Full version: Det regnar idag
Ciczi
Hej på er,

Så här ser det ut i gatan utanför mitt fönster.




Som synes så tror bilisterna att vägen är lika torr och fin som vanligt. det var inte en enda som saktade in inför allt detta vatten.

mvh Ciczi, som håller sig inomhus idag.
LadyG
Det måste ju vara svalare om det regnar, eller?

Det vore skönt, här är det kvavt och varmt.
netaave
Här regnar det också rätt rejält just nu, men det är väl bara för att min semester är slut och för att det inte ska bli för jobbigt att gå tillbaka till jobbet.
Kräftskiva ikväll men under tak så det kan gärna fortsätta skvätta, det behövs om inte annat så kanske man kan få lite svamp innan säsongen är slut.
Ciczi
Det har kommit mer än 50 mm igen... (gjorde det i förra veckan också) och jag har ännu en gång fått vatten i soprummet. suck

Ciczi
Alexander-VG-zon3
här regnar med som bara den sånt hårt åskregn
Ciczi
Ja rabatterna har små hål överallt efter slagregnen. wacko.gif

Ciczi
Alexander-VG-zon3
har har slagregnat hela dan imellan åt


tog två bilder när jag var ute å räddae några växter från vattenflödet i krukorna
Lars-Olof Arvids
Nu kommer regnet här också - vi får se om det blir med samma kraft som igår!

Olle
Anki på Öland
Och vi har inte fått något sen månadsskiftet och då bara totalt 15 mm (har jag för mig att jag plussade ihop det till) sedan början av juni!
Anki
Ciczi
Och i natt har det kommit 30mm redan, det har inte slutat än och mer lär det komma. Sedan förra tisdagkväll har det kommit mer än 1,5 m vatten i nederbörd.

Ciczi
Björken
1,5 m det var inte lite det
netaave
CITAT (ciczi @ 12-08-2006, 11:41)
Och i natt har det kommit 30mm redan, det har inte slutat än och mer lär det komma. Sedan förra tisdagkväll har det kommit mer än 1,5 m vatten i nederbörd.

Ciczi

Kan du blåsa upp det lite norrut?
Leia
CITAT (netaave @ 12-08-2006, 15:11)
CITAT (ciczi @ 12-08-2006, 11:41)
Och i natt har det kommit 30mm redan, det har inte slutat än och mer lär det komma. Sedan förra tisdagkväll har det kommit mer än 1,5 m vatten i nederbörd.

Ciczi

Kan du blåsa upp det lite norrut?

Instämmer! Men du hade tydligen regn i går netave! Lite öster om dig vägrar regnet komma.... sad.gif
cosmos
Förstår inte vad ni pratar om! ohmy.gif
Regn...jo, jag har ett svagt minne av att det var nåt som brukade komma ner från himlen när molnen blev mörka och det började blåsa..det har hänt nu säkert tio gånger dom senaste dagarna..men så blir himlen blå igen!!!! mad.gif
Ciczi
Måste rätta mig själv (och skämmas för mina usla mattekunskaper, kan inte ens plussa ihop wacko.gif)

Det är inte 1500 mm som kommit utan cirka 200 mm. det är lite skillnad det. *skäms lite*

Ciczi
Björken
Ler och säger men det är inte lite det heller och välbehövligt efter den långvariga torkan.
Här har vi regn idag, hela dagen faktiskt, lungt och stilla kommit ca 15 mm.
cosmos
CITAT (ciczi @ 12-08-2006, 16:16)
Måste rätta mig själv (och skämmas för mina usla mattekunskaper, kan inte ens plussa ihop wacko.gif)

Det är inte 1500 mm som kommit utan cirka 200 mm. det är lite skillnad det. *skäms lite*

Ciczi

Ids inte hörat iallafall...hur felräknat det än är!:unsure:

Önskar att jag hade nån millimeter regn att räkna på..men icke...det kom

en liten skvätt 2 augusti...sen dess ingenting!! unsure.gif unsure.gif
Alexander-VG-zon3
jag vill inte ha mer regn nu wink.gif unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon