birgitek
lägger ner alla flygningar fr. Västerås. Kommer att sakna möjligheten att utan allt för mycket planerande kunna åka till London nån helg då och då när suget efter storstadspuls ger sig till känna.
Birgit Ek
Pirum
Tja, synd att de inte spred ut nedläggningarna jämnare. Men alltså, 94kr per flygning...ska det verkligen avgöra? Tror Ryan Air underskattar folks betalningsvilja. Med tanke på att flyget är både subventionerat och gravt underbeskattat så tycker jag att Ryan Air överreagerar.
kristerh
Jag tycker oxså de överreagerar wink.gif den lilla kostnaden skulle nog inte påverkat antalet som flyger (undrar om politikerna tror på det själva)
krister
Tesa
Ja konstigt nog har inte flyget behövt ta nåt stryk för att de skitar ner å det grövsta..och det är oftast för rent nöjes skull som folk flyger...
Det var tamej 17 på tiden att det blev lite miljöavgifter där också..så detså...tycker jag.. mad.gif
kristerh
CITAT (Tesa @ 12-07-2006, 12:43)
Ja konstigt nog har inte flyget behövt ta nåt stryk för att de skitar ner å det grövsta..och det är oftast för rent nöjes skull som folk flyger...
Det var tamej 17 på tiden att det blev lite miljöavgifter där också..så detså...tycker jag.. mad.gif

Ska det ge någon effekt tror jag de skulle ha behövt höja betydligt mer,

i och med att Ryanair flyttar så försvinner en massa arbetstillfällen wink.gif men det kanske är bättre att folk lever på bidrag wink.gif
krister
andersen
CITAT (kristerh @ 12-07-2006, 12:48)
CITAT (Tesa @ 12-07-2006, 12:43)
Ja konstigt nog har inte flyget behövt ta nåt stryk för att de skitar ner å det grövsta..och det är oftast för rent nöjes skull som folk flyger...
Det var tamej 17 på tiden att det blev lite miljöavgifter där också..så detså...tycker jag.. mad.gif

Ska det ge någon effekt tror jag de skulle ha behövt höja betydligt mer,

i och med att Ryanair flyttar så försvinner en massa arbetstillfällen wink.gif men det kanske är bättre att folk lever på bidrag wink.gif
krister

Det tror inte jag, utan jag tror tvärt om, nu frigörs en massa pengar som kan gå till att skapa jobb i stället för att kommunen ger penga bidrag till en flygplats, kommuner borde ha annat försig en att suventionera flygplatser.

Västerås är en kommunal flygplats.
kristerh
CITAT (andersen @ 12-07-2006, 15:35)
nu frigörs en massa pengar som kan gå till att skapa jobb i stället för att kommunen ger penga bidrag till en flygplats, kommuner borde ha annat försig en att suventionera flygplatser.

Och hur skapar man ett jobb wink.gif förmodligen som kommunen gjort, nämligen att subventionera på något sätt, på så sätt kan företag lockas till en ort som kanske inte lockar företag i vanliga fall, men genom att företaget får låga kostnader så nappar de och etablerar sig där.
krister
andersen
Jag menar att kommunen borde anställa människor så som är brukligt, och då tänker jag på skola vård och omsorg, inte ge pengar till flygplatser och i fallet Västerås så ligger det inte så långt i från Arlanda, flygbussar borde vara ett alternativ,det är väll inte längre en många Stockholmsbor har som bor på södra sidan av staden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon