Bettson
Har äntligen fått mina fotbäddar utprovade. Det påstås skall lindra min värk i knät. Så jag LÄNGTAR efter att få använda dom.

Jaha sa ortopedtekninkern. Nu får du bara köpa skor med utbytbara fotbäddar. Gå till xx affär i staden, de är de enda som har. OK, knallar dit. Tro det eller ej, det var knappt jag orkade gå dit från parkeringen. Sista biten var kullerstengata så det kändes som om bästa alternativet var att försöka gå på öronen.

Hör och häpna. I skobutiken så säger de att märket Klavenäss är det enda som har utbytbara fotbäddar. Och sådana skor får de hem först i augusti och de tar slut på ungefär en vecka för de är så eftertraktade.

Affärsmänniskan i mig svarade direkt att då tar ni hem för lite skor. Kleveness säljer alltså endast till återföräljare och dessa tar hem för lite.

Har lyckats hitta några modeller hos Birkenstock men likaså där är det svårt att få tag på rätt modeller.

Jag undrar. Känner ni till flera märken och var kan man i så fall handla dessa. Och känner ni till någon nätbutik som säljet Klaveness.

HUr jag tog mig från skobutiken till bilen. Det har jag förträngt. Det gjorde så ont att jag helst vill glömma. Och jag min virrhjärna hade varit lite stolt och lämnat kryckorna hemma.

Kanske gick jag på öronen, vad tror ni tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nätbutiker, dom är bra för folk som inte klarar att gå på kullerstengator.
Åsa E
Hej!
Jag använder också ortopediska inlägg, men det går många gånger att få in dem i vanliga skor. För ofta finns det en lös innersula i skorna och tar man ut den så blir det ganska bra plats. Nu vet jag inte var du bor, men i Göteborg finns det flera ställen som säljer skor med utbytbar fotbädd: Bekväma skor, Idrottsortopedi och ett annat som jag inte minns namnet på just nu. (Kan kolla om du är intresserad)

Hälsningar Åsa smile.gif
ninnisky
Köper du skor på Bekväma Skor så får du en snigelfälla på köpet.....
Ägaren? till affären började sin bana med tillverkning av snigelfällor om jag inte har helt fel.

Förresten nästan alla gympaskor har löstagbar sula som kan ersättas med ortopediska inlägg.

Mina inlägg består av tre par - för grova skor, normala och för riktiga finskor. Funkar jättebra!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Klingel har också många skor och flera som man kan byta ut fotbädden. Till vissa skor får man 2 olika fotbäddar, also går dom att byta ut.

Jag tror adressen är
www.klingel.se

Elisabeth
Milex
Man kan ta kontakt direkt med Klaveness. Du hittar telefonnummer på deras hemsida..

Deras försäljningskontor ligger här i Strömstad. Jag har hörtatt de har väldigt mycket att göra men jag tror att de kan skicka skor i din storlek direkt till "din" affär som är bokade till dig.
Så kanske du slipper att missa ifall skorna går åt fort.

Ring och kolla!
Lycka till smile.gif
Bettson
CITAT (Milex @ 28-06-2006, 22:34)
Man kan ta kontakt direkt med Klaveness. Du hittar telefonnummer på deras hemsida..

Deras försäljningskontor ligger här i Strömstad. Jag har hörtatt de har väldigt mycket att göra men jag tror att de kan skicka skor i din storlek direkt till "din" affär som är bokade till dig.
Så kanske du slipper att missa ifall skorna går åt fort.

Ring och kolla!
Lycka till smile.gif

Jag har tagit kontakt med Klaveness direkt. De vägrar att sälja till privatpersoner.

Fått adresser på skoaffärer ca tio mil bort. Bor utanför Västerås. De föreslår att man skall åka till Örebro och Lindesberg mm.

Skorna de säljer till återförsäljarna är förbeställda per sesong och det är därför som handlarna inga har.

Nåväl jag får väl ringa till handlarna och kolla om det finns några skor.
Ortopedtekniker (privata) får tydligen specialbeställa. Så jag sakll försöka hitta en sådan.
Bettson
CITAT (ninnisky @ 28-06-2006, 21:12)
Köper du skor på Bekväma Skor så får du en snigelfälla på köpet.....
Ägaren? till affären började sin bana med tillverkning av snigelfällor om jag inte har helt fel.

Förresten nästan alla gympaskor har löstagbar sula som kan ersättas med ortopediska inlägg.

Mina inlägg består av tre par - för grova skor, normala och för riktiga finskor. Funkar jättebra!

Och var få man tag p bekväma skor?

Gjorde en googlinh och hamnade på halens och have2have wacko.gif
Bettson
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-06-2006, 21:52)
Klingel har också många skor och flera som man kan byta ut fotbädden. Till vissa skor får man 2 olika fotbäddar, also går dom att byta ut.

Jag tror adressen är
www.klingel.se

Elisabeth

Undrens tid är inte förbi.

Hittade fjorton modeller varav tre är i min läst och storlek.

Tack vara odlaiterna som vanligt otroliga kunskaper så ser det kanske ut som om jag slipper gå barfota. laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Tackar wub.gif
Åsa E
Hej igen!

Jag tror inte att affären Bekväma skor finns på nätet tyvärr. Här är deras adress:

Bekväma Skor
Stampg. 36, 411 01 GÖTEBORG 031-333 15 44

Lite långt från Västerås... Men om du gör en utflykt till Göteborg nån gång så vet du var de finns.

Åsa
Yin o Yang
På jobbet får vi då coh då besök från Jobi. Deras skor är fantastiskt bekväma och många har utbytbar sula. Jobi och här hittar Du information. man kan köpa på postorder och man får alltid skicka tillbaka om något är fel. Storlekarna är för det mesta väldigt "normala". Lycka till!
myskmadra
Du har inget "löplabbet" in närheten?
Där brukar finnas ortopedtekniker och kanske skor med utbytbara bäddar
också. Eller ta en tur till huvudstaden.
Här finns Olmed på Södermalm nära Södersjukhuset, Frövi i Gamla stan.
Rehband uppe vid Östermalmstorg. Även i Spånga centrum finns en ortopedisk verkstad med skoförsäljning. Finns säkert flera . Skor på postorder kan vara knepigt.
Man vill ju prova. rolleyes.gif
Hoppas att du får tag i några.
myskmadra
Här är en länk till Hyssna skor som om man letar runt på deras hemsida hittar några modeller med utbytbar sula. Har bra arbetsskor, sandaler för övrigt. Åse Medical är ljuvliga men stora i storleken om någon blir sugen på att beställa.

hyssna skor
Ciczi
ÄVen om min ortopedtekniker inte är speciellt förtjust i Ecco så använder jag dem i alla fall. Jag är inne på fjärde paret sedan jag fick mina inlägg (också strul med knäna) och Ecco har alltid löstagbara sulor. Eccos receptor-modeller rekommenderas varmt. De har bland annat en tunn och lätt sko som jag använder sommartid eftersom jag måste ha mina inlägg och då är det svårt med sandaler.

Lycka till i ditt skosökande, jag vet av erfarenhet att det är alltid svårare att hitta sommarskor än vinterskor.

mvh Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon