suzanna
Jag har till min stora förvåning kommit in på Trädgårdsingenjörsprogrammet i Alnarp!
Jag fick inte veta det förrän idag (andra uttagningen), och det börjar om två veckor. Så jag var inte alls förberedd och är nu i desperat behov av bostad! wacko.gif

Om det är någon som kan hjälpa mig att hitta följande vore jag överlycklig!! wub.gif

Malmö, Lomma, Arlöv eller någon annanstans nära
2 rum och kök
Balkong
Husdjur

Snälla, hjälp! wub.gif

/Suzanna
Bettson
CITAT (suzanna @ 10-08-2006, 23:07)
Jag har till min stora förvåning kommit in på Trädgårdsingenjörsprogrammet i Alnarp!
Jag fick inte veta det förrän idag (andra uttagningen), och det börjar om två veckor. Så jag var inte alls förberedd och är nu i desperat behov av bostad! wacko.gif

Om det är någon som kan hjälpa mig att hitta följande vore jag överlycklig!! wub.gif

Malmö, Lomma, Arlöv eller någon annanstans nära
2 rum och kök
Balkong
Husdjur

Snälla, hjälp! wub.gif

/Suzanna

Alnarp har väl rumsförmedling, det brukar tilloch med finnas lägenheter som studentbostäder. Fanns förr i alla fall.
Bettson
Glömde att gratulera dig till akrriären som häckaklippare wub.gif
Ciczi
Välkommen Suzanna till Alnarp. Jag går också trädgårdsingenjörsprogrammet (gått en termin). biggrin.gif

Det kommer att bli skitkul!

Ring och fråga skolan om bostäder tel: 040-415000

Andra frågor svarar jag jättegärna på.

mvh Ciczi
suzanna
Tyvärr har inte Alnarp några lediga studentbostäder kvar, utan hänvisar till privata fastighetsägare. Jag har ingen tur där heller, tyvärr. Det börjar luta åt att jag måste avstå utbildningen p.g.a. bostadsbrist... sad.gif
anna_rispan
nej så illa kan det väl inte vara. min syster åkte till umeå och började sin utbildning. först var hon inneboende en bit utanför stan.s edan inneboende hos er par. sedan fikc hon ett andrahandskontrakt. nu! har hon fått ett rum i studentkorridor! ett år tog det allstå för henne!

men ge inte upp! det kanske är lättare när du är där. du kanske kan få djurvakt en vecka o bo på vandrarhem/camping under den veckan. då kankse du stöter på någon som vet någon...

*håller tummarna för dig*
Åsa, mälardalen zon 2
Det verkar verkligen ha ändrat sig på ett par år, jag bodde hos Burlövs bostäder och där var det många lediga lägenheter så det var inga problem att få bostad där.


Kolla även med bostadsbolag i områden lite längre bort avstånden är inte så stora i Skåne så det tar inte så värst lång tid att pendla något längre bortifrån än malmö, lomma, arlöv.
Piccante
Jag känner iofs inte till Malmö/ Alnarp regionen men försök med studentlya.nu de förmedlar även privata rum och lägemheter. Kolla oxå med studentkåren på Alnarp, kårerna brukar ha koll på bostadsalternativ på orten.
Ciczi
Nej suzanna, du ska inte avstå din utbildningsplats. Många av mina klasskamrater bodde på vandrarhem några dagar innan de fick studentbostad... Av de som bodde på vandrarhem så har alla fått annan bostad nu och de var de som kom in på andra antagningen eller på reservplatser.

Var kommer du ifrån suzanna? skicka mig ett pm så ska jag se om jag kan förmedla något?

mvh Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon