Full version: Trädgårdstidning
Hasse_h
Om man bara vill prenumerera på en enda trädgårdstidning som är tillräckligt bred för en trädgårdsamatör, men ändå kan ge lite nya annorlunda idéer och inspiration inom flera områden, vilken ska man välja då? Vad tycker ni? rolleyes.gif
Christer C
AoT
Ti bee
Mmm, jag kan bara hålla med. Allt om Trädgård tycker jag är bra!
VUB
Allt om trädgård
sedan är jag med i trädgårdsföreningen Svensk trädgård och får en riktigt bra tidning därifrån som medlem; Hemträdgården
har desutom funderingar på att gå med i trädgårds amatörrerna som ju också har ett medlemsblad... men har ingen erfarenhet av deras blad så kan inte yppa mej så mycket om det.

men som sagt;
AoT och Hemträdgården är mina hetaste tips! tongue.gif
har dessutom en hel del hääääääääääääärliga böcker som jag kan ögna mej igenom för att få olika inspirationskickar för trädgårdens fördel.
/Ullagumman
Hannele
Sök på 'Trädgårdstidning' - vi hade en lång diskussion nyligen...

Gör en Omröstning?
Hasse_h
Ok, tackar för era synpunkter.
Åsa, mälardalen zon 2
Och här kan man hitta prenumerationserbjudanden för några trädgårdstidningar:
http://www.odla.nu/shop/erbjudande.shtml
Trädgårdsmannen
Jag stämmer i bäcken och föreslår också Allt om Trädgård - men varför inte provköpa lite olika lösnummer just nu när dom är extra välfyllda vid den här tiden på året så kan du själv se vad som passar dig bäst. Allt om Trädgård har även en bra hemsida.
jenna
är själv nybörjare på området, kan tipsa om en bok som jag tycker är jättebra "köksträdgården" av Lena Israelsson

jenna
Kattmatte
Jag får hem både Din trädgård och Allt om trädgård. Gillar båda två. Din Trädgård har definitivt de bästa trädgårdsreportagen med ingående beskrivningar om hur trädgården är uppbyggd. AoT är lite mer, lite tjockare och har mer inspirations'förslag' kanske.
Eva i Skåne
Jag föredrar Din Trädgård framför AoT, men smaken är som baken.........
I alla fall har AoT alltför mycket reklam, halva tidningen. sad.gif
Hannele
Min dyraste tidning: Garden Rooms för 113 kr, men det var väldigt lite annonser jämfört med många andra engelska trädgårdstidningar och innehöll många fina bilder och massa idéer som jag tror jag kan applicera på min egen trädgård - har njutit och dreglat över alla vackra bilder!
'Spara' som jag är, köper jag ogärna dyra tidningar,
läser på biblioteket, tigger även växter, förökar själv,
berättar med kärlek om mina ängsblommor (och mossa!),
växter jag fått och stulit...
tongue.gif
Hannele
Här här ännu fler tyckt till om trädgårdstidningar...
Ewa L
Jag lånar AoT på biblioteket. Det gör inte mig ett dugg om numret jag läser är för september 2002 istf 2003, däremot lånar jag inte gärna "fel årstid". Är det något som är av extra intresse skriver jag ner det.
Vissa nummer tycker jag att den har alltför mycket reklam, andra är späckade med för mig intressanta artiklar.

Sign. "Snåljåp" biggrin.gif
evvy
[FONT=Times][SIZE=7][COLOR=blue]

HEJ!
Allt om Trädgård tycker jag är överlägsen!
adrian
Många tidningar lever ju tyvärr på att ha reklam insatta i deras nummer,
Och det är ju lite tråkigt i längden för de som köper varje nummer...
De skulle ju kunna öka antalet sidor med reportage och sedan hålla kavr antalet sidor med reklam... Men så funkar det ju inte...
Jag tycker för tillfället den tidning som har ett reportage som intresserar MIG mest är bäst..smile.gif.
För reportage som INTRESSANTA att läsa får mig att köpa just den tidningen.Jag tycker att man ska kunna variera sina artiklar, inte som tex veckorevyn (bara exempel) ta upp samma saker om och om igen men variera bantningsmetoden lite,lite gång på gång...
Det måste finnas massor att skriva om som INTE redan satts på pränt, som tex killen som har en massa BAMBU i sin trädgård i det senaste numret av..(?). Det var nytt och kul (för mig)
nina L
blanda bara inte ihop Hemträdgården med Hem Ljuva hemträdgård (det gjorde jag första gången jag skulle köpa tidningen) den sistnämnda tycker jag är kass!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon