska du se att det löser sig! tongue.gif

Om man inte bryr sej ett smack om miljön då.. blink.gif
Ophelia
CITAT (Orchid @ 25-08-2006, 18:59)
Hej allihopa!

Ja, likt många andra unga människor är jag förvirrad i den svenska partipolitikens djungel - jag kan så lite om de olika partierna! Och, jag vill på något sätt försöka sätta mig in i det hela liiite mer bara... Försökte hitta en bra hemsida via google, men ni vet hur det är man får fram en miljon träffar och jag lyckades inte hitta någon bra i alla fall. Så jag skulle vara jättetacksam om någon här kan länka till en bra hemsida med lite grundläggande info om de olika partierna och så..


Vänligen

Orchid

Glöm att du kan stödja alla frågor som parti framför och därigenom försöka hitta "ditt parti". Du har väl ett eget intresse i några frågor, börja med att titta på dem.

OBS! Blanka röster registeras inte alls.
Orchid
Jo, så mycket har jag också fattat och det klart att jag inte inbillar mig att jag ska kunna skriva under 100% på något parti, men att "utforska" de olika partierna utifrån sina egna intressen och det som är viktigt för en är ett mycket bra förslag.
Orchid
Och, förresten; vad är poängen med att kunna rösta blankt om de röstarna inte ens registreras? blink.gif
Rossi
CITAT (Orchid @ 26-08-2006, 12:24)
Och, förresten; vad är poängen med att kunna rösta blankt om de röstarna inte ens registreras? blink.gif

På något sätt kommer de väl ändå med i statistiken. Man vet ju hur stort valdeltagandet är och man vet hur många röster varje parti får. Differensen måste ju vara de blanka rösterna + ogiltiga röster.
Ophelia
CITAT (Orchid @ 26-08-2006, 12:24)
Och, förresten; vad är poängen med att kunna rösta blankt om de röstarna inte ens registreras? blink.gif

Blankrösterna finns till för att man själv ska kunna tillägga något parti eller grupp som inte finns med som valsedel. Alltså, man skriver dit namnet på en grupp/person/parti som man önskar rösta på.

Om man inte skriver något så räknas det som en ogilig valsedel.
Hannele
CITAT (LadyG @ 25-08-2006, 21:23)
Jag diskriminerar inga politiker, jag avskyr alla lika mycket.

Anarki då? wacko.gif
LadyG
CITAT (Hannele @ 26-08-2006, 13:57)
CITAT (LadyG @ 25-08-2006, 21:23)
Jag diskriminerar inga politiker, jag avskyr alla lika mycket.

Anarki då? wacko.gif

Anarki och hela tugget om "Egendom är stöld" är bara ett korkat sätt att försöka roffa åt sig sådant man inte har rätt till.

En dålig ursäkt för folk att ursäkta sitt stjälande, helt enkelt.

smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (Ophelia @ 26-08-2006, 12:47)
.......Om man inte skriver något så räknas det som en ogilig valsedel............

Precis tvärt om!
Blanka röster räknas precis som de blanka med "Godkända parti beteckningar" på skrivna. (de sammanräknas med de förtryckta) Men om det är skrivet någon parti beteckning som inte finns med bland "godkända" (finns en hel lista som kollas av) då räknas den som "icke godkänd"
fruberglund
CITAT (ullislerum @ 26-08-2006, 12:00)
CITAT (wolkenkrabber @ 25-08-2006, 20:46)
Rösta på moderaterna så ska du se att det löser sig! tongue.gif

Om man inte bryr sej ett smack om miljön då.. blink.gif

Ja, eller om man inte vill ha nåt barnbidrag, föräldrapenning, a-kassa m.m.

Moderaternas motto = var man för sig själv! Alla bidrag ska bort och de som inte har jobb får skylla sig själva, det är ju deras eget fel wacko.gif

Privat sjukvård vill de också ha, alltså ungefär som i USA = bra för de rika men mindre bra för de med medelinkomst och lägre.

Är ju lätt för de som har feta löner att ha såna åsikter.

En röst på nån av partierna i Alliansen = en röst på Moderaterna och samma sak gällande Socialdemokraterna och deras samarbetspartier. I sista änden tror jag inte de "små" partierna har ett skit att säga till om i det långa loppet utan valet står egentligen som alltid mellan Sossarna och Moderaterna.

Eftersom jag inte är rik (tyvärr!!!) och har det bra som jag har det så går min röst till Sossarna. Självklart går allt att förbättra men nån Moderat ledning vill jag inte ha.!

Tänkte inte ge mig in i valdebatten för jag vet att jag kommer få en massa mothugg och kritik men det här är min åsikt och den står jag för. Kommer inte ändra mig i frågan heller tongue.gif

Till trådskrivaren säger jag bara...det är som att välja mellan pest eller kolera hur man än gör biggrin.gif Inte är det lätt inte om man inte alls vet nåt och precis stigit in i det här med val och politik. Lyssna varken på mig eller nån annan utan bilda dig en egen uppfattning, det är bäst smile.gif
Snöflinga
Undrar om Stina och Wega röstade på Socialdemokraterna huh.gif
Hannele
CITAT (LadyG @ 26-08-2006, 13:14)
CITAT (Hannele @ 26-08-2006, 13:57)
CITAT (LadyG @ 25-08-2006, 21:23)
Jag diskriminerar inga politiker, jag avskyr alla lika mycket.

Anarki då? wacko.gif

Anarki och hela tugget om "Egendom är stöld" är bara ett korkat sätt att försöka roffa åt sig sådant man inte har rätt till.

En dålig ursäkt för folk att ursäkta sitt stjälande, helt enkelt.

Men om man hatar alla politiker och inte röstar - då finns väl bara anarki kvar...?
ninnisky
Att rösta blankt är väl det absolut fegaste av allt.........att inte ta någon som helst ställning och trots det kanske förvänta sig ett samhälle som ställer upp för Dig och dina önskemål. Eller bryr du dig inte om en valutgång. En blank röst är lika med en röst på antingen M eller S, d v s en av dem som vinner valet.

Vi har inte bara rättigheter- vi har skyldigheter också --och vår skyldighet är att rösta!
Björken
Här går det att läsa lite om blankröster.

http://www.webregistret.se/debattsi.htm
*Molly*
Jag tycker att vi alla ska rösta, folk har kämpat i det här landet en gång i tiden för att få rösträtt.
Se på de länder som haft diktatur, människorna där köar i dygn för att få möjlighet att rösta.
cic
CITAT (Molly @ 26-08-2006, 17:29)
Jag tycker att vi alla ska rösta, folk har kämpat i det här landet en gång i tiden för att få rösträtt.
Se på de länder som haft diktatur, människorna där köar i dygn för att få möjlighet att rösta.

Håller med. Tycker att man ska ta till vara på den fantastiska rättighet att få rösta i fria demokratiska val.

Intsällningen att det inte spelar någon roll vad man rästar på är väl i alla fall inte riktigt sant. De flesta partiers politik vilar ju trots allt på någon form av ideologisk grund, och jag tycker att det är det man får utgå ifrån. Vilka värderingar har jag? Vilken samhällssyn har jag? - Vilken ideogogi ligger mig varmast om hjärtat?

Känner man inte till de olika ideologierna är det bara att gå till biblioteket och låna några böcker.
Hannele
CITAT (cic @ 26-08-2006, 18:14)
Känner man inte till de olika ideologierna är det bara att gå till biblioteket och låna några böcker.

Man kan chatta och ställa frågor till flesta morgontidningar - och till partiers hemsidor.
LadyG
CITAT (Hannele @ 26-08-2006, 16:37)
CITAT (LadyG @ 26-08-2006, 13:14)
CITAT (Hannele @ 26-08-2006, 13:57)
CITAT (LadyG @ 25-08-2006, 21:23)
Jag diskriminerar inga politiker, jag avskyr alla lika mycket.

Anarki då? wacko.gif

Anarki och hela tugget om "Egendom är stöld" är bara ett korkat sätt att försöka roffa åt sig sådant man inte har rätt till.

En dålig ursäkt för folk att ursäkta sitt stjälande, helt enkelt.

Men om man hatar alla politiker och inte röstar - då finns väl bara anarki kvar...?

Jag sa aldrig att jag inte röstar, det vet jag inte hur du snurrade till det där. Det är min plikt som medboragre att visa mitt missnöje med dagens politiker genom att rösta blankt. Annars skulle de ju inte veta att jag inte är nöjd.
kristerh
CITAT (fruberglund @ 26-08-2006, 15:01)
Ja, eller om man inte vill ha nåt barnbidrag, föräldrapenning, a-kassa m.m.

Moderaternas motto = var man för sig själv! Alla bidrag ska bort och de som inte har jobb får skylla sig själva, det är ju deras eget fel wacko.gif

Privat sjukvård vill de också ha, alltså ungefär som i USA = bra för de rika men mindre bra för de med medelinkomst och lägre.
smile.gif

Egentligen borde man inte kommentera ett så okunnigt uttalande wink.gif
Privat sjukvård finns redan, tex st görans sjukhus i stockholm dit är alla välkommna, precis som till landstingsdrivna sjukhus,
det är ingen som helst skillnad för patienten, samma avgift mm

och vad jag vet är de inte emot barnbidrag och andra bidrag,
undrar var du fått sina uppgifter ifrån unsure.gif

däremot vill de att man ska kunna leva på sin lön utan att vara beroende av div bidrag och det tycker jag är helt rätt, alla kan inte leva på bidrag
sossarnas lösning verkar vara att ösa bidrag över allt o alla.
Snöflinga
Visst är det så ...
misSophie
För en barnfamilj är det nog bättre att vara sosse än moderat. Vad jag har förstått vill moderaterna sänka föräldraförsäkringen o barnbidrageto med såna argument får de inte min röst.

Vad det gäller Stina o Wega ska du nog kolla vilket kommunstyre dom hade.
*Felix matte*
Ja... blir bara sååå less på att en del tycks tro att världen går under om Persssons pack får packa ihop och börja inkassera höga pensionspengar intill döddagar. sad.gif
Pirum
Hm, jag tycker det är underligt att så många (menar inte folk här på Odla) verkar rösta med plånboken, eller kanske den del av kroppen som är närmast plånboken (och då menar jag inte att man har den i innerfickan).

För övrigt är det intressant att pseudofrågan fastighetsskatten fått så stort genomslag i debatten. Allt handlar om kronor och ören, och visst...men om nu skatten tas bort, vem talar då om den omfördelning av pengar som kommer att ske från dem som inte har till dem som har?
MrNorth
Snälla nån gör inte denna tråden till en pajkastning mellan de olika partierna likt det som Persson och Reinfelt håller på med i tv o press. Det är ju både trist och sorgligt att exempelvis Persson fortfarande efter alla dessa år beskyller moderaterna för krisen under 90-talet. Jag hade hoppats att man kunde blicka framåt istället och förklara vad man har för planer för framtiden.

Angående att rösta... är du inte insatt och har en EGEN åsikt om vilket parti du vill ska styra sverige de närmaste 4 åren, ge då fanken i att rösta annat än blankt. Läste i den lokala blaskan en utfrågning man hade gjort på ungdomar som skulle rösta för första gången, så här svarade två av dem:

- jag röstar på socialdemokraterna för det gör alla andra

- Min röst går till moderaterna för det förstar mina föräldrar på

Att dessa pajasfigurer vågar säga sånt här i pressen är ganska häpnadsväckade tycker jag. Detta om något bevisar bara att rösträttsåldern snarare borde höjas istället för att sänkas (som ett bebisförslag från mp går ut på)

Läs partiprogrammen, var med när politikerna kommer lokalt och pratar, bild dig en uppfattning och våga stå för den även om dina föräldrar, vänner, partners etc är av en helt annan åsikt.


Måste bara få kommentera fastighetsskatten... kan nån motivera varför jag ytterligare en gång skall skatta för något som redan är köpt och betalt för skattade pengar? Jag ser inte logiken i det hela...wacko.gif


MVH
Henrik - som har sin röst klart för sig
Bettson
Tror nog orchid att du måste inse att du förmodligne inte hittar ett parti som stämmer överenns med dig till 100%. Så man får skära så nära korven som möjligt som lanthandaren sa, när kunden ville köpa för 10 öre falukorv.

Satsa på något av hela smörgårbordet som är viktigt för dig.

Sedan så tror jag att vi äldre röstare måste lära oss att kryssa. Inte bara rösta på en lista som man gjorde förr. Framförallt i små kommuner. Annars kan saker inträffa som det gjorde i vår kommun förra året. ( förlåt, redigerar till förra valet naturligtvis)

En moderatpolitiker som var ordförande i sitt parti och varit det i många herrans år hamnade lite snett. Han var inte så där extremblå om man säger så utan ganska vettig faktiskt.

Så hade en ny person kommit upp som nummer tjugo på val-listan. Nominerad av ett litet antal medlemmar. Personen i fråga var väl lite kontroversiell men å andra sidan ansågs att denna person stod som nummer tjugo och skulle ju inte få mandat i alla fall, så varför ta en inbördes strid för att inte denne person skulle vara med på listan.

Så inträffar det ingen hade räknat med. Personen på plats nummer tjugo fick fyra kryss. Därmed gick den personen om ordförande som alla visste vad han stod för och vad han ville.

Efter valet visar det dig att den inkryssade personen då fick första mandatet för moderaterna. Samtidigt så framkom det att personen drivit en invandrarfientlig hemsida och ofta hade kontakt med sverigedemokraterana. Förmodligen var det dessa egentliga fyra sverigedemokrater i kommunen (alla vet vilka det är) som så att säga gjorde en kupp för att få in en allierad i kommunfullmäktige under falsk flagg dvs. moderatflagg.

Den moderate ordföranden som inte ville ha något som helst med varken sverigedemokrater, eller ha personer med invandrarfientliga åsikter i sitt parti han ville inte sitta kvar längre utan avgick med omedelbar verkan.

Så för att hålla dessa odemokratiska element (som egentligen förespråkar diktatur) utanför makten som vi tillderas våra förtroendevalda, var snälla och kryssa en kandidat ni känner till högt upp.
Hannele
CITAT (Pirum @ 26-08-2006, 22:37)
För övrigt är det intressant att pseudofrågan fastighetsskatten fått så stort genomslag i debatten.  Allt handlar om kronor och ören, och visst...men om nu skatten tas bort, vem talar då om den omfördelning av pengar som kommer att ske från dem som inte har till dem som har?

Tja, politikers jobb är ju att fördela pengar... Fördela känslor är inte deras jobb.
Kat
CITAT (zaaritha @ 26-08-2006, 00:30)
Jag tror att jag röstar blankt i år!
Nu finns ju inga skillnader mellan partierna, tyvärr!
Fy fasen! unsure.gif

Det gör det väl!
Kanske inte så mycket mellan de stora,
men nog är det en väldig skillnad mellan
Feministiskt Initiativ
och
Piratpartiet!
Kat
CITAT (ninnisky @ 26-08-2006, 16:41)
Att rösta blankt är väl det absolut fegaste av allt.........att inte ta någon som helst ställning och trots det kanske förvänta sig ett samhälle som ställer upp för Dig och dina önskemål.

Nej, det är fegare att vara soffliggare.

Men det är klart att det finns partier som stämmer någorlunda för de flesta. Att säga att man bara är missnöjd gör varken till eller ifrån, sålänge man inte aktivt börjar jobba för en förändring.
De allra flesta politiker arbetar faktiskt ideellt.
Hannele
CITAT (Kat @ 27-08-2006, 12:31)
De allra flesta politiker arbetar faktiskt ideellt.

Ja, i kommuner. Det är inte många som tänker på.
Dessutom finns det folk överallt, utan direkt politiskt uppdrag,
som nämneman, medborgarvittne och annat.
Och soffliggare bara klagar... wacko.gif
Björken
Jag gillar egentligen inte att man i ett forum diskuterar politik, det blir alltid en pajkastning även här mellan oliktänkande.
Så jag väljer att inte ge mig in i diskussionen på annat sätt än att säga att rösta är en rättighet men även en skyldighet vi har och har jag inte röstat anser jag att man inte har rätt att klaga heller för då har man inte visat vart man står.
cosmos
Det jag saknar i det här valet är miljö och energifrågorna!!!

Konstigt med tanke på alla rubriker om klimat förändringar pga global uppvärmning.

Och om havsbottnar som dör och fisk som försvinner.

Och alla problem det varit med kärnkraftverken den senaste tiden.

För övrigt kan jag tycka att sossarna inte har särskilt mycket ideologisk trovärdighet längre,men dom har ändå lite kläm på hur man sköter statsfinanserna.

Den förra borgerliga regeringen lyckades ju rasera dem totalt!

Skulle jag taktikrösta så skulle jag rösta på sossarna.

Men,jag tror att jag röstar med hjärtat,och då betyder miljöpolitiken mycket för mej!

rolleyes.gif rolleyes.gif
LadyG
CITAT (ninnisky @ 26-08-2006, 17:41)
Att rösta blankt är väl det absolut fegaste av allt.........att inte ta någon som helst ställning och trots det kanske förvänta sig ett samhälle som ställer upp för Dig och dina önskemål. Eller bryr du dig inte om en valutgång. En blank röst är lika med en röst på antingen M eller S, d v s en av dem som vinner valet.

Vi har inte bara rättigheter- vi har skyldigheter också --och vår skyldighet är att rösta!

Röstar man blankt röstar man ju men man vill inte lägga sin röst på något av de alternativ som finns. Det tycker inte jag är fegt. huh.gif

Lägger man en blank valsedel i kuvertet visar man sitt missnöje med de partier som finns, och man har väl rätt att vara missnöjd?

Fegt är att inte rösta alls, dvs göra som soffliggare (bara ligga och dra sig).
Pirum
CITAT (Hannele @ 27-08-2006, 11:41)
CITAT (Pirum @ 26-08-2006, 22:37)
För övrigt är det intressant att pseudofrågan fastighetsskatten fått så stort genomslag i debatten.  Allt handlar om kronor och ören, och visst...men om nu skatten tas bort, vem talar då om den omfördelning av pengar som kommer att ske från dem som inte har till dem som har?

Tja, politikers jobb är ju att fördela pengar... Fördela känslor är inte deras jobb.

Ja, det är sant, men jag tycker det är mer intressant att diskutera vad vi gemensamt ska göra med samhällets resurser, mer intressant än om jag själv får nån procent höjd eller sänkt skatt hit eller dit. Jag tycker det är aningen förnedrande att exempelvis media alltid intervjuar "berörda" personer. Ja, det är ju delvis rimligt att de intervjuar barnfamiljer om barnfamiljer berörs. Men jag som inte är förälder berörs också av hur samhället behandlar barn eller barnfamiljer...jag berörs också av hur samhället behandlar äldre. Tycker att man som väljare underskattas (förnedras kanske är för grovt ord) om man hela tiden förutsätts vara sig själv och den egna plånboken närmast.

Jag tycker att fastighetsskatten är intressant såtillvida att den i väldigt stor utsträckning handlar om att se till den egna plånboken. Lägre skatt ger mer pengar i plånboken samt högre värde på huset. Vad som händer med övriga samhället, nä, det har ju inget med fastighetsskatten att göra... Det jag menar är att media, och politiker, och väljare, bör fokusera mer på vad som är effekterna av att fastighetsskatten (på sikt kanske) tas bort, förutom att några personer får mer eller mindre i de egna plånböckerna.
Hannele
CITAT (Pirum @ 27-08-2006, 19:26)
Jag tycker att fastighetsskatten är intressant såtillvida att den i väldigt stor utsträckning handlar om att se till den egna plånboken. Lägre skatt ger mer pengar i plånboken samt högre värde på huset.

Gamla mäniskor har ingen nytta av att få högre värde på sina hus, när grannen säjer sitt hus dyrt.
Idag får gamla sparsamma människor lämna sina hus.
När grannen säljer sitt hus dyrt - då höjs fastighetskatten till helt orimliga nivåer.
Ofta är det rika sommargäster, som köper hus dyrt - och de gamla året runt boende inte kan bo kvar.
Speciellt om det är populära dyra områden, nära havet.
Pirum
Ja, det är vansinnigt att priserna skenar iväg och därför behövs begränsningsregler. Även om reglerna idag tyvärr gör att rika nolltaxerare och rika invandrade norrmän som fortfarande skattar i Norge slipper undan för billigt.

De gamla människorna som tvingas gå från hus och hem kanske kan ta ett litet lån på huset så länge, så kan de leva kvar iaf.
Hannele
CITAT (Pirum @ 27-08-2006, 20:42)
De gamla människorna som tvingas gå från hus och hem kanske kan ta ett litet lån på huset så länge, så kan de leva kvar iaf.

Mera lån?!!? När de kämpat hela sitt långa liv för att kunna betala av sina huslån. wacko.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 27-08-2006, 21:07)
Mera lån?!!? När de kämpat hela sitt långa liv för att kunna betala av sina huslån.  :wacko:

Jag kan nog tänka att de finns de som aldrig ens hinner betala av sina huslån helt och hållet. sad.gif
Hannele
CITAT (Scrollan @ 27-08-2006, 21:22)
CITAT (Hannele @ 27-08-2006, 21:07)
Mera lån?!!? När de kämpat hela sitt långa liv för att kunna betala av sina huslån.  :wacko:

Jag kan nog tänka att de finns de som aldrig ens hinner betala av sina huslån helt och hållet. sad.gif

Då ska dom verkligen inte behöva ta ännu mera lån - för att kunna bo kvar.
Dessutom är det få banker som vill låna till pesionärer.
Pirum
Jag tycker också det är fel att man ska behöva låna på äldre dar, jag bara skrev det för att provocera en smula... finns många verkliga fattigpensionärer som råkar illa ut av alla sorters skatter som inte är relaterade till inkomst (som de ju inte har någon), däremot finns många pensionärer som mycket väl har råd att betala skatterna.
Betty
CITAT (Orchid @ 25-08-2006, 18:59)
Hej allihopa!

Ja, likt många andra unga människor är jag förvirrad i den svenska partipolitikens djungel - jag kan så lite om de olika partierna! Och, jag vill på något sätt försöka sätta mig in i det hela liiite mer bara... Försökte hitta en bra hemsida via google, men ni vet hur det är man får fram en miljon träffar och jag lyckades inte hitta någon bra i alla fall. Så jag skulle vara jättetacksam om någon här kan länka till en bra hemsida med lite grundläggande info om de olika partierna och så..


Vänligen

Orchid

Knappnytt



Tyckte det blev så himla allvarligt här... rolleyes.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 27-08-2006, 21:27)
CITAT (Scrollan @ 27-08-2006, 21:22)
CITAT (Hannele @ 27-08-2006, 21:07)
Mera lån?!!? När de kämpat hela sitt långa liv för att kunna betala av sina huslån.  wacko.gif

Jag kan nog tänka att de finns de som aldrig ens hinner betala av sina huslån helt och hållet. sad.gif

Då ska dom verkligen inte behöva ta ännu mera lån - för att kunna bo kvar.
Dessutom är det få banker som vill låna till pesionärer.

........fast å andra sidan så finns det pensionärer som har förmögenheter på bank/aktier och annat. De behöver inte bekymra sig för att de inte får lån.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon