MrNorth
Min farsgubbe som närmar sig 55 år, undrar nämligen om nån vet om det funkar bra. han har börjat oroa sig för sina nästan helt kala fläckar på hjässan, och bad att jag skulle fråga om några jag kände hade testat/vet nån som testat. Ingen jag känner IRL har testat det så jag slänger iväg en fråga på nätet oxå smile.gif

Det han oroar sig för är:

1) Att det inte kommer att fungera
2) Att det blir kladdigt, omständigt att ta på varje dag.


tjipp tjipp!
fruberglund
Har ingen erfarenhet men är det inte så att det bara fungerar på hår man har kvar? Kala fläckar borde ju inte gå att göra något åt, tror inte det växer ut nytt hår av medlet.

Spara ett tag och gör en hårtransplantion istället, då får man nytt hår. Om det nu är så viktigt att ha hår. Eller raka bort allt istället så syns inte de kala fläckarna alls, det vet jag många som gjort.

De där medlen är väl rätt dyra???
MrNorth
Hej!

Tror inte han har några helt kala fläckar däremot är det väldigt tunt på sina ställen så att skallen "lyser" igenom.

Jag har föreslagit att han ska snagga sig till typ 2 mm långt men han vill hellre ha sitt hår.. hmmm. Och nån "skinhead" vill han verkligen inte vara....

hejhopp
Rossi
Jag har en bekant i 40-årsåldern som tyckte att han fick större och större panna laugh.gif så han provade Rogaine men det hjälpte inte alls. Vill man verkligen åtgärda det hela så får man nog gå till en riktig frisör och diskutera hårtransplantation eller andra möjligheter.
Diabolique
Rakad skalle är ju sååå snyggt!
Jag slår ett slag för det. smile.gif
Men håret är ofta en stor del av identiteten.

Det finns något som heter hårlaser också, som jag har hört ska vara effektivt. Det är ganska dyrt, men verkar som sagt fungera bra. Har läst en hel del om det. Man kan göra det hos vissa frisörer.

Transplantation är väldigt dyrt, och om han har anlagen för håravfall så är det inte säkert att de kala/glesa ytorna slutar att breda ut sig. Dessutom tas håret från någon annan del av huvudet där håret är tätare.
Det blir ju lite som att flytta runt håret bara...
Känner en som har gjort det. Tror hon gav 65.000 för att fylla igen lite av vikarna (inte hela) i pannan.
Gossen Ruda
Jag har testat med både Regain och Rekrea. Funkade lite grann, håret blev lite tjockare och tätare och det även så andra såg det. rolleyes.gif

Men efter några år tröttnade jag på att blöta hjässan en eller två gånger om dan så jag la av. Det var inte speciellt jobbigt eller kladdigt men man måste hålla på utan uppehåll. Dessutom är det inte billigt.

Jag började när jag var drygt 45 och det var väl i senaste laget, för bäst resultat bör man vara under 40. Ju äldre man är när man börjar desto sämre resultat. Vid 55 tror jag knappast att det hjälper, hårrötterna är för det mesta döda.

Tupé?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon