Full version: Ryckande öga
kristerh
Jag har sedan ett par dagar tillb fått någon slags ryckning i det undre ögonlocket wink.gif nån som vet vad det kan bero på, trötthet är min egna teori,
det påverkar synen lite eftersom ögonlocket aldrig är stilla,
dessutom kan folk tro att man går och flirtar hela tiden wink.gif laugh.gif
Hur länge ska detta pågå wink.gif
krister
Pirum
Trötthet och för mycket koffein har framkallat det hos mig några gånger...smile.gif Går över med sömn, iaf hos mig.
Rossi
Visst är det irriterande!!! Det händer att både jag och min man får sådana ryckningar och de kan sitta i i flera dagar. Tror att det är små muskelryckningar eller en irriterad nerv.
Diabolique
Botox funkar säkert finfint mot sådant. biggrin.gif
Undrar om det används i medicinskt syfte... rolleyes.gif
Kathy
CITAT (Diabolique @ 28-06-2006, 12:39)
Botox funkar säkert finfint mot sådant. biggrin.gif
Undrar om det används i medicinskt syfte... rolleyes.gif

Botox är egentligen ett preparat som används i medicinskt syfte.
Därefter "upptäckte" skönhetsindustrin preparatet.
Diabolique
CITAT (Scrollan @ 28-06-2006, 13:43)
Botox är egentligen ett preparat som används i medicinskt syfte.
Därefter "upptäckte" skönhetsindustrin preparatet.

Aha! smile.gif
Alltid kul när man får lära sig något nytt.

Då måste det ju ha använts för att tillfälligt förlama muskler, ungefär som i skönhetsindustrin... ?
linn
Jag fick också det en gång, höll i sig i två dagar eller så, och i mitt fall var det stressrelaterat..
KURT
CITAT (Diabolique @ 28-06-2006, 13:47)
CITAT (Scrollan @ 28-06-2006, 13:43)
Botox är egentligen ett preparat som används i medicinskt syfte.
Därefter "upptäckte" skönhetsindustrin preparatet.

Aha! smile.gif
Alltid kul när man får lära sig något nytt.

Då måste det ju ha använts för att tillfälligt förlama muskler, ungefär som i skönhetsindustrin... ?

Ja botox har använts både mot tics och för att stänga av svettkörtlar. Det kan ju stänga av vilka nerver som hellst och det brukar vara några månader innan nya växt ut.
LadyG
CITAT (kristerh @ 28-06-2006, 12:13)
Jag har sedan ett par dagar tillb fått någon slags ryckning i det undre ögonlocket wink.gif nån som vet vad det kan bero på, trötthet är min egna teori,
det påverkar synen lite eftersom ögonlocket aldrig är stilla,
dessutom kan folk tro att man går och flirtar hela tiden wink.gif laugh.gif
Hur länge ska detta pågå wink.gif
krister

Trött, stressad eller orolig för något?

Mycket som ska hinnas med på semestern?

Det blir nog som med hicka. Så fort man vant sig och inte längre orkar bråka om saken så slutar det.
Rossi
Tror inte att ryckningarna behöver bero på stress (men kan säkert göra). När jag har haft mina ryckningar så har de varit helt oförklarliga.
olgak
Haha, jag hade ryckningar några dagar i samband med min födelsedag för några dar sen. Kan det vara nervös åldersnoja? Det har gått över nu. Sånt där kommer och går. Det är omöjligt att begripa sig på alla små krämpor man kan drabbas av biggrin.gif . Snart slutar det säkerligen.
Fru fet
Så får jag alltid när jag är trött och stressad, ibland sitter det i några dagar. Särskilt irriterande när man pratar med kunder på jobbet - nog för att jag gillar våra kunder men någon måtta får det ju vara sleep.gif .
Biggan_
CITAT (kristerh @ 28-06-2006, 11:13)
dessutom kan folk tro att man går och flirtar hela tiden  ;)  :lol:

Är du gift Krister?
För då får du passa dej om du tar tanten med dej ut på stan! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Då får du kanske blåklockor på bägge ögonen, men då lär väl ryckningarna ha gått över! blink.gif blink.gif wacko.gif laugh.gif
Sorry! Kunde inte låta bli att vara lite elak, det var faktiskt vänligt menat! wub.gif
kristerh
CITAT (Birgitta P @ 28-06-2006, 19:02)
Är du gift Krister?
För då får du passa dej om du tar tanten med dej ut på stan! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Då får du kanske blåklockor på bägge ögonen, men då lär väl ryckningarna ha gått över! blink.gif blink.gif wacko.gif laugh.gif

Nej jag slipper nog "blåklockorna" är inte gift, kanske kan bli efter detta flirtande laugh.gif laugh.gif
krister
kristerh
CITAT (LadyG @ 28-06-2006, 15:11)
Trött, stressad eller orolig för något?

Mycket som ska hinnas med på semestern?

Det blir nog som med hicka. Så fort man vant sig och inte längre orkar bråka om saken så slutar det.

Nja stress är det nog inte, har semester den här veckan...
har dessutom gjort det jag ska i trädgården så någon sådan stress är det nog inte heller.
snarare sömnbrist, nu när jag är ledig går jag sällan o lägger mig innan 1-2 på nätterna och går upp senast 08,30...
får skärpa mig, men det är så skönt att vara uppe lite längre ibland.
krister
*Felix matte*
Har aldrig kunnat härleda symptomet till vare sig stress, sömnbrist eller annat...
det kommer bara nån gång utan förvarning.
På Finska kallar vi det för "vaimas" rolleyes.gif
Margaretha
Jag brukar få det om jag suttit i drag. ACn i bilen är mycket lömsk när det är varmt!
Men irriterande är det!
Eva i Skåne
Detta är tydligen något vi alla drabbas av ibland. Visst känns det irriterande, men är det inte så att det knappt nog är synligt? Om man inte talar om för någon att det rycker så lägger dom inte märke till det?

Så ska du ut och ragga Krister, så blinka till ordentligt så dom begriper rolleyes.gif wub.gif
kristerh
CITAT (Eva i Skåne @ 30-06-2006, 00:22)
Så ska du ut och ragga Krister, så blinka till ordentligt så dom begriper rolleyes.gif wub.gif

Får göra det nästa gång, kanske nappar bättre då...
nu har det gått över, tog 3 dagar.
krister
Biggan_
CITAT (kristerh @ 03-07-2006, 11:27)
CITAT (Eva i Skåne @ 30-06-2006, 00:22)
Så ska du ut och ragga Krister, så blinka till ordentligt så dom begriper  :rolleyes:  :wub:

Får göra det nästa gång, kanske nappar bättre då...
nu har det gått över, tog 3 dagar.
krister

laugh.gif laugh.gif
Undrade just vart du hade tagit vägen? Jag trodde du hade fått napp! laugh.gif
Du, det går ju att framkalla frivilliga blinkningar också, så inte behöver du vänta till nästa gång! wink.gif laugh.gif wub.gif
kristerh
CITAT (Birgitta P @ 03-07-2006, 11:35)
Undrade just vart du hade tagit vägen? Jag trodde du hade fått napp! laugh.gif
Du, det går ju att framkalla frivilliga blinkningar också, så inte behöver du vänta till nästa gång! wink.gif laugh.gif wub.gif

Napp i trädgården då... där har jag boat i en vecka nu... laugh.gif
jag är en blygsam man så jag törs inte blinka hursomhelst laugh.gif
krister
Biggan_
CITAT (kristerh @ 03-07-2006, 11:55)
jag är en blygsam man så jag törs inte blinka hursomhelst laugh.gif
krister

Då förstår jag om du har haft ett helsike i tre dagar! ohmy.gif
Är det därför du har varit i trädgården i en hel vecka? unsure.gif
Äsch, flirta på du bara, det kan ju hända underbara saker! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon