rosita
Hon går en utbildning till murare och kan nu både mura och lägga plattor och sätta kakel! smile.gif Hon har naturligtvis mer kvar att lära och ska jobba som murarlärling i 3 år. Men i dag har hon alltså gjort sitt första jobb på egen hand i mitt kök.

malin72
vad roligt grattis till er smile.gif
Hannele
Kul, grattis!
Maria i Helsingborg
Go Girl - blir trippelt glad här, där jag sitter, företagsamma, hjälpsamma och coola tjej som väljer ett mansdominerat yrke. Grattis! smile.gif
Klura
Supernice! tongue.gif
Verkligen ett roligt och kreativt jobb hon valt.
Jag kaklade mitt kök för 3-4 år sedan och det var jättekul.
Tyvärr blev det vattenskadat nu när det bytte tak på vårat hus.
Så nu ska det komma någon byggfirma och ta bort mitt fina kakel och sätta upp nytt sad.gif

(Själv är jag lastbilschaufför. Oxå kul, men inte så kreativt)
Gurkan
CITAT (Maria i Helsingborg @ 21-07-2006, 18:08)
Go Girl - blir trippelt glad här, där jag sitter, företagsamma, hjälpsamma och coola tjej som väljer ett mansdominerat yrke. Grattis! smile.gif

Håller verkligen med Maria !!

Dessutom är ju ordet "arbetslös" totalt okänt för såna som bemästrar den typen av hantverk.

O visst är det kul att kakla och mura ... resultatet av ens arbete är så konkret och handfast. Dessutom skall det hålla länge och är väldigt vackert och uppskattat av den som fått arbetet utfört.
rosita
Tack för era glada tillrop! wub.gif
aurinko
Grattis,duktig tjej smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon